Протокол засідання круглого столу щодо обговорення проекту рішення виконавчого комітету Білоцерківської міської ради «Про тарифи на платні послуги, що надаються лікувально-профілактичними закладами м. Біла Церква»
23.03.2015 року
Час проведення 16.00
Головував: Рогов А.В. начальник управління охорони здоров’я Білоцерківської міської ради
Присутні: Кривошеєва О.В. начальник відділу економіки, бухгалтерського обліку
та звітності управління охорони здоров’я
Шаповал О.М. начальник відділу з питань розвитку підприємництва та інвестицій управління економіки
керівники лікувальних закладів охорони здоров’я:
Яценко Г.М. головний лікар Білоцерківської міської лікарні № 1
Ільченко М.Г. заступник головного лікаря Білоцерківської міської лікарні № 2
Душак О.М. директор територіального медичного б’єднання
Надточій І.І. головний лікар Білоцерківського психонаркологічного територіального медичного об’єднання
Бондар А.А. головний лікар Білоцерківського пологового будинку
Бандура І.М. головний лікар міського центру первинної медико-санітарної допомоги № 1
Запрошені: економісти закладів охорони здоров’я, представники засобів масової інформації
Рогов А.В. довів до присутніх зміст проекту регуляторного акту «Про тарифи на платні послуги, що надаються лікувально-профілактичними закладами м. Біла Церква», передумови його розробки, основну мету вказаного проекту. Для детального висвітлення проблеми, яка має бути вирішена прийняттям регуляторного акту надав слово начальнику відділу економіки, бухгалтерського обліку та звітності управління охорони здоров’я Білоцерківської міської ради Кривошеєвій О.В.
У виступі Кривошеєвої О.В. було зазначено, що питання встановлення та затвердження тарифів на платні медичні послуги на даний момент не має чіткого законодавчого регулювання. Стаття 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» відносить до відповідних повноважень затвердження тарифів на комунальні послуги. Враховуючи, що платні послуги, тарифи на які подані на затвердження, надаються закладами охорони здоров’я комунальної форми власності, такі послуги можна вважати комунальними, тобто такими, що підпадають під затвердження згідно статтю 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Розрахунок вартості платних послуги виконується економічними службами лікувально-профілактичних закладів, які їх надають, на основі фактичних витрат закладу за попередній рік. Разом із законодавчо передбаченими змінами в заробітній платі медичних працівників та змінами ціни на медикаменти та інші матеріали та послуги, які використовуються для надання послуги, тарифи регулярно змінюються. Тому це питання вимагає регулярного перегляду не менше ніж 1 раз на рік.
Тарифи, які подаються на затвердження, стосуються виключно платних послуг, перелік яких передбачений постановою Кабінету Міністрів України № 1138 від 17 вересня 1996 року.
Необхідність у наданні медичних послуг за кошти хворого виникає не тільки і не стільки для забезпечення населення медичними послугами, безоплатність яких не передбачена державою. В умовах значного фінансового обмеження надання медичних послуг на платній основі у законодавчо передбачених випадках – єдино можливий спосіб надати медичну допомогу взагалі.
Здоров’я є найголовнішим для людини. 49 стаття Конституції України гарантує, що у державних і комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається безоплатно. Згідно роз’яснень Конституційного суду України, це означає, що у державних та комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається всім громадянам незалежно від її обсягу та без попереднього, поточного або наступного їх розрахунку за надання такої допомоги.
Разом з тим Бюджетний кодекс України передбачає утримання закладів охорони здоров’я в межах фінансування. Протягом останніх років бюджет галузі охорони здоров’я міста Біла Церква не забезпечує медичну допомогу навіть ургентним хворим. Рівень обсягу коштів на медикаменти не забезпечує такі обов’язкові видатки, як придбання вакцин, забезпечення безкоштовного лікування амбулаторних хворих за Постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.1998 року № 1303 «Про впорядкування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань» та інші. Видатки по незахищених статтях майже на 50% фінансуються за рахунок коштів спеціального фонду. Асигнування загального фонду не забезпечують навіть найнеобхідніші видатки: забезпечення бланками медичної документації, придбання канцтоварів, обслуговування комп’ютерних програм, видатки для забезпечення пожежної безпеки (за приписами пожежної інспекції), видатки на охорону працю та інше. Така ситуація робить неможливим надання медичної допомоги на безоплатній основі. Згідно цих же роз’яснень Конституційного суду України порядок надання медичних послуг, які виходять за межі медичної допомоги, на платній основі у державних і комунальних закладах охорони здоров'я та перелік таких послуг мають бути визначені законом.
Життєва ситуація приводить до необхідності фінансової участі хворого в процесі лікування в межах переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров'я та вищих медичних закладах освіти, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів № 1138 від 17 вересня 1996 року. Даним регуляторним актом передбачається затвердити розмір плати за послуги, розрахований відповідно до фактичних витрат окремого лікувального закладу.
Проект рішення «Про тарифи на платні послуги, що надаються лікувально-профілактичними закладами м. Біла Церква» спрямований на розв’язання вищезазначеної проблеми, а саме на:
- законодавче врегулювання розміру плати за послуги, що надаються лікувально-профілактичними закладами, підпорядкованими управлінню охорони здоров’я, що дасть фінансову можливість надати медичну допомогу в умовах вкрай обмеженого фінансування галузі охорони здоров’я.
Окремо було підкреслено, що затвердження тарифів на платні медичні послуги, які надаються комунальними закладами охорони здоров’я Білої Церкви, на рівні виконавчого комітету міської ради, забезпечить прозорість визначення розміру плати за послуги, що надаються лікувально-профілактичними закладами, підпорядкованими управлінню охорони здоров’я.
В обговоренні питання приймали участь керівники лікувальних закладів охорони здоров’я.
Від головуючого Рогова А.В. надійшла пропозиція погодити затвердження виконавчим комітетом Білоцерківської міської ради тарифів на платні медичні послуги, що надаються лікувально-профілактичним закладами м. Біла Церква. Виходячи з цього
вирішили:
погодити затвердження виконавчим комітетом Білоцерківської міської ради тарифів на платні медичні послуги, що надаються лікувально-профілактичним закладами м. Біла Церква.
Головуючий А.В. Рогов