Щорічний обласний конкурс молодих журналістів у жанрах друкованих ЗМІ та Інтернет виданнях, телебачення і радіо «За ЗМІстом»
Щорічний обласний конкурс молодих журналістів у жанрах друкованих ЗМІ та Інтернет виданнях, телебачення і радіо (далі – Конкурс) проводиться управлінням молоді та спорту Київської обласної державної адміністрації та Комунальним закладом Київської обласної ради «Київський обласний молодіжний центр».
Мета конкурсу:
- популяризація української мови;
- сприяння національно-культурному розвитку України;
- виявлення здібних молодих журналістів Київщини та сприяння їх професійному росту, розвитку творчого потенціалу;
- створення умов для самореалізації обдарованої молоді в інформаційному просторі;
- розвиток інституту журналістики в Київській області.
Завдання конкурсу:
- проведення творчого конкурсу по різним напрямкам журналістської діяльності;
- залучення якнайбільшої кількості молоді до обговорення зазначених тем конкурсу, їх аналізу;
- пошук шляхів вирішення актуальних проблем життя та діяльності молодіжного середовища, країни;
- створення бази даних студентських та молодіжних друкованих видань області;
- сприяння розвитку взаємодії органів державної влади із засобами масової інформації в питання висвітлення молодіжної проблематики;
- визначення тенденцій розвитку сучасної молодіжної видавничої справи;
- створення команди для участі у всеукраїнських та міжнародних журналістських конкурсах та програмах.
Конкурс проводиться на краще висвітлення теми «Молодь – авангард перетворень». Кожен учасник конкурсу може обрати власну назву свого матеріалу, але вона повинна бути в межах заданої тематики.
Підготовка та проведення Конкурсу покладаються на організаційний комітет (далі – оргкомітет) та журі Конкурсу (далі – журі).
До складу оргкомітету входять представники управління молоді та спорту Київської обласної державної адміністрації та Комунального закладу Київської обласної ради «Київський обласний молодіжний центр».
Завдання оргкомітету:
- визначення щорічної теми Конкурсу;
- визначення терміну подання та розгляду робіт учасників Конкурсу;
- прийом, реєстрація, кодування робіт, які надходять на Конкурс для забезпечення об’єктивності та неупередженості журі і членів оргкомітету;
- інформаційно-рекламне забезпечення проведення Конкурсу;
- формування складу журі;
- тиражування робіт та матеріалів Конкурсу та розсилка їх для оцінки членам журі;
- підготовка засідань журі;
- систематизація та узагальнення протоколів, підготовлених членами журі;
- підготовка проектів підсумкових документів Конкурсу (список переможців, розподіл призових місць, узгоджені протоколи журі тощо);
- підготовка та проведення фіналу Конкурсу.
Умови проведення Конкурсу
Участь в Конкурсі беруть журналісти (штатні та позаштатні), що є громадянами України, проживають на території Київської області, які надіслали на нього свої матеріали, та молодіжні засоби масової інформації.
Вік учасників від 14 до 35 років.
На Конкурс приймаються теле-, радіосюжети чи передачі, публікації, статті, фоторепортажі тощо, які були випущені в світ (зроблені доступними для читачів, глядачів або слухачів) з 1 січня 2012 року.
Роботи учасників Конкурсу розглядаються та оцінюються з урахуванням двох категорій (І категорія – аматори, ІІ категорія – професіонали (особи, що мають відповідну освіту та досвід роботи більше 3-х років) за номінаціями:
- друковані матеріали: стаття, репортаж, інтерв’ю;
- матеріали до Інтернет-видань: стаття, репортаж, інтерв’ю;
- телебачення: фільм, програма або сюжет;
- радіо: передача або сюжет;
- фотожурналістика: фоторепортаж;
- веб-сайт електронних молодіжних та студентських видань;
- друковані молодіжні видання.
*Один учасник має право представити на конкурсі не більше трьох робіт по одній номінації, маючи при цьому можливість брати участь в будь-якій кількості номінацій.
**Матеріали, надіслані на конкурс, не рецензуються та не повертаються.
Для участі у Конкурсі необхідно подати роботу українською мовою оформлену відповідним чином:
- публікація у газеті (журналі) надсилається у відсканованому вигляді у форматі PDF та в електронному вигляді у форматі word;
- у номінації матеріали до Інтернет-видань беруть участь лише ті матеріали, які не мають друкованого чи ефірного аналогу;
- обсяг телевізійного фільму, теле-, радіо- програми або сюжету не повинен перевищувати 20 хвилин. Матеріал подається на CD, DVD дисках з роздрукованою текстовою розшифровкою;
фоторепортаж подається на CD, DVD дисках з роздрукованою текстовою розшифровкою;
- для участі у номінації «Веб-сайт» надається електронна версія (CD, DVD диск) існуючого інформаційного ресурсу. Обов'язковим є зазначення електронної версії сайту в Інтернеті;
- для участі у номінації друковані молодіжні видання надається оригінал видання.
*Можливе оформлення колективної заявки, від усієї команди, що готувала поданий матеріал.
**Матеріали, що не опубліковувалися (не виходили в ефір) на Конкурс не приймаються.
До робіт на окремому аркуші додається заявка по формі (додаток).
Порядок проведення Конкурсу
Конкурс проводиться в два етапи.
Перший етап: районні, міські Конкурси.
Другий етап: обласний Конкурс.
Матеріали та заявки переможців першого етапу Конкурсу за поданням райдержадміністрацій, міськвиконкомів (міст обласного значення) направляються в оргкомітет Конкурсу на адресу управління молоді та спорту Київської облдержадміністрації (01196, м. Київ-196, пл. Лесі Українки, 1, кім. 534, тел/факс 286-86-58, e-mail: [email protected]).
*В Конкурсі не розглядаються матеріали, відносно яких виник спір щодо їх авторства як повністю, так і в певній частині.
Робота журі, критерії оцінювання, визначення та нагородження переможців Конкурсу
Кожен член Журі оцінює поданий на Конкурс матеріал по десятибальній шкалі за такими критеріями:
- розуміння сучасної проблематики;
- самобутність представленого доробку (самостійність думки);
- розкриття теми;
- сила емоційного впливу матеріалу;
- творчий підхід до конкурсного завдання;
- грамотність викладу;
- для робіт, що розкривають проблемні питання молодіжного середовища, країни: спрямованість матеріалу на вирішення зазначених проблем;
- сприяння зміні громадської думки, суспільної свідомості щодо розкритого у матеріалі питання;
- пропагування активної життєвої позиції, толерантності, саморозвитку і самовдосконалення молоді.
Для Веб-сайтів:
-широта змісту та висвітлення молодіжних проблем;
- різноманітність сторінок (рубрик);
- дизайн;
- зручність в користуванні.
У номінації «Молодіжне друковане видання»:
- періодичність;
- структура;
- актуальність інформації, оперативність реагування на молодіжні події;
- різноманітність жанрів;
- дизайн газети: оформлення, верстка, поліграфічне виконання, фотографій;
- соціальна значимість видання, вплив на життя суспільства.
Не розглядаються роботи, в яких пропагується насильство, розпуста, міжнаціональна ворожнеча.
Переможці Конкурсу визначаються з урахуванням номінацій за рейтинговою системою (сумою набраних балів), після чого проводиться розкодування робіт учасників.
На підсумковому засіданні члени журі відкритим голосуванням затверджують список переможців та розподіл призових місць Конкурсу.
Переможці будуть оголошені під час урочистого закриття Конкурсу та повідомлені райдержадміністрації, міськвиконкоми (міст обласного значення).
Роботи переможців Конкурсу будуть розміщені в обласних та всеукраїнських ЗМІ, Інтернет виданнях та на телебаченні.
Переможці Конкурсу нагороджуються дипломами, отримають можливість участі у майстер-класах, навчальних програмах та стажування в прес-службах органів виконавчої влади, редакціях обласних та всеукраїнських ЗМІ.