Фінішна пряма Горбатого мосту

|  07. 02. 2019

Їдемо вранішньою маршруткою на роботу. В салоні було тихо, аж поки не підсів знайомий водія, котрому, очевидно, кортіло поговорити. От і завелася балачка про міські новини: про автобуси, які місцева влада примушує міняти на великі («І правильно, – несподівано для всіх підтримав ініціативу керманич маршрутки. – Скільки можна товктися в цих «Спринтерах»!), про повсюдні ремонти… «Да! От про ремонти, – емоційно кинув репліку наш водій, – ти ж подивись, за Горбатого взялися! Давно пора було, та все в них руки не доходили. А цей (очевидно, що мав на увазі міського голову) зробить! От за що люди точно спасибі скажуть!» – «Твоя правда. Бо там ще трохи підождали б, то й до біди дійшло б», – погодився співбесідник. На сто відсотків не гарантую, але якщо були в салоні водії або й пасажири, яким доводилось переправлятися через отой сумнозвісний Горбатий міст із його апокаліптичним загрозливим ландшафтом, вони напевно, хоч і мовчки, поділяли думку чоловіків. І дійсно, ця реконструкція, котра хай і завдала деяких незручностей учасникам руху, безперечно стала одним із наймасштабніших і найсерйозніших проектів, що втілюються в місті останніми роками.

Про те, який обсяг робіт на шляхопроводі вже виконано, з якими несподіваними труднощами й відкриттями довелося зіткнутися будівельникам під час грандіозного капітального ремонту та коли ж нарешті мостом відкриють рух, ми поговорили з начальником управління дорожнього господарства департаменту ЖКГ міської ради Олексієм Погасієм. А спілкування наше відбулося прямо на засніженому шляхопроводі на Сквирському шосе, попід яким звично проносилися потяги.

Нашим читачам нагадаємо, що цей шляхопровід був споруджений ще до Другої світової. Під час війни його як відновили, так більше й не ремонтували – до 2018 року жодних дій ані на прогоновій будові (це, власне, та частина об’єкта, під якою проходить залізниця), ані з асфальтно-бетонним покриттям не проводилось.

Відтак, розповів Олексій Погасій, департаментом було ініційовано (у 2016 р.) початок робіт з обстеження шляхопроводу та створення його техпаспорта. В результаті фахівці з’ясували, що, кажучи простою мовою, шляхопровід перебуває в жалюгідному, аварійному, стані. Відкладати його капітальний ремонт уже не можна було. За два роки було здійснено купу обов’язкових робіт: виготовлена проектно-кошторисна документація, пройдені численні експертизи, здійснені інженерно-геодезичні та геологічні дії тощо. На початку 2018 р. місто оголосило тендер на реконструкцію Горбатого мосту. Очікувана загальна вартість робіт, заявлена в системі публічних закупівель Prozorro, складала 32,5 мільйона гривень. Після проведених відкритих торгів сума зменшилась майже на 4 млн і склала 28,97 млн. грн. За неї всі заплановані на шляхопроводі перетворення взялася втілювати компанія-переможець "Алке Іншаат Санайе Ве Тіджарет"(Азербайджан). На будівельному ринку вона 10 років, спеціалізується на зведенні автомагістралей, мостів, меліоративних споруд, проектах із водопостачання та каналізації тощо.

Отже, почалися непомітні білоцерківцям тривалі підготовчі роботи, узгодження зі службами різних рівнів, які мають по шляхопроводу і на підходах до нього інженерні комунікації. Потім на Горбатому мали здійснити демонтаж усього старого й непридатного обладнання, укріпити прогонову будову та насип, розширити його, а це означає привести геометричні параметри шляхопроводу до нормативів та стандартів України.

«Він був непридатний до пропуску транспорту за нинішньої інтенсивності дорожнього руху, – розповідає О. Погасій. – Відтепер, враховуючи, що тут було застосовано прогресивні технології й такі ж будматеріали, шляхопровід відповідатиме сучасним нормам та дозволить рух по ньому великогабаритних і великовантажних транспортних засобів, що, у свою чергу, розвантажить вулиці Івана Мазепи, В’ячеслава Чорновола, Миру, Привокзальну, Першотравневу».

Активна фаза робіт на будівництві розпочалася тільки на початку літа, бо досить важко було знайти порозуміння з «Укрзалізницею» щодо надання ремонтникам так званих вікон для роботи – вона не дозволяла повного перекриття руху коліями. Також виявилося, що для насипу використано непридатний для цього грунт. Якби його залишили, пояснив фахівець, була б велика ймовірність просадок насипу та деформації нового дорожнього покриття. Тому довелося увесь той грунт виймати, підсипати новий і укріплювати насип геотекстильними армувальними матеріалами. Здійснено й досить велику роботу по «дорожньому одягу», як спеціалісти називають дорожнє покриття. Всі ці фактори завадили відкрити рух мостом у грудні минулого року, як раніше передбачалося.

Олексій Погасій детально розповів про складові об’єкта й роботу, що на них виконана. Приміром, ми довідалися, що прогонова будова є монолітною плитою. Вона має два, а подекуди й три шари арматури. Спеціальне її підсилення дало змогу розширити шляхопровід до відповідних норм. До речі, під час демонтажу працівники були добряче здивовані. Вони виявили, що монолітна рама, вилита ще в 50-х роках, «почувається» відмінно й має такий же стан. От уміли тоді робити на совість!

З-під низу конструкції вже виконано все необхідне. Відкоси насипу коло залізниці також укріплені бутовим камінням із застосуванням армованих решіток.

Загалом на сьогодні основних робіт здійснено на 70-75%. За це заплачено 18 млн 200 тис. гривень.

Що залишилося? Необхідно доробити тротуари, яких не було взагалі – люди мусили йти низом, бур’янами, через колії, наражаючись на небезпеку. Нині тут заплановані два технічні тротуари, освітлення, дорожнє огородження, яке завадить автівкам в разі надзвичайної ситуації вилетіти за межі насипу чи прогонової будови. Ще треба доробити «дорожній одяг», нанести розмітку.

«Ми чекаємо сприятливих погодних умов, щоб завершити реконструкцію. Орієнтовно відкриття об’єкта заплановане у квітні-травні», – запевняє наш співрозмовник на прощання. Нині ж триває кабінетна робота: уточнюються обсяги робіт, ведуться обрахунки, аби те, що залишилося, виконати і за скромні гроші, й якісно.

Відтак мусимо набратися терпіння і діждатися весни. Власне, немає нічого дивного, що старенький оновлений Горбатий запрацює з її приходом, адже ніхто не казав,що весна сприятлива тільки в сердечних справах…


Параметри реконструйованого Горбатого мосту:

- ширина проїжджої частини – у межах 7,5 м;

- ширина тротуару – 1 м 25 см, не враховуючи технічної захисної смуги, що відводиться на встановлення огородження;

- довжина шляхопроводу – близько 600-700 метрів.

- максимальна витривалість – приблизно 80 тонн.

За матеріалами газети «Громадська думка»