Бізнес-платформа «Біла Церква Інвестиційна»
05 грудня в м.Біла Церква була проведена бізнес-платформа «Біла Церква Інвестиційна», організатором якої є КП БМР «Агенція стратегічного розвитку Білої Церкви». В заході взяли участь представники міської влади, бізнесу, керівники місцевих банківських установ, гості з міст Фастів, Київ, Тростянець, бізнесмени з КНР та білоцерківці, причетні до розвитку підприємництва у місті.
За дорученням міського голови Геннадія Дикого присутніх привітав його заступник Валерій Гнатюк, наголосив на важливості проведення таких форумів, оскільки це інструмент, де під час дискусії можна випрацювати суттєві пропозиції до плану розвитку Білої Церкви.
Відмітив, що одним із пріоритетів міської влади є робота над створенням привабливого інвестиційного клімату в Білій Церкві, з цією метою міською радою та її виконавчим комітетом прийнято ряд рішень та розробляються комплексні схеми розміщення різних об’єктів, які спрямовані на розвиток підприємництва й створення належних умов для ведення прозорого бізнесу.
Валерій Гнатюк акцентував увагу, що міська влада відкрита до співпраці й підприємства, які наразі є успішними в місті, можуть підтвердити, що вона всіляко сприяє їх розвитку і готова у діалозі опрацювати ті «вузькі» місця, які ще є. Зазначив, що Біла Церква має унікальну можливість – заснувати Індустріальний парк, який зможе створити якнайкращі умови для підприємців та залучити великий і середній бізнес до міста. Зауважив, що КП БМР «Агенція стратегічного розвитку Білої Церкви» є генератором ідей у напрямку розвитку бізнесу та комунікаційною платформою як для інвесторів з України, так і з різних країн світу.
«Я переконаний, що за підсумками цієї бізнес-платформи буде підписано не одну угоду про наміри щодо подальшої співпраці між представниками бізнесу, міської влади й банківських установ та будуть висловленні пропозиції й зауваження щодо вже існуючих програм»,- зазначив заступник міського голови Валерій Гнатюк.
На важливості комунікаційних заходів також наголосила головний спеціаліст управління інвестиційної діяльності Київської ОДА Валентина Ковтун. Вона відмітила, що Біла Церква, безперечно, є лідером Київського регіону щодо сприяння інвестиційному клімату, адже в місті проведено досить велику роботу й маючи вагомий потенціал Біла Церква досягне успіху.
Під час заходу директор Агенції стратегічного розвитку Білої Церкви Ірина Бистрова розповіла учасникам бізнес-платформи про напрацювання підприємства щодо формування сприятливого інвестиційного клімату в Білій Церкві. Відмітила, що сьогодні міста України вступили в конкуренцію за ринки і капітали, тому, Білій Церкві, яка має грандіозний потенціал, необхідно якнайкраще показати і довести потенційним українським та закордонним інвесторам свої переваги.
Ірина Бистрова презентувала присутнім Інвестиційний паспорт міста Біла Церква, який був розроблений на основі вивченого досвіду успішних європейських міст. Зокрема зупинилася на напрямку інвестиційного потенціалу Білої Церкви, як міста обласного значення та найбільшого міста Київської області. Охарактеризувала економічний, освітній, культурний потенціал міста, наголосивши, що Біла Церква має всі можливості позиціонуватися як Туристичний центр Київщини.
Присутнім було доведено інформацію про розвиток міста з 2012 по 2016рр.: обсяги реалізованої промислової продукції, капітальні інвестиції, пасажирооборот, вантажооборот та ін., які значно зросли протягом останніх років.
Директор Агенції охарактеризувала показники привабливості нашого міста, ознайомила із ключовими галузями життєдіяльності Білої Церкви та Білоцерківського району та їх ринковою часткою (гумотехнічною, будівельною, агропереробною, фармацевтичною, машинобудуванням та металообробки, деревообробною та меблевою).
Зауважила, що місто має великий кадровий потенціал. Від загальної кількості жителів Київщини частка білоцерківців становить 11,8 %. Зайнятість населення розподілена по сферах таким чином: промислова -11,1 тис. осіб, ЖКГ – 3,9 тис. осіб, будівництво – 3,5 тис. осіб, транспорт -2,2 тис. осіб, освіта - 6,9 тис. осіб, медицина – 4,1 тис. осіб, торгівля - 10,9 тис. осіб.
Щодо освітньої сфери міста було: поінформовано про кількість вищих навчальних закладів різних рівнів акредитації, що здійснюють фахову підготовку спеціалістів, які потенційно можуть працювати в основних галузях Білої Церкви. Варто зазначити, що загальна кількість студентів в Білій Церкві - 12000 осіб (кількість студентів на 1000 населення – 58). Крім того, наукові кадри ВНЗ можуть виступати генераторами інновацій та механізмом втілення їх в життя.
Презентуючи Білу Церкву як туристичний осередок Київщини Ірина Бистрова відмітила значення дендрологічного парку «Олександрія», як головного туристичного об’єкту. Акцентувала увагу, що в місті функціонує майже 20 готелів на близько 500 номерів, які можуть вмістити до 2 тис. відвідувачів, відмітила розвинуту мережу закладів харчування (більше 200 ресторанів та кав’ярень) тощо.
Проте, головними чинниками, які надають можливість економічного розвитку міста та залучення інвестицій є такі: міською владою було розроблено та затверджено ряд документів та вжито певних заходів. Зокрема: затверджено Стратегію розвиту Білої Церкви до 2025року; для реалізації основних її завдань - створено Агенцію стратегічного розвитку Білої Церкви; затверджено Програму розвитку підприємництва та інвестиційної діяльності в місті Біла Церква на 2017-2018 роки, яка передбачає розвиток малого та середнього підприємництва, залучення інвестицій та ін.
Крім того, Агенцією стратегічного розвитку, спільно із управлінням економіки міської ради для оцінки ринкового середовища Білої Церкви було розроблено каталог підприємств м.Біла Церква та Білоцерківського району, в якому підприємці мають можливість продемонструвати себе.
Також розроблено Інвестиційний паспорт, а для того, аби бути інтерактивним та доступним цілодобово – створено Інвестиційний портал Білої Церкви. Портал наразі розміщений на сайті Агенції, працює в тестовому режимі та наповнюється, а з початком нового року - буде самостійним ресурсом.
Серед перспектив розвитку напряму «Залучення інвестицій» визначено такі: періодичне доповнення / оновлення Інвестиційного паспорту Білої Церкви та підтримка в активному стані Інвестиційного порталу; розробка та просування інвестиційного бренду міста; розробка та погодження алгоритму підтримки зовнішніх інвесторів з врахуванням міжнародних стандартів обслуговування інвесторів; сприяння (створення на базі Агенції) центру консультування та підтримки внутрішніх та зовнішніх інвесторів.
У ході заходу виконавчий директор Індустріального парку «Біла Церква» Андрій Бринзило ознайомив із можливостями, які надає парк для інвесторів та бізнесу, поінформував про роботу щодо залучення інвесторів та початок втілення перших проектів на території парку.
Директор КП БМР «Білоцерківський вантажний авіаційний комплекс» Сергій Кандауров ознайомив із стратегією розвитку Білоцерківського вантажного авіаційного комплексу як важливої складової бізнес-інфраструктури регіону.
Генеральний директор ТОВ «Білоцерківський завод «Трібо» Олег Савчук розповів про складові успішного розвитку компанії «Трібо». Із шляхом становлення компанії «Маравен Фуд Україна» присутніх поінформував директор з маркетингу даної компанії Володимир Кравченко.
На бізнес-платформі представники ряду банківських установ міста презентували свої програми щодо підтримки малого та середнього бізнесу. Так, про Програму підтримки підприємництва Ощадбанку «Будуй своє» - розповів керівник відділення даної установи Сергій Грищенко, а з кредитною програмою Приватбанку «Країна успішного бізнесу» (КУБ) ознайомив менеджер по обслуговуванню корпоративних клієнтів Артур Миколаївський.
Начальник відділення Кредобанк у Білій Церкві Наталія Жураківська розповіла про Кредитні програми Кредобанку, а старший експерт Програми USAID «Лідерство в економічному врядування (ЛЕВ) Любомир Чорній доповів про альтернативні джерела фінансування бізнесу: Пріоритетні напрями підтримки USAID.
По завершенню офіційної частини учасники бізнес-платформи «Біла Церква Інвестиційна» мали можливість поспілкуватися в невимушеній атмосфері та прослухавши цінну інформацію налагодити контакти для подальшої співпраці.