Прес-конференція міського голови: про плани на 2018 р., безпідставні звинувачення у корупції та відповіді на актуальні запитання журналістів
15 січня міський голова Геннадій Дикий провів прес-конференцію для представників міських ЗМІ, під час якої зупинився на низці питань, які турбують як жителів міста, так і представників влади. Але передусім привітав усіх жителів міста й учасників прес-конференції з Новим Роком та Різдвом Христовим.
Звинувачення в корупційних діях – не підтвердилися
Міський голова зауважив, що вже минуло 2 роки з того часу, як відбулися вибори міського голови, зміни у виконавчих органах влади. І на його думку, протягом цих двох років білоцерківський міськвиконком працює під тиском перевірок, які відбуваються практично щоденно.
«Якщо говорити цифрами, то на заяви громадян, деяких громадських активістів, за 2016-2017 рр. надійшло 2913 запитів від правоохоронних органів. Якщо поділити на кількість робочих днів, вийде по 5,5 запитів щодня. Відповідно, за всіма цими запитами були надані вичерпні відповіді правоохоронним органам. На величезну кількість перевірок потрібно надати велику кількість документів, відповідей. Можете собі уявити, наскільки це відволікає від роботи. Тому хотів би сказати діячам, які на сьогодні безпідставно звинувачують Білоцерківську міську раду в корупційних діях: я буду відстоювати честь і гідність кожного свого працівника, кожного начальника відділу та управління, кожного свого заступника. Тому що не можна безпідставно звинувачувати людей у тому, чого вони не робили», - зазначив міський голова.
Геннадій Дикий навів приклад, що не так давно закінчилася перевірка, яка тривала майже рік - щодо роботи відділу капітального будівництва міської ради у розрізі видатків з міського бюджету. Попри всі закиди, що роботи проводилися без тендерів, за завищеними цінами або не виконувалися взагалі, перевіркою таких фактів встановлено не було. Практично кожний об’єкт, по якому здійснювалися видатки, був проаналізований, і факти про порушення відсутні.
Міський голова навів ще один приклад – про відкриття проти нього кримінальної справи за фактом корупції, яка перейшла в адміністративну справу.
«Я довів свою чесність в судах, у мене є відповідні постанови. Ці питання закрито за відсутністю складу злочину. Тобто ні правоохоронні органи, ні суд не знайшли підстав та корупційних правопорушень щодо мене та моєї діяльності на посаді міського голови Білої Церкви», - зауважив Геннадій Дикий. Також додав:
«На сьогодні, за 2 роки роботи підстав для звинувачення в корупційних діях будь-кого в органах міської влади немає. Тому спільно з депутатським корпусом, виконавчим комітетом ми будемо продовжувати роботу і вживати всіх можливих заходів для розбудови нашого міста і покращення життя».
Про плани роботи на 2018 рік та розподіл обов’язків серед заступників
Міський голова відмітив, що кожному його заступнику були поставлені завдання, відповідно до яких вони будуть працювати у 2018 році.
Зокрема, керуючий справами Сергій Постівий працюватиме над низкою таких завдань:
-Реалізація програми «Безпечне місто», що передбачає встановлення відеокамер зовнішнього спостереження, охоронної сигналізації на комунальних закладах, школах, дитячих садках, дорогах – з фіксуванням номерних знаків автівок, що рухаються ними, тощо.
«Враховуючи той термін, протягом якого ми готувалися до впровадження цієї системи, ми хочемо, аби це була найкраща система, яка тільки існує на сьогодні і сприяє безпеці громадян», - прокоментував Геннадій Дикий.
-Розбудова комунального підприємства «Муніципальна варта», яке забезпечуватиме охорону громадського порядку в місцях скупчення людей (під час свят, міських заходів тощо), охорону благоустрою в парках та скверах, патрулювання, охорону комунальних закладів (шкіл, дитячих садків, лікарень тощо).
«Враховуючи ту кримінальну ситуацію, яка є по всій країні, я переконаний, що це дуже необхідна структура для нашого міста. Тим паче, як свідчить досвід інших міст, це дуже дієвий механізм», - відмітив міський голова.
-Впровадження у 2018 році «Картки білоцерківця» – щодо цього вже проводяться перемовини з відповідними державними банками.
Серед основних завдань заступника міського голови Ольги Бакун, яка є фаховим архітектором, землевпорядником й має досвід у цій сфері, - робота над межами міста, інвентаризацією землі та упорядкуванням містобудівної документації. Крім того, заступник займатиметься проектами в даній сфері, інвестиційними проектами та розбудовою міського середовища. Зокрема, як зазначив міський голова, містобудівна документація та її розробка – це не тільки накладання червоних ліній, а й розробка паспортів вулиць, визначення рекреаційних зон та зон забудови, тобто серйозна містобудівна робота, яка має враховувати перспективи подальшого розвитку міста на 25-30 років вперед.
Згідно з розподілом обов’язків, заступник міського голови Інна Новогребельська координуватиме та контролюватиме роботу управління самоврядного контроля, аби налагодити роботу із сплатою податків: земельного та за нерухомість.
«Нами вже створена повна база оподаткування, оскільки, на жаль, далеко не всі підприємці чесно сплачували податки, які надходять до бюджету міста. Наше завдання - не підвищувати розмір податків, а збільшити кількість оподаткувань. Якщо міська рада їх затвердила – всі мають їх сплачувати, тому зараз ведеться робота над створенням такої ж бази щодо об’єктів нерухомості»,- зазначив міський голова.
Також серед завдань Інни Новогребельської є вдосконалення роботи Центру надання адміністративних послуг, незважаючи на високий рівень організованої роботи, а також налагодження функціонування нового Територіального центру соціального обслуговування населення, відкриття якого заплановано у цьому році. Кошти на реконструкцію приміщення колишньої дитячої молочної кухні, що знаходиться на вул. Шолом-Алейхема, вже були виділені, будівельні роботи закінчуються і невдовзі установа відкриється.
«Я вважаю, що це буде показовий проект, адже цей територіальний центр обслуговує у нас найбільш незахищені категорії населення. Думаю, відвідувачам сподобається нова споруда та комфортні умови, в яких ми зможемо їх приймати», - наголосив міський голова.
Стосовно обов’язків заступника міського голови Олександра Поляруша, міський голова поінформував, що заступник відповідатиме за капітальне будівництво, яке відбуватиметься в місті на вже виділені з міського бюджету кошти. При перерозподілу бюджету планується й надалі виділяти кошти на розробку проектів щодо розбудови міста. Міська влада вже має ряд проектів, які розроблені, вони пройшли відповідні експертизи, на деякі з них вже оголошені тендери, тому на даний напрямок запланована активна робота.
Також Олександр Поляруш відповідальний за організацію функціонування громадського транспорту в місті. Зараз відбувається робота над певними змінами до договорів із перевізниками, які будуть, в першу чергу, спрямовані на покращення якості надання послуг з перевезення пасажирів. Геннадій Дикий наголосив, що й надалі міська влада наполягатиме на тому, аби перевізники використовували транспорт, призначений виключно для пасажирських перевезень, а не пристосовані вантажні мікроавтобуси.
«У минулому році ця робота, завдяки виписаним новим умовам перевезень, була розпочата, й на даний час вже замінено 30% рухомого складу громадського транспорту. Всі мають можливість побачити ці автобуси нової якості, - зауважив міський голова.- Ми будемо працювати у даному напрямку, допоки не відбудеться повна заміна рухомого складу».
Заступник Валерій Гнатюк, за словами міського голови, відповідає за роботу департаменту житлово-комунального господарства. Одним із ключових завдань є розширення санітарних норм очистки і прибирання міста, оскільки раніше на постійній основі в Білій Церкві прибиралося не більше 20% від загальної площі. Отож, ці заходи заплановано розширити й при наявності додаткових коштів будуть виділятися ресурси на придбання спеціальної прибиральної техніки, яка дозволить ефективно чепурити все місто.
Серед завдань Валерія Гнатюка - відповідальність за комплексний підхід до об’єктів з благоустрою. Такий підхід було розпочато ще в минулому році, й надалі, при проведенні реконструкційних чи ремонтних робіт на вулицях, комплексно проводитиметься необхідні заходи щодо облаштування запинок громадського транспорту, оновлення вуличного освітлення, нанесення відповідної дорожньої розмітки, встановлення дорожніх знаків тощо.
Також у відповідності до нового законодавства України, яке стосується управління житловим фондом, в Білій Церкві будуть розроблені нові нормативні документи, щоб урегульовувати дане питання. Це питання є важливим, в цьому напрямку ще багато роботи, оскільки чимало наших жителів будуть співвласниками багатоквартирних будинків, і, відповідно, виникатимуть питання користування спільною власністю, використання загальнобудинкових приладів обліку теплової енергії, газопостачання, різних комунікаційних мереж та ін.
Геннадій Дикий: «Цим важливими питанням також займатиметься Валерій Гнатюк, як і питанням енергоефективності - зокрема, проектом із заміни на більш як 80 вулицях міста 3,5 тисяч ламп розжарювання на світлодіодні світильники. Проект був розроблений протягом 1,5 року спільно із організацією НЕФКО. Зараз оголошено тендер, на який подали заявки близько 10 учасників. З весни ми плануємо розпочати цей амбітний проект. Також продовжимо роботу з ЕСКО-договорами та іншими заходами, які стосуються запровадження енергозберігаючих технологій».
На завершення міський голова зазначив: «Крім того, ми активізуємо роботу над Стратегією розвитку Білої Церкви, будемо рухатися тими завданнями, які передбачені нею. Документ прийнятий більшістю депутатів, тому я та всі мої заступники, виконавчий комітет міської ради та структурні підрозділи чітко дотримуватимемося та працюватимемо над окресленими завданнями за напрямками Стратегії».
Міський голова відповів на низку запитань від журналістів
Під час прес-конференції журналісти поцікавилися процесом створення у місті соціального територіального центру, вирішенням питання щодо безпритульних собак, особливостями впровадження медичної реформи тощо. На всі запитання міським головою були дані вичерпні відповіді.
Зокрема, Геннадій Дикий зауважив, що до розробки проекту створення нового територіального центру соціального обслуговування долучилися навіть й міські громадські організації, адже він надаватиме послуги людям похилого віку, ветеранам та людям з особливими потребами, якими вони опікуються.
За словами міського голови, питання щодо кількості безпритульних собак у Білій Церкві перебуває на контролі. За останні 2 роки було стерилізовано близько 1200 тварин.
«Якщо врахувати всі проведені заходи, то молодих безпритульних тварин уже не мало б бути. Це загальна проблема держави, адже відомий не один випадок, коли люди з прилеглих сіл, дачних кооперативів привозять і лишають у місті цілі виводки цуценят. Або ж тварини самі мігрують до міста у пошуках їжі. Проте Біла Церква виділяє кошти для проведення щеплень та стерилізації безпритульних тварин. Щодо притулку, то навіть у жодній європейській країні немає закладу, який міг би умістити таку велику кількість тварин. А у нашому місті їх близько 2,5 тисяч», - наголосив Геннадій Дикий. Також додав, що під створення притулку виділено земельну ділянку, завершено розробку проектно-кошторисної документації, будівництво планується розпочати у цьому році. Але в притулку тварина перебуватиме тільки на період, коли зроблено стерилізацію чи щеплення, тобто менше місяця, а саму проблему потрібно вирішувати на загальнодержавному рівні.
Розповідаючи про хід медичної реформи, Геннадій Дикий наголосив, що нещодавно було відкрито 2 амбулаторії сімейної медицини – у мікрорайоні Гайок та на масиві Леваневського. Протягом 2018 року планується відкрити ще чотири амбулаторії – на вул. Некрасова (4-й мікрорайон), у мікрорайоні Томилівський, на масиві Піщаний, а також на Залізничному селищі.
«Як відомо, з 1 квітня ц.р. має розпочинатися кампанія щодо підписання договорів із обраними сімейними лікарями, тобто кожен житель повинен буде обрати свого сімейного лікаря. Тому управлінням охорони здоров’я Білоцерківської міської ради будуть оприлюднені зміни, передбачені медичною реформою та проведена відповідна інформаційна кампанія. Також кожна лікарня готує документи для переходу в неприбуткове комунальне підприємство. Звертаюся із проханням до місцевих засобів масової інформації взяти участь у даній інформаційній кампанії», - закликав міський голова.
Журналісти також поцікавилися, чи контролюється ситуація з розриттям ділянок доріг у зв’язку з проведенням ремонтних робіт із заміни чи прокладення підземних комунікацій. Відповідаючи на запитання, Геннадій Дикий зауважив, що починаючи з поточного року, повністю змінюються правила та порядок для підприємств, які здійснюють роботи із прокладання або заміни електромереж, газових мереж, водопостачання та водовідведення, тепломережі, кабелів зв’язку тощо.
«Міською радою були спеціально виділені кошти та закуплено техніку, що дозволяє проводити дані роботи навіть у зимовий період. Техніка нині працює в тестовому режимі. По місту складена схема місць, де були проведені розриття, а покриття й досі не відновлене. У деяких випадках йдеться про термін близько 3 років. Тому усі, хто має намір здійснювати розриття – аварійне або планове, будуть укладати договори з нашим муніципальним шляхоексплуатаційним підприємством. Таким чином, за вирішення цих питань відповідатиме міська влада», - наголосив міський голова.
Геннадій Дикий також дав відповіді на запитання стосовно тарифів на надання послуг такими підприємствами, як ТОВ «Білоцерківвода», КП «Білоцерківтепломережа», укладання договорів з комунальним підприємствами, які надають послугами з вивезення сміття, тарифів на вивезення побутових відходів та обслуговування ліфтів, тарифів на проїзд в міському електричному транспорті тощо.