Міський голова відзвітував перед громадою про роботу міської влади
Протягом березня та квітня міський голова Геннадій Дикий, в рамках проведення звітування перед громадою Білої Церкви, яке відбувається відповідно до Статуту територіальної громади, провів ряд зустрічей.
Зокрема, зустрівся з колективами ПрАТ «Росава», ПрАТ «Білоцерківська ТЕЦ», підприємствами, ТОВ «Маревен фуд Україна», Білоцерківська філія «Київоблгаз», ТОВ «Зерновий дім», БЦ Районний підрозділ ПАТ «Київобленерго», ВП «Весна УТОГ», працівниками підприємств галузі житлово-комунального господарства.
Також було проведено зустріч із представниками місцевих засобів масової інформації Білої Церкви та з клієнтами Територіального центру надання соціальних послуг.
У ході зустрічей міський голова поінформував присутніх про деякі результати всеукраїнських реформ та про роботу, проведену Білоцерківською міською радою та її виконавчим комітетом для білоцерківців.
Біла Церква має Стратегію розвитку на період до 2025 року, що основана на плануванні майбутнього міста як індустріального і туристичного центру Київської області. Тож, отримавши в процесі децентралізації ресурси, фінанси й повноваження, громада має значний інструментарій і можливості для забезпечення повноцінного місцевого розвитку, яким за чотири роки ми скористалися не просто для того, щоб поліпшити умови для містян, а й з поглядом у майбутнє.
Міський бюджет в останні три роки значно збільшився й мав такі показники: 2016 р. -1370 млн грн, 2017 р. - 1850 млн грн, 2018 р. - 1984 млн грн.
Загальний бюджет Білої Церкви на 2018 рік становив 1 924 мільйонів грн. З них 844 млн це податки та збори.
Головною дохідною частиною є ПДФО та інші види місцевих зборів. Також Біла Церква отримує субвенції – гроші, які надаються з державного бюджету. Це більше мільярда гривень. Використовуються майже всі. Відсоток виконання бюджету у Білій Церкві становить 98%.
Але поряд з тим, зросло і навантаження на міський бюджет: утримання закладів і деяких категорій працівників освітньої, медичної галузі. Зі збільшенням бюджетів, зросла і відповідальність щодо їх використання на ті чи інші напрямки.
Не менш важливою є робота і щодо наповнення бюджету.
У 2017 році в структурі виконавчого комітету було створено управління самоврядного контролю, в якому працює п’ять осіб. Зусиллями управління, у 2018 році, додатково до бюджету міста надійшло 3,2 млн грн лише за користування землею, а на утримання управління витратили 818 тис грн. Проте навіть не це головне – головним є те, що тепер всі знають, що є контроль, що треба вчасно реєструвати договір, сплачувати в повному обсязі, використовувати правильні коефіцієнти тощо.
Бюджет розвитку - це саме та частина бюджету, яка використовується задля того, щоб зробити наше місто комфортнішим.
У 2018 році бюджет розвитку міста становив 255 365 тис грн. Але враховуючи запити (всі відділи і управління надають інформацію, скільки їм потрібно коштів) ми маємо десь четверту частину того, що насправді необхідно. А отже, витрачати їх ми мусимо так, щоб зачепити всі галузі хоч би частково, тому розставляємо пріоритети.
1. Освіта, охорона здоров’я, спорт, культура. Побудовано новий дитячий садочок на 220 місць, реконструйовано приміщення ЗОШ № 13 під розміщення груп ДНЗ, будуватимемо ще один на Піщаному. Коли влада бачить, що мешканцям мікрорайону далеко водити дитину – то реагує на це, створювати садочки по мікрорайонах у яких є запит.
Здійснюються ремонти садочків і вживаються заходи для підвищення показників енергоефективності в них. Шатрові дахи, наприклад, зменшують витрати тепла на порядок. Установлені ІТП в 16 садочках міста – роблять перебування дітей комфортним у закладах.
Ремонтуються й школи, і сьогодні, це теж робиться з дотриманням норм енергозбереження. Понад 10 тис. кв метрів вікон замінені на енергоефективні. Задля того, щоб наші діти мали змогу розвиватися гармонійно, – будуються стадіони зі штучним покриттям. Ремонтуємо актові і спортивні зали у школах.
В місті збережено розгалужену систему позашкільних закладів: спортшколи, школи мистецтв, клуби за місцем проживання. Те, скільки наших дітей виграють і спортивні, і мистецькі конкурси – є найкращим показником доцільності їх збереження і розвитку.
У місті відкрито новий Територіальний центр для наших малозабезпечених верств населення. Турбота про людей таких категорій, наше ставлення до них і позиціонує нас зрілим суспільством. На прикладі Терцентру можна побачити, наскільки це затребувано. Найкращі умови, нові можливості і необхідна допомога – все в одному приміщенні. І вже в цьому році будуємо ще один подібний територіальний центр в іншому районі міста. Також розпочаті роботи й по створенню будинку для літніх людей. Працює програма «Турбота», що дозволяє отримати допомогу у скрутні часи.
Щодо сфери охорони здоров’я, то тут варто зупинитися на медичній реформі, яка відбувається в Україні. Протягом двох років відкрито 5 капітально відремонтованих амбулаторій, які обслуговують понад 60 тисяч пацієнтів і всі вони мають можливість записатися на прийом до сімейного лікаря онлайн. Амбулаторії відкриваються за принципом пішої близькості до пацієнтів, що надає можливість не їхати через усе місто задля отримання первинної допомоги сімейного лікаря.
Закуплене сучасне обладнання в лікарні. В співфінансуванні з німецькою благодійною організацією "Хофф Шлюттер" відкрито два блоки сучасного інсультного відділення, відкрито філію стоматологічного відділення.
2. Сфери ЖКГ, капітального будівництва та екології. Житловий фонд міста Біла Церква складає 887 будинків загальною площею 3,38 млн кв. м (676 – комунальної власності, 158 - будинки ЖБК та ОСББ, 11 будинків – управлінські компанії, 38 – відомчі, 4 - самоуправління).
Станом на 01.01.19 р. в м. Біла Церква створено 116 об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, які утримують 129 будинків.
Проблемним залишається питання фінансування та модернізації ліфтів, що відпрацювали нормативний строк. У житлових будинках комунальної власності міста 1063 ліфти, з яких 734 експлуатуються понад 25 років.
У 2018 році на капітальний ремонт галузі виділено кошти в розмірі:
- на капітальний ремонт житлового фонду - 1 336,0 тис. грн;
- на капітальний ремонт ліфтів – 2 510,0 тис. грн (в т.ч. цільовий фонд – 600 тис. грн);
- за рахунок власних коштів комунальних підприємств міської ради житлово-експлуатаційних контор №1, 6, 7 виконано роботи з поточного ремонту на суму 17 458,392 грн, в т.ч. на ремонти доріг і тротуарів.
У сфері благоустрою у Білій Церкві обліковується 303 дороги, загальною протяжністю 453 км, у тому числі з твердим покриттям 310 км, з удосконаленим покриттям - 143 км. На даний час, в межах міста є 9 автомобільних, 2 пішохідних мости і 3 шляхопроводи.
Експлуатуються 42 світлофорних об’єкти, 32 колектори зовнішньої зливової каналізації довжиною 51,9 кілометра. Протяжність мереж вуличного освітлення складає 347,867 км і нараховує 2024 шт. опор, в т.ч. металеві –489 шт. та 9499 світлоточок в тому числі: енергозберігаючих (натрієві лампи ДНАТ) – 3967 шт., LED – 3407 шт., лампи розжарювання – 2105 шт., прожектори – 20 шт. та має 85 пунктів включення.
У 2018 році виконані роботи з благоустрою міста на суму 179 850,083 тис. грн.
Також у місті розпочалася реалізація проектів, які спрямовані на створення комфортних умов як для жителів, так і для гостей Білої Церкви.
Якщо говорити про комфорт для всіх, то варто зазначити й про всі інші роботи з благоустрою, які проводяться у Білій Церкві. Не припиняються ремонти доріг, асфальтуємо навіть ті, які з часів створення вулиць, не бачили асфальту. Ремонт магістральних доріг відбувається за новітніми технологіями з урахуванням навантаження.
Алеї, набережні, пішохідні зони – це ті артерії, які необхідні більшій частині білоцерківців.
Прибудинкові території – сумно визнавати, але в Білій Церкві безліч дворів, які не бачили ремонту від часу побудови будинків. Подекуди у двір неможливо було навіть заїхати автомобілем, не те що були умови доступності для осіб з обмеженими можливостями.
Не можна не відмітити реконструкцію такого важливого і великого інфраструктурного об’єкта, як «горбатий» міст. Наразі його ремонт майже завершений і рух по ньому планують відкрити до поминальних днів.
3. Безпека міста. Створення комфорту неможливе без створення безпечних умов. В першу чергу, це освітлення в темний час доби. Збільшена кількість світлоточок. З’явилось освітлення вулиць там, де його ніколи не було. Використовуються енергозберігаючі та LED-світильники, наприкінці минулого року в місті діє пункт керуванням зовнішнього освітлення. Сьогодні у місті функціонують понад 9, 4 тисячі світлоточок. Для порівняння, позаминулого року їх було 8700. А економія (за рахунок енергозберігаючих технологій) подвійна, а інколи навіть потрійна.
За чотири роки встановлено світлофорні об’єкти на 9 проблемних ділянках доріг, майже кожен пішохідний перехід обладнаний додатковою підсвіткою. І статистика вже підтверджує ефективність цих заходів: вдвічі зменшилась кількість летальних випадків на дорогах у минулому році у порівнянні з 2017р.
У місті впроваджується єдина міська система відеоспостереження. Вже перекрито основні в’їзди й виїзди з міста, створено моніторинговий центр, де аналізується інформація з камер.
Також у місті працює єдиний центр оперативного реагування. Вже нема потреби шукати телефони всіх інстанцій, які відповідають за ту чи іншу сферу. Всі питання можна вирішити одним дзвінком.
4. Тарифи, субсидії. Шляхи і плани вирішення. Досвід ОСББ.
Проблематика тарифів на жаль у нас така ж як і по всій країні. У більшості випадків міська влада не має на неї ніякого впливу. Зате місто може допомогти організуватись співвласникам будинку в потужну структуру, яка здатна так доглядати за своєю власністю, що економія буде незаперечна. Один приклад Білої Церкви – ОСББ «Прометей Н». Мешканці вирішили модернізувати систему опалення та збільшити енергозбереження у своєму будинку. За програмою відшкодування теплих кредитів вони своїм коштом оплатили лише 152 тис. грн з майже півтора мільйона кредиту. А на сьогодні за опалення жителі даного ОСББ сплачують 18 грн за м кв – проти 33 грн, які платили до модернізації. Їх економія склала 45%.
Тарифи на житлово-комунальні послуги є досить великим навантаженням на гаманець громадян. Підтримка малозабезпечених здійснюється через Програму житлових субсидій, яка діє в Україні з 1995 року. За останні роки Урядом суттєво вдосконалено та спрощено процедуру отримання субсидій. Станом на 01.01.2019 року в місті Біла Церква отримує субсидії 23480 домогосподарств. Відділи та управління міської ради докладають максимум зусиль щоб оперативно, відповідно до певних змін в законодавстві, доводити їх до громадян та підійти індивідуально до обставин в кожному домогосподарстві.
Комісія з надання житлових субсидій і пільг у 2018 році розглянула 1520 особових справ і, з врахуванням індивідуальних обставин, призначила субсидію 1233 домогосподарствам. З 01.03.2019р. розпочалася монетизація субсидій. Понад 23 тисяч сімей отримали субсидію готівкою на загальну суму понад 32 млн грн.
5. Прозорість роботи влади.
Окремо потрібно зупинитися на прозорості роботи влади. На сьогодні ми маємо високе місце в рейтингах, навіть міжнародних, але основним є те, що, наразі, кожен мешканець може, завдяки новим технологіям прослідкувати й проконтролювати увесь рух коштів бюджету. Починаючи від систем закупівель і продажів «Прозоро» і закінчуючи такими ресурсами як «Відкритий бюджет».
До речі за 2018 рік виконавчими органами та установами через систему «Прозоро» було проведено закупівель на суму 340,4 млн грн, укладено договорів на суму 314,8 млн грн. При цьому сума економії склала 25,6 млн грн.
З вересня 2018 року Біла Церква зайшла на майданчики «Прозоро-продажі» і через цей публічний ресурс продали два не дуже привабливих об’єкти на суму 1,44 млн грн (на І.Кожедуба, Декабристів). Вже у 2019 році теж продали два об’єкти на суму 1,54 млн грн.
Також доступні такі ресурси, які значно спрощують життя і звичайним небайдужим мешканцям. Для прикладу програма «Дозор», дозволяє відстежувати рух громадського транспорту. А ось програма «Відкрите місто» дає можливість громадянину, безпосередньо по дорозі на роботу, чи йдучи у справах, побачивши проблему зафіксувати її на телефон і направити в центр оперативного реагування, де її відправлять до відповідальних осіб на виконання. Самим корисним в даному ресурсі й для людей і для влади є те, що весь рух скарги, підготовку відповіді на звернення можна відстежувати онлайн.
6. Комфорт це ще й відпочинок містян і гостей
Острів дитинства – нова рекреаційна зона, яка знаходиться в центрі міста і про яку ще рік тому мало хто знав. Зараз це територія, де проводяться змагання та свята. Поступова і планомірна розчистка берегів річки Рось. У дворах будинків, де зосереджена велика кількість мешканців, ми намагаємось будувати дитячі майданчики. Відкрито простір бібліотека-коворкінг, який реалізовано в тому числі коштом Громадського бюджету.
Децентралізація надала місту можливість середньострокового бюджетного планування. Ми визначили для себе основні об’єкти, які мають бути реалізовані в найближчі роки. Тож є можливість втілювати довгострокові проекти, які визначатимуть обличчя і життя Білої Церкви в майбутньому.
Наступним кроком у продовженні та зміцненні всеукраїнських реформ, міським головою було названо створення великих, потужних та фінансово-спроможних об’єднаних громад, на базі міст обласного значення.
На зустрічах мешканці мали змогу поставити низку запитань та з перших вуст отримати відповіді на них. А також надати свої пропозиції, які поліпшать якість життя в їхніх мікрорайонах. Загалом питання озвучувались як особистого, так загального характеру. Найбільше пропозицій стосувалось ремонту дорожнього покриття прибудинкових територій, тротуарів, доріг, а також встановлення ліхтарів зовнішнього освітлення.
Декілька разів були озвучені питання, що мають загальноміське значення, як то подальша доля аеродрому в мікрорайоні Гайок, театру ім.П.Саксаганського, ПК «Росава» тощо. Найбільше зауважень жителі мали щодо графіку руху громадського транспорту, особливо в години пік. Немалу увагу білоцерківці приділяють і безпеці дорожнього руху, у відповідні служби передано інформацію про місця, де бажано встановити світлофори, дорожні знаки та облаштування пішохідних переходів із додатковими засобами безпеки.
Всі пропозиції та зауваження взято до уваги та буде враховано в подальшій роботі міської влади.