Звіт про повторне відстеження результативності дії регуляторного акта – рішення Білоцерківської міської ради «Про встановлення місцевих податків і зборів в м. Біла Церква на 2021 рік»
1. Вид та назва регуляторного акта: рішення Білоцерківської міської ради від 15 липня 2020 року № 5570-99-VII «Про встановлення місцевих податків і зборів в м. Біла Церква на 2021 рік».
2. Виконавець заходів з відстеження – управління економіки Білоцерківської міської ради.
3. Цілі прийняття регуляторного акта:
Визначено цілі державного регулювання:
- забезпечення дотримання вимог Податкового кодексу України, а саме затвердження ставок місцевих податків і зборів:
1) земельного податку
2) ) податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
3) єдиного податку;
4) транспортного податку;
5) туристичного збору.
- забезпечення зростання податкових надходжень до міського бюджету водночас із збереженням сприятливого бізнес-середовища для підприємців.
4. Строк виконання заходів з відстеження: з 15 листопада 2021 року по 15 грудня 2021 року.
5. Тип відстеження: ПОВТОРНЕ
6. Методи одержання результатів відстеження:
- аналіз виконання плану доходів загального фонду місцевого бюджету (власних надходжень) за 9 місяців 2021 року.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також способи одержання даних:
Даними, на основі яких відстежується результативність регуляторного акта, є статистичні дані управління фінансів Білоцерківської міської ради і управління самоврядного контролю Білоцерківської міської ради щодо надходжень до місцевого бюджету місцевих податків і зборів від суб’єктів господарської діяльності та фізичних осіб, зареєстрованих на території Білоцерківської міської територіальної громади.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності регуляторного акта:
№ з/п |
Показники результативності | Од. вимі ру | 9 місяців 2020 року
| 9 місяців 2021 року | Відхилення
| |
в натуральних показниках | % | |||||
1.1. | Надходження від плати за землю з юридичних осіб | грн | 57 857 542,11 | 47 266 126,64
| -10 591 415,47 | -18,3% |
1.2. | Надходження від плати за землю з фізичних осіб | грн | 1 608 781,18 | 12 214 486,36 | 10 605 705,18 | 659% |
2.1. | Надходження від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за житлову нерухомість від юридичних осіб | грн | 216 789,87 | 160 727,96
| -56 061,91 | -25,9% |
2.2. | Надходження від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за житлову нерухомість від фізичних осіб | грн | 3 507 306,09 | 3 915 135,69
| 407 820,60 | 11,6% |
2.3. | Надходження від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за нежитлову нерухомість від юридичних осіб | грн | 24 218 304,47 | 23 975 459,77
| -242 844,70 | -1,0% |
2.4. | Надходження від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за нежитлову нерухомість від фізичних осіб | грн | 14 442 032,48 | 16 237 492,54
| 1 795 460,06 | 12,4% |
3.1 | Надходження від сплати єдиного податку з юридичних осіб | грн | 18 075 593,11 | 23 852 049,13 | 5 776 456,02 | 32,0% |
3.2. | Надходження від сплати єдиного податку з фізичних осіб | грн | 124 733 820,92 | 148 498 816,89 | 23 764 995,97 | 19,1% |
3.3. | Надходження від сплати єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників | грн | - | 2 939 853.16 | - | - |
4.1. | Надходження від сплати транспортного податку з юридичних осіб | грн | 181 557,50 | 218 949,39 | 37 391,89 | 20,6% |
4.2. | Надходження від сплати транспортного податку з фізичних осіб | грн | 348 019,53 | 226 132,44 | -121 887,09 | -35,0% |
5.1. | Надходження від сплати туристичного збору з юридичних осіб | грн | 69 107,10 | 94 903,41 | 25 796,31 | 37,3% |
5.2. | Надходження від сплати туристичного збору з фізичних осіб | грн | 37 423,88 | 42 872,92 | 5 449,04 | 14,6% |
6. | Кількість суб’єктів господарської діяльності, на яких поширюється дія регуляторного акта, а саме платників: |
|
|
|
|
|
плати за землю з юридичних осіб | осіб | 675 | 848 | 173 | 25,6% | |
плати за землю з фізичних осіб | осіб | 1972 | 3322 | 1350 | 68,5% | |
податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за житлову нерухомість від юридичних осіб | осіб | 28 | 40 | 12 | 42,9% | |
податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за житлову нерухомість від фізичних осіб | осіб | 2676 | 2388 | -288 | -10,8% | |
податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за нежитлову нерухомість від юридичних осіб | осіб | 377 | 444 | 67 | 17,8% | |
податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за нежитлову нерухомість від фізичних осіб | осіб | 1274 | 1303 | 29 | 2,3% | |
єдиного податку з юридичних осіб
| осіб | 456 | 507 | 51 | 11,2% | |
єдиного податку з фізичних осіб
| осіб | 9835 | 10066 | 231 | 2,3% | |
єдиного податку з сільськогосподарських виробників | осіб | - | 40 | - | - | |
транспортного податку з юридичних осіб | осіб | 7 | 8 | 1 | 14,3% | |
транспортного податку з фізичних осіб | осіб | 26 | 13 | -13 | -50% | |
туристичного збору з юридичних осіб | осіб | 6 | 7 | 1 | 16,7% | |
туристичного збору з фізичних осіб | осіб | 11 | 11 | 0 | 0% | |
7. | Рівень поінформованості суб’єктів господарювання – платників місцевих податків і зборів (оприлюднення рішення про встановлення місцевих податків і зборів в м. Білій Церкві на 2021 рік в друкованих і електронних ЗМІ територіальної громади міста) |
| Рішення Білоцерківської міської ради від 15 липня 2020 року № 5570-99-VII «Про встановлення місцевих податків і зборів в м. Біла Церква на 2021 рік» було оприлюднене на офіційному вебсайті Білоцерківської міської ради та її виконавчих органів: https://bc-rada.gov.ua/ у визначені законодавством терміни |
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей:
Прийняття рішення Білоцерківської міської ради від 15 липня 2020 року № 5570-99-VII «Про встановлення місцевих податків і зборів в м. Біла Церква на 2021 рік» дало змогу забезпечити дотримання вимог діючого законодавства щодо затвердження ставок місцевих податків і зборів та досягти прозорості та відкритості дій органу місцевого самоврядування при вирішенні питань, пов’язаних із справлянням місцевих податків і зборів.
За підсумками 9-ти місяців дії рішення спостерігається його позитивний вплив щодо стану надходження більшості місцевих податків і зборів до місцевого бюджету та виконання планових показників виконання загального фонду місцевого бюджету, що свідчить про достатню ефективність впровадження даного регуляторного акта.
Аналіз показників результативності регуляторного акта свідчить про те, що дане рішення є виваженим і забезпечило відчутне зростання надходження коштів до місцевого бюджету за рахунок сплати місцевих податків і зборів.
Міський голова Геннадій ДИКИЙ