Відбулася 86 сесія міської ради
20 грудня відбулось позачергове засідання вісімдесят шостої сесії Білоцерківської міської ради VІІ скликання, яке провів міський голова Геннадій Дикий.
Звернення та заява
Перед розглядом основних питань порядку денного депутат Вадим Кошель озвучив звернення та заяву.
У зверненні було надано інформацію щодо причин проведення масових акцій ВО «Свобода» протягом останніх років та їх результати, які впливають на формування державної політики.
Заява Вадима Кошеля стосувалася урегулювання питання щодо виниклої виробничої травми одного із працівників міської житлово-експлуатаційної контори.
Затверджені програми розвитку та фінансової підтримки лікарняних установ
Під час засідання сесії міської ради було прийнято низку рішень, якими затверджено міські програми розвитку та фінансової підтримки Комунальних некомерційних підприємств Білоцерківської міської ради «Білоцерківська міська лікарня №1», «Білоцерківська міська лікарня №2», «Білоцерківська міська лікарня №3», «Білоцерківська міська лікарня №4», «Білоцерківський пологовий будинок», «Міський центр первинної медико-санітарної допомоги №1», «Міський центр первинної медико-санітарної допомоги №2», «Дитяча стоматологічна поліклініка», «Білоцерківське патологоанатомічне бюро» на 2020 рік.
Програми розроблені з метою об’єднання зусиль органів місцевого самоврядування в напрямку покращення якості та доступності медичної допомоги і тим самим - досягнення максимально можливого рівня здоров’я для всіх жителів міста Біла Церква.
Фінансування Програм у 2020 році здійснюватиметься за рахунок коштів міського бюджету, передбачається, що це забезпечить стабільну роботу вищезазначених комунальних некомерційних підприємств Білоцерківської міської ради відповідно до їх функціонального призначення.
Серед завдань, визначених програмою такі:
- збереження і підвищення показників здоров’я населення;
- надання кваліфікованої стаціонарної/амбулаторної лікувально-діагностичної допомоги;
- підвищення доступності та якості висококваліфікованої медичної допомоги;
- проведення реконструкції, капітального ремонту приміщень, придбання основних засобів та отримання інших необоротних активів;
- забезпечення сталості роботи підприємства;
- збереження кадрового потенціалу підприємства.
Виконання заходів Програм дасть змогу забезпечити стабільну роботу лікарняних установ, підвищити якість та доступність надання медичної допомоги населенню міста Біла Церква, поліпшить умови праці медичних працівників та надасть можливість оновляти матеріально-технічне оснащення підприємств.
У документах по кожному закладу визначено напрямки діяльності та перелік відповідних заходів з необхідним обсягом фінансування.
Блок бюджетних питань
1. внесено зміни до рішення міської ради від 20 грудня 2018 р. № 3184-62-VІІ «Про бюджет м.Біла Церква на 2019 рік».
Зміни стосувалися збільшення доходної та видаткової частини бюджету на суму міжбюджетних трансфертів, які додатково надані місту.
Відповідно до розпоряджень голови КОДА доходи загального фонду буде збільшено так:
-субвенція з місцевого бюджету на виплату державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім'ях за принципом "гроші ходять за дитиною", оплату послуг із здійснення патронату над дитиною та виплату соціальної допомоги на утримання дитини в сім'ї патронатного вихователя, підтримку малих групових будинків за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету - на 25 тис. грн;
- субвенція з місцевого бюджету на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету - на 458тис. 568 грн;
- субвенція з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері охорони здоров'я за рахунок коштів медичної субвенції - на 559 тис.800 грн.;
- медична субвенція на інсуліни в сумі -942 тис. грн.
Зменшено суми, врахувавши фактичні нарахування:
-суму субвенції з місцевого бюджету на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), управління багатоквартирним будинком, поводження з побутовими відходами (вивезення побутових відходів) та вивезення рідких нечистот, внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку води та теплової енергії, абонентського обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету - на 3 млн 929 тис 410 грн.;
- суму субвенції з місцевого бюджету на виплату допомоги сім'ям з дітьми, малозабезпеченим сім'ям, особам, які не мають права на пенсію, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, тимчасової державної допомоги дітям, тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, допомоги по догляду за особами з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю І групи, а також за особою, яка досягла 80-річного віку за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету» - на 700 тис. грн.
По видатках внесенно зміни до міжбюджетних трансфертів.
Відповідно до фактичних нарахувань проведено перерозподіл бюджетних призначень по субвенції з державного бюджету на виплату допомоги сім’ям з дітьми: зменшено видатки на надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям на – 105 тис.994 грн.
Збільшено видатки на: відшкодування послуги надання допомоги при усиновленні дитини - на 4 тис. 300 грн; надання допомоги для дітей одиноким матерям на -5 тис. 796 грн; надання державної соціальної допомоги дітям-інвалідам на – 81тис. 511 грн; надання державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю на - 14 тис. 387 грн.
2. Затверджено бюджет м.Біла Церква на 2020 рік
Доповідаючи питання, начальник фінансового управління Світлана Терещук зауважила, що формування бюджету проходило відповідно до норм чинного законодавства України та зупинилася на основних показниках документу.
Світлана Терещук: «Особливостями формування бюджету на 2020 рік стали такі моменти: місту залишили надходження по акцизному збору на пальне, вироблене та ввезене на територію України; по міжбюджетних трансфертах – пільги і субсидії, компенсаційні виплати сім’ям з дітьми держава фінансуватиме централізовано, безпосередньо через Міністерство соціальної політики України, тому ці видатки не будуть складовою місцевого бюджету; щодо медичної субвенції – в рамках медичної реформи субвенцію надали нам лише на 1 квартал 2020 р., в тому числі й субвенцію із забезпечення хворих на цукровий діабет, оскільки з 1 квітня наступного року вторинна ланка медицини має перейти на фінансування з Національної служби здоров’я.
З урахуванням вищезазначених чинників, доходна частина міського бюджету на 2020 рік обрахована в обсязі 1 млрд 481 млн 748 тис грн. в цілому, з яких: 42,3 млн грн – спеціальний фонд, решта – загальний фонд, з якого - 1млрд 91,7 млн – власні надходження місцевого бюджету. Традиційно, основні надходження надійдуть від 4 бюджетоутворюючих податків: податок з доходів фізичних осіб (60% в загальному обсязі), єдиний податок (становить – 17,4%), а також податок на майно та акцизний податок. Решта надходжень – по інших позиціях.
Ці кошти розподілятимуться наступним чином:
- видаткова частина складає 1млрд 224 млн 492,2 тис. грн. Ці кошти спрямовуватимуться на виконання ст.77 Бюджетного кодексу України щодо 100% забезпечення коштами заробітної плати працівників бюджетних установ, розрахунків за спожиті енергоносії і послуги зв’язку. З яких на заробітну плату – 870, 7 млн грн, що становить 71 % в загальному обсязі видатків; енергоносії – 111млн 649,1 тис. грн; медикаментозне забезпечення та харчування в розрізі медичної та освітньої сфери становитимуть 2,5% загального обсягу видатків бюджету. Решта коштів - 149 млн грн спрямовуватимуться на утримання бюджетних установ та 62 млн грн – на програми загального фонду.
Детальна інформація щодо спрямування котів присутня в пояснювальній записці по кожній галузі.
Що стосується спеціального фонду міського бюджету – він сформований відповідно до чинного законодавства і складається з цільових фондів бюджету розвитку. Бюджет розвитку становить 9 млн 346,5 тис. грн, крім того передано із загального до спеціального фонду ще 214 млн грн.
У цілому бюджет розвитку міста складає 224 млн 245, 3тис. грн. Ці кошти за виключенням чотирьох складових (кредитні зобов’язання з НЕФКО в сумі -3млн 42тис. грн, громадський бюджет - 5млн 639,9 тис. грн, освітня субвенція, що надійшла на капітальні видатки в напрямку інклюзії - 1 млн 231,8 тис. грн та співфінансування по об’єктам, які будуть профінансовані з обласного бюджету - 2 млн 701 тис. ) пропонується залишити без розподілу. Їх розподіл буде проведено на наступних сесіях у січні 2010року.
3. Затверджено прогноз бюджету м.Біла Церква на 2021-2022 роки
Прогноз бюджету розроблено на основі положень Бюджетного та Податкового кодексів України, основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2020-2022 роки, схвалених постановою Кабінету Міністрів України від 23.10.2019 №883, наказу Міністерства фінансів України від 29.03.2019 №130 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо складання у 2019 році місцевих бюджетів на середньостроковий період», Програми соціально-економічного та культурного розвитку м. Біла Церква на 2020 рік, прогнозних показників доходів бюджету міста, наданих галузевими управліннями та відділами Білоцерківської міської ради, місцевих цільових програм та інших документів.
Прогноз передбачає визначення обсягу фінансових ресурсів місцевого бюджету на два наступні за плановим бюджетні періоди з метою створення дієвого механізму управління бюджетним процесом у середньостроковій перспективі для забезпечення виконання завдань і функцій, покладених на органи місцевого самоврядування.
Середньострокове прогнозування бюджету м. Біла Церква на 2021-2022 роки застосовується з метою зміцнення фінансової спроможності місцевої громади у рамках застосування програмно-цільового методу під час складання та виконання бюджету.
Прогноз дохідної частини бюджету визначено на базі динаміки та тенденцій фактичного виконання показників надходжень податків, зборів та обов’язкових платежів до бюджету міста за 2016-2018 роки і очікуваного виконання за 2019 рік, з урахуванням змін та особливостей бюджетної і фіскальної політики та передбачає поступове зростання надходжень за рахунок пожвавлення економічної активності в результаті реалізації економічних реформ, удосконалення податкового адміністрування, в тому числі місцевих податків і зборів, розширення бази оподаткування, підвищення якості управління об’єктами комунальної власності.
Прогнозні показники бюджету м. Біла Церква за доходами: 2019р.- план з урахуванням змін -1 848 784,9 грн ; 2020р. проект - 1 481 748,5 грн ; 2021 р. прогноз - 1 519 002,0грн; 2022 р. прогноз - 1 653 257,9 грн.
Загальний обсяг доходів бюджету м. Біла Церква на 2020 рік зменшується на 19,9% по відношенню до уточненого бюджету на 2019 рік у зв’язку із реформуванням системи відносин державного бюджету з місцевими бюджетами в частині офіційних трансфертів.
Без урахування міжбюджетних трансфертів доходи бюджету збільшуються на 12,5% у 2020 році, на 5,0% у 2021 році, на 7,9% у 2022 році. Доходи загального фонду бюджету збільшуються на 12,3% у 2020 році, на 5,4% у 2021 році, на 8,3% у 2022 році.
Детальніше із основними індитифікативними показниками, и показниками бюджету за доходами, показниками видаткової частини бюджету, соціально – економічного розвитку м. Біла Церква та іншими даними можна буде ознайомитися на офіційному вебсайті міської ради.
Інші питання, розглянуті під час засідання:
-затверджено комплексну програму Білоцерківської міської ради з організації та фінансового забезпечення мобілізації, призову на військову службу за контрактом, призову на строкову військову службу та приписки до призовної дільниці громадян у місті Біла Церква на 2020 рік;
-затверджено план діяльності Білоцерківської міської ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2020 рік, який налічує 11 пунктів, що планується розглянути в наступному році.