ЗВІТ Тимчасової контрольної комісії міської ради

|  18. 02. 2016

ЗВІТ
Тимчасової контрольної комісії Білоцерківської міської ради з питань перевірки комунальних підприємств, бюджетних установ та організацій територіальної громади міста Білої Церкви та інших суб’єктів господарювання, в статутних капіталах яких є частка майна територіальної громади міста

Згідно протоколу № 3 засідання тимчасової контрольної комісії Білоцерківської міської ради з питань перевірки комунальних підприємств, бюджетних установ та організацій територіальної громади міста Білої Церкви та інших суб’єктів господарювання, в статутних капіталах яких є частка майна територіальної громади міста від 03.02.2016 року було організовано перевірку КПБМР «Міськреклама» із залученням незалежних аудиторів та представника управління комунальної власності.
Склад комісії: 
Голова комісії - Русс О.М. - депутат БМР
Члени комісії - Гейло І.В. - депутат БМР
Мартинюк С.І. - депутат БМР
Наконечний С.П. - депутатБМР
Шевченко О.О. - депутат БМР
Король А.П. - депутат БМР
Гончар A.A. - депутат БМР
Незалежні аудитори:
- Гук Т.В.
- Шляхтенко Л.П.
Директор комунального підприємства - Яременко Я.В.
 03 лютого 2016 року комісія перевірила діяльність Комунальне підприємство Білоцерківської міської ради «Міськреклама» за останні 3 роки.

1. ДОХОДИ
І виявила: що доходи від надання рекламних поверхонь, розміщення реклами, із ПДВ склали :
- у 2013 році  – 618966 грн.
- у 2014 році – 781005 грн.
- у 2015 році – 1136813 грн.
     У цей період найвагомішими покупцями площин були  ФОП Яременко Богдан Вікторович , ФОП Яременко Ярослав Вікторович та ТОВ «Позитив» .

Договори з вказаними в таблиці покупцями укладено.
До перевірки надані прайс-лист на послуги, однак ідентифікувати фактичну кількість надання послуг не можливо, бо в актах виконаних робіт є лише назва групи послуги. Наприклад, в акті зазначається - розміщення реклами в ліфтах, а в прайс-листі їх вартість залежить від розміру реклами, від кількості ліфтів, в яких вона розміщуєте, від терміну розміщення, тощо.
Також, головний бухгалтер надав пояснення, що існує двадцятивідсоткова знижка для покупців рекламних агентств, яка ніяк документально не затверджена.
2.  ЗАБОРГОВАННІСТЬ
     При перевірці розрахунків з покупцями виявлено факт, що станом на 31.12.2015 року є дебіторська заборгованість у 913975,36 грн. Серед божників були: Вест Інформ груп, Інвест Компані , Любомир, Офсет, Проф-Консалтинг, РН-КАРТ Україна. І вже за тиждень після перевірки дивним фактом з’явилися усі акти виконаних робіт.
За останній рік діяльності  найбільші суми перерахували ТОВ Любомир і ТОВ Офсет . Майже 515 тис та 270 тис відповідно.  Хоча самих договорів з цими товариствами та ТОВ «ВАИТ РОББІТ» нам не надали.
Ще цікавий факт. TOB «РН-КАРТ» є постачальником пального. В 2014-2015 роках Міськреклама перерахувала товариству  132 тис грн. А оприбуткувала пального менш як на 15 тисяч.  Є питання : де поділася решта?
     Далі. Підприємство уклало договір найму автомобіля. Мабуть, саме його мали заправляти вищезгаданим пальним.  Проте немає жодного документу, що  підтверджують факт використання пального, та відповідність норм використання встановленим нормативам. Що може свідчити що на підприємстві неналежним чином відображаються господарські операції на рахунках бухгалтерського обліку.
    Далі ще цікавіше. Один договір оренди авто укладено на термін з 11.09.2013 р по 11.09.2014 року. А наступний  -  лише через 7 місяців. Тобто транспорту у підприємства не було.  Проте ТОВ РН-КАРТ» все одно перерахували гроші за пальне  - 403 тис. і за них отримали від TOB «ТНК-ТРАНС» 321 літр пального та від TOB «РН- КАРТ»  243 літри
     До того ж, станом на 31.12.2015 р. накопичений нерозподілений прибуток підприємства становить майже 790 тис грн..
3. ДОТРИМАННЯ ТРУДОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА
При перевірці дотримання підприємством вимог трудового законодавства виявлено наступне:
* п. 4.1. Колективного договору передбачено, що мінімальна оплата праці здійснюється в розмірі 120 % від мінімальної заробітної плати встановленої на законодавчому рівні, тобто за перші 8 місяців минулого року  - 1461,60 грн. , а останні 4 місяці  - 1653,60 грн. На практиці ці ставки становили  1218 грн. на 1378 грн. відповідно.
Таких, начебто, дрібних порушень дуже багато. Щоб зекономити час, далі розповім у загальних рисах, а деталі ми публікуємо на нашому сайті. Отже:
* Нарахування заробітної плати деяким працівникам ( насамперед директору) здійснювалося у більшому розмірі, ніж передбачено штатним розкладом.
* Підприємством припускається системних помилок при визначенні середньої заробітної плати для оплати працівникам відпустки, компенсації за невикористану відпустку при звільнені, що призводить до заниження сум до виплати.
 * Підприємство індексує зарплати, втім завищує дохід працівників, який підлягає індексації.
4.  СПИСАННЯ МАЙНА
Підприємство в 2015 році  списувало основні замортизовані засоби, хоча за статутом будь-які  дії з майном підприємства може проводити лише засновник ( тобто міська рада). Тим не менше, з порушенням  було списано майна на 7826 грн.  в тому числі вентилятор, у клавіатури, 2 монітори 2 системні блоки, 2 прінтери тощо.

5. ІНШІ ФАКТИ
Також комісія вважає за необхідне звернути увагу на наступне:

     Факт , що центральними покупцями послуг КП  «Міськреклама»  останніми роками як сам директор КП «Міськреклама»  так  ФОП   Яременка Богдана Вікторовича, може свідчити про наявність у директора КП  «Міськреклама» Яременка Ярослава Вікторовича  конфлікту інтересів.

Поясню:  відповідно до положень статті 1 Закону України «Про запобігання корупції»  від 14.10.2014 № 1700-VII, - «потенційний конфлікт інтересів – це  наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень;».
приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв’язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях;
реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

 І за цим законом, в тому числі рідні брати, якими є Богдан та Ярослав Яременки, є  близькими особами. А значить можна зробити висновки про порушення антикорупційного закону України

Тим часом, дія Закону поширюється на певну групу осіб. Серед них:  особи, які постійно або тимчасово обіймають посади, пов’язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов’язків, або спеціально уповноважені на виконання таких обов’язків у юридичних особах приватного права незалежно від організаційно-правової форми, а також інші особи, які не є службовими особами та які виконують роботу або надають послуги відповідно до договору з підприємством, установою, організацією.

А заходами зовнішнього та самостійного врегулювання конфлікту інтересів,передбачені наступні кроки:

- усунення особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів;
- застосування зовнішнього контролю за виконанням особою відповідного завдання, вчиненням нею певних дій чи прийняття рішень;
- обмеження доступу особи до певної інформації;
- перегляду обсягу службових повноважень особи;
- переведення особи на іншу посаду;
- звільнення особи.


6. РЕКОМЕНДАЦІЇ:

Враховуючи викладене та відповідно до покладених на тимчасову контрольну комісію завдань і повноважень, тимчасова контрольна комісія, рекомендує:

а)Направити матеріали перевірки уповноваженим правоохоронним органам для здійснення перевірки, щодо наявності в діях \ бездіяльності директора комунального підприємства Білоцерківської міської ради «Міськреклама» Яременка Ярослав Вікторович ознак складу адміністративного чи кримінального правопорушення та вжиття заходів згідно чинного законодавства.
б)На виконання положень статті 29, 30 Закону України «Про запобігання корупції»  рекомендувати міському голові - усунути Яременка Ярослав Вікторович від виконання обов’язків директора комунального підприємства Білоцерківської міської ради «Міськреклама» до моменту закінчення перевірки правоохоронними органами вказаних у висновку комісії фактів чи отримання відповідного рішення суду.
  в)Взяти до відома інформацію Тимчасової контрольної комісії Білоцерківської міської ради з питань перевірки комунальних підприємств, бюджетних установ та організацій територіальної громади міста Білої Церкви та інших суб’єктів господарювання, в статутних капіталах яких є частка майна територіальної громади міста.
 г)Рекомендувати міському голові створити робочу групу з підготовки проекту рішення міської ради щодо розвитку та сталого функціонування комунального підприємства Білоцерківської міської ради «Міськреклама».

Голова комісії  - О. Русс
Члени комісії -  І.Гейло , С. Мартинюк ,  С.Наконечний ,О. Шевченко , А. Король , А.Гончар