Презентовано перший етап розробки схеми руху громадського транспорту міста
20 липня в м.Біла Церква відбулася нарада, в ході якої було презентовано проміжний звіт по розробці моделі маршрутної мережі та проведенню вибіркового обстеження пасажиропотоків на діючих маршрутах міста.
Під час наради міський голова Геннадій Дикий зазначив, що згідно із Концепцію розвитку пасажирського транспорту міста Білої Церкви на 2016-2020 р.р. відбувається розробка комплексної схеми руху в місті. Розробником даної схеми виступає Харківський національний автомобільно-дорожній університет, так як, ним було подано відповідну заявку та запропоновано найнижчу ціну щодо розробки схеми руху громадського транспорту в Білій Церкві.
«Перший етап розробки схеми руху громадського транспорту міста полягає в її розгляді та громадському обговоренні. Були проведені необхідні дослідження пасажиропотоку та напрямків руху транспорту, - відмітив міський голова. - Для прийняття важливих рішень та впровадження даної схеми необхідно підходити зважено. Нова схема має забезпечити, в першу чергу, комфорт для пасажирів-мешканців Білої Церкви».
В ході наради було заслухано керівника науково-дослідної роботи – доктора технічних наук, професора Харківського національного автомобільно-дорожнього університету Петра Горбачова.
«Під час розробки схеми руху громадського транспорту Білої Церкви нами застосовується провідна німецька програма по транспортному моделюванню. Процес дослідження щодо розроблення схеми руху передбачає вибіркове обстеження, створення моделі транспортного потоку та визначення матриці по кількості переміщення пасажирів. Завершення цієї роботи планується до середини вересня ц.р.» - проінформував Петро Горбачов.
Презентацію проміжного звіту по розробці моделі маршрутної мережі та проведенню вибіркового обстеження пасажиропотоків на діючих маршрутах міста Біла Церква провів доцент кафедри транспортних систем і логістики Харківського національного автомобільно-дорожнього університету – Станіслав Свічинський.
«Основними питаннями в розробці моделі маршрутної мережі, які необхідно вирішити є: розробка комп’ютерної моделі маршрутної мережі міста Біла Церква в програмному середовищі VISUM; аналіз сучасного стану мережі маршрутів громадського транспорту та проведення вибіркового обстеження пасажиропотоків на існуючій маршрутній мережі міста», - відмітив він.
Основними критеріями щодо ефективності функціонування маршрутної мережі міста Біла Церква є:
- можливість реалізації права на пільговий проїзд відповідними категоріями населення;
-відстань між суміжними зупиночними пунктами;
- щільність маршрутної мережі та середня дальність підходу пасажирів до зупиночних пунктів;
- ступінь дублювання маршрутів;
-завантаженість зупиночних пунктів;
- коефіцієнт непрямолінійності маршрутної мережі.
Доповідач представив присутнім найбільш навантажені зупинки міста. Зокрема, по вул. В.Чорновола, вул. Б.Хмельницького, зупинки Техучилище, Тролейбусне депо, Шинний завод, Одеська траса, БК «Росава», вул. Гризодубової, вул. Героїв Небесної Сотні, Селекція; пл. Соборна, завод «ГТВ».
Станіслав Свічинський проінформував, що за результатами аналізу існуючої мережі маршрутів громадського транспорту міста Біла Церква встановлено, що для системи громадського транспорту міста характерний доволі високий ступінь дублювання тролейбусних маршрутів автобусними та взаємного дублювання автобусних маршрутів, що не завжди виправдано та потребує корегування.
Щільність маршрутної мережі міста свідчить про достатньо високу розвиненість мережі маршрутів та виконання нормативів з пішохідної доступності громадського транспорту.
Соціальна доступність маршрутної мережі Білої Церква є недостатньо високою, так як лише 26,3 % ділянок вулично-дорожньої мережі, по яких проходить громадський транспорт, обслуговуються соціальними тролейбусними та автобусними маршрутами КП «Тролейбусне управління».
Довжина перегонів громадського транспорту в межі норм, але є велика кількість перегонів з довжиною менше 400м, що робить актуальним питання проведення ревізії мережі зупиночних пунктів та розгляду доцільності переводу роботи автобусних маршрутів у звичайний режим руху;
Крім того, потребує ревізії траса тролейбусного маршруту № 3 та автобусних маршрутів № 2-А, 6, 7, 11, 14, 17, 21 та 25, так як вони є помірно непрямолінійними.
Висока завантаженість зупинок, також негативно відбивається на безпеці дорожнього руху по б-ру Олександрійський, пр-кт Князя Володимира, вул.Леваневського, Первомайська, Привокзальна, Ярослава Мудрого.
Станіслав Свічинський також зазначив, що в ході розробки моделі маршрутної мережі міста Біла Церква було проведено обстеження пасажиропотоків. В обстеження було встановлено, що ступінь заповнення рухомого складу на маршрутах громадського транспорту міста здебільшого є невисокий. Це можна вважати наслідком ініціативного способу відкриття маршрутів та значної конкуренції між перевідниками. Як наслідок – надмірна кількість транспортних засобів на маршрутах.
«Пасажиропотоки на громадському транспорту міста характеризуються досить високою пасажиромісткістю, що разом із неповним використанням пасажиромісткості маршрутних транспортних засобів вказує на доцільність внесення змін у маршрутну мережу громадського транспорту міста Біла Церква» - наголосив С.Свічинський.
Отже, варіант розробленої схеми руху громадського транспорту міста матимемо у вересні поточного року. Дану схему буде винесено на громадські обговорення та подальше затвердження виконавчим комітетом міської ради.