Розвиток аеродрому "Біла Церква" - прерогатива у налагодженні конструктивного діалогу між владою, КП "БВАК", авіакомпаній та "Хуторком"
Зважаючи на необхідність розглянути комунальним підприємством "Білоцерківський вантажний авіаційний комплекс" офіційне звернення СК "Городок Хуторок" про можливість житлової забудови приаеродромної території, а також врахування при цьому всіх складностей, пов'язаних з серйозними обмеженнями Повітряного кодексу та іншими документами, керівництво Авіаційного комплексу вирішило провести широку нараду за участю всіх зацікавлених сторін.
Захід відбувся 16 листопада 2016 року на території КП "БВАК", в якому взяли участь: міський голова Дикий Г.А., заступник міського голови Гнатюк В.В., директор КП "БВАК" Кандауров С.М., його заступники, забудовник ЖК "Хуторок" Гуненков Д.В. та інші фахівці авіаційної галузі. Також до обговорення були залучені перші особи авіаремонтних підприємств та авіакомпаній, для яких аеродром дає можливість формувати "портфель замовлень" та забезпечувати функціональність летовища. Зокрема, це: виконавчий директор ПрАТ української авіакомпанії "Україна-Аероальянс" Петляк К.Б, директор ТОВ "Авіамір" Воробйов І.О., почесний президент ГО "Пілот" Дрофа А.Г. та її директор Бричка К.П. (мала авіація).
Головна ціль зустрічі - зібрати всіх за круглим столом, аби кожен мав можливість висловити свою позицію, апелювати аргументацією, почути один одного, а також перевести конфліктну складову даного питання в конструктивний діалог.
За словами міського голови Геннадія Дикого, ключовими пріоритетами міста в авіаційній галузі є збереження аеродрому "Біла Церква", робочих місць та високотехнологічного процесу з обслуговування літаків, що прилітають у місто з усього світу. Покращити умови прийому повітряних суден завдяки встановленню світлотехнічних засобів на аеродромі можна за рахунок залучення інвесторів, кредитних коштів, в т.ч. і громади міста.
Геннадій Анатолійович зауважив, що Стратегія розвитку Білої Церкви передбачає розвиток туристичної галузі, а отже місто з населенням у 200 тис. мешканців зобов'язане мати аеропорт у подальшій перспективі.
Стосовно вирішення питання із капітальним будівництвом на земельних ділянках, які впритул прилягають до території Авіакомплексу, міський голова висловив готовність розглядати різні варіанти, враховуючи право приватного власника на ці землі. Він не відкидає можливості надати пропозиції щодо форм компенсації земельних ділянок приватному власнику при умові, якщо він поступиться ними на користь розвитку аеродрому. Зокрема, дуже важливим елементом є глісади, на яких розміщуються світлотехнічні прилади для "сліпої посадки" повітряних суден. "Ми готові залучити серйозну юридичну компанію, яка б прописала в спеціальному договорі для всіх зацікавлених сторін умови взаємовигідної співпраці з обов'язковим врахуванням повноцінного функціонування авіаційного профілю комунального підприємства", - наголосив мер міста.
Своєю чергою представники авіаремонтних підприємств висловили застереження про недопущення порушень норм чинного законодавства, що стосуються безпеки авіаційного руху при будівництві житлових приміщень. На переконання директора ТОВ "Авіамір" Ігоря Воробйова, їх підприємство на пряму залежить від роботи аеродрому. У разі його знищення три авіапідприємства, котрі забезпечують жителів Білої Церкви та району робочими місцями та сплачують до бюджетів податки, змушені будуть згорнути свою діяльність та шукати інші місця під її ведення. "Якщо ми побачимо чітку позицію зі збереження летовища, його перспектив, тоді ми готові спільно вкладати кошти в придбання радіотехнічних засобів для аеродрому "Біла Церква". Нам потрібні гарантії, що з нами не розриватимуть договори, і ми зможемо планувати інвестиційну програму та залучати інші авіакомпанії обслуговуватись у нас", - підкреслив інвестор.
Під час зустрічі забудовник СТ "Городок Хуторок", власник земельних ділянок Денис Гуненков, відстоюючи свою позицію, зробив акцент на світовій практиці розташування міжнародних аеропортів поруч із житловими будівлями. За його словами, кооператив "Хуторок" готовий піти на низку поступів з мінімізації впливу майбутньої житлової забудови на діяльність та безперешкодне функціонування аеродрому "Біла Церква". Зокрема, внесення змін в детальний план території (перша лінія буде забудована нежитловими приміщеннями), підсилення звукоізоляції будинків, встановлення капітальної огорожі, розміщення закритих складувань харчових відходів, звалищ, інвестувати у придбання спецзасобів по відлякуванню птахів, передати КП "БВАК" земельні ділянки, які знаходяться в його власності під розміщення світлової техніки тощо.
Фахову позицію висловили і спеціалісти авіаційного профілю, акцентувавши увагу на значному збільшенню наслідків ризиків авіаційних подій, в першу чергу для мешканців цього житлового комплексу. Також негативним фактором стане постійне відчуття дискомфорту від впливу авіаційного шуму, граничний рівень якого значно перевищує санітарні норми, та дії емісії авіаційних двигунів.
По закінченню жвавого обговорення ситуації навколо Авіаційного комплексу було прийнято рішення: підготувати до 22 листопада 2016р. кожній зі сторін свої умови та побажання, які будуть передані міським головою авторитетній юридичній компанії для розроблення компромісного Договору, що стосуватиметься діяльності аеродрому "Біла Церква". Такий документ має врегулювати правовими механізмами усі конфліктні особливості даної ситуації та застрахувати всіх учасників процесу від неправомірних дій тієї чи іншої сторони.
Катерина Головіна
Більше інформації на сайті КП "БВАК" http://bcavia.com