Майбутнє освіти – це STEM
14 вересня у Шкарівському опорному ліцеї - гімназії відбулася презентація STEAM-лабораторії.
STEM — збірний термін, яким називають підходи до освітнього процесу, що полягають у отриманні теоретичних наукових знань у ході практичної діяльності з використанням ІТ-технологій.
Абревіатура STEM розшифровується так - Science (наука), Technology (технології), Engineering (інженерія)та Mathematics (математика). Застосування цього сучасного підходу у навчальному закладі стане базою для набуття знань за допомогою простої та доступної візуалізації наукових явищ.
Останнім часом у цій системі активно розвивається й креативний напрям, який включає в себе творчі та художні дисципліни (Art). Саме він додає ще одну літеру до абревіатури – STEAM. І це цілком виправдано, тому що майбутнє, засноване виключно на науці та технологіях, навряд чи когось потішить.
Варто зауважити, що з січня 2023р. Шкарівський опорний ліцей-гімназію було внесено наказом Міністерства освіти та науки України № 331 від 31.01.2023 року у перелік освітніх закладів України, на базі яких планується створення освітніх хабів. Реалізація даного інноваційного освітнього проєкту розрахована на 2023-2027 роки.
Освітній хаб – це проєкт, який надає можливість усім охочим безкоштовно отримати (покращити) свої практичні навички, або ж набути нові знання, які потрібні кожному і, наразі, є вкрай затребувані на ринку праці. Це створює реальні можливості громадянам реалізувати себе у своїй країні, частково зупинивши відтік громадян за кордон.
Проєкт спрямований на здобувачів освіти, батьків та внутрішньо переміщених осіб.
Можливі послуги освітнього хабу:
- Навчання stem-освіті;
- Навчання елементам робототехніки;
- Психологічні консультації;
- Мовні курси;
- Різноманітні арт-заняття та залучення здобувачів освіти, батьків та внутрішньо переміщених осіб до позашкільної діяльності;
- Розвиток «м’яких навичок» (soft skills)»;
- Допомога батькам дітей з особливими освітніми потребами, які потребують додаткової підтримки;
- Використання книжкового фонду бібліотеки жителями громади;
- Профорієнтаціна работа (спільно з Білоцерківським національним аграрним університетом.
У нашій громаді два освітні заклади братимуть участь у цьому проєкті – це Шкарівський ліцей-гімназія та Білоцерківський ліцей-гімназія №20.
Зокрема, у Шкарівському ліцеї відтепер введено у програму такі навчальні дисципліни -«STEM» та «Робототехніка». Їх вивчають у 5-х та 6-х класах згідно Концепції впровадження Нової Української Школи. У навчальному закладі це не зовсім новий напрямок, оскільки гурток «Робототехніка» працює на його базі вже 4 роки. Відтак, діти, які вже мали певні навички та знання у моделюванні, програмуванні тощо зможуть більше удосконалитися та розвинутися.
Отож, цього дня були продемонстровані наявні можливості навчального закладу в отриманні безкоштовних послуг в напрямку stem-освіти та робототехніки.
Вчитель інформатики Шкарівського ліцею Сергій Мінігалієв коментуючи запровадження роботу освітнього хабу зазначив, ця лабораторія - освітній простір, куди зможуть прийти вчителі-предметники з будь -якими класами та провести заняття. Тут є обладнання для занять з уроків фізики, хімії, біології, астрономії, для найменших є лего-конструктори.
Для уроків з робототехніки наявні пристрої- за допомогою яких вже створені окуляри віртуальної реальності, роботи-автомобілі та інші прилади. Розроблені стартапи, які матимуть шанси провадження у практичній сфері. Заняття в лабораторії дозволять розвивати конструкторські здібності, вміння програмувати та творчість.
Робочі місця обладнані комп’ютерами, де діти зможуть на будь якому предметі підключитися до інтернету, проєктувати, моделювати та програмувати на уроках та у позаурочний час.
«Цей освітній простір з використання ІТ-технологій допоможе батькам, вчителям та дітям у здобутті навичок і знань, які актуальні на сьогодні, аби діти були конкурентоспроможними у майбутньому та при виборі професії. В подальшому навчальна установа планує ще більше наповнювати цей освітній хаб, щоб урізноманітнити можливості навчання»,- зазначив вчитель.
«Освітній хаб, який ми зараз створюємо є підсилений саме STEM направленням. Це важлива ділянка у навчанні, адже такі знання мають бути у кожного учня. Предмети «STEM» та «Робототехніка» у нашій школі користуються попитом серед учнів, вони із зацікавлені в їх вивчені. Разом з тим, продовжується співпраця з Білоцерківським національним аграрним університетом щодо профорієнтаціної роботи. Крім того, освітній хаб користується популярністю й серед внутрішньо переміщених осіб, які приходять до нас і працюють за своїми потребами на нашій базі, - зазначив Директор Шкарівського опорного ліцею-гімназії Олег Крутаков. - Для того, аби STEM-лабораторія працювала, ми отримали 12 планшетів із операційною системою андроїд».
На презентації був присутній міський голова Геннадій Дикий: «Сьогодні підготовка фахівців-інженерів і програмістів є дуже актуальною. Тому ці перші кроки із залучення до цієї сфери дітей є важливими. Запровадження таких методів навчання дозволяють поєднувати науку і відразу практичні методи її застосування. Так діти точно краще засвоюватимуть знання. Видно, що їм це цікаво, допитливі очі горять і вони готові до навчання. Ми сподіваємося, що наші учні в майбутньому досягнуть неабияких досягнень та розвиватимуть за допомогою новітніх технологій нашу громаду та державу».
Начальник управління освіти і науки міської ради Юрій Петрик так прокоментував запровадження проєкту: «Є державна програма підтримки опорних закладів освіти України і два наших навчальних заклади отримали через обласний департамент освіти планшети. Вони використовуватимуться учасниками освітнього процесу у навчальних закладах для покращення і розвитку комп’ютерної грамотності. Технології дуже потужно впроваджуються в економіці і різних сферах життя, тому дітей вже зараз треба привчати до цих умов сьогодення, щоб діти використовували комп’ютери і гаджети не як іграшки, а як засоби, які можуть створювати додану вартість продукції, приносити прибуток, розвивати різноманітні процеси. Сьогодні ми мали змогу побачити як реально працюють гаджети у цьому напрямку: коли діти моделюють за допомогою ІТ-технологій, а потім через засоби робототехніки – втілюють їх у життя».
У ході візиту до ліцею-гімназії міський голова Геннадій Дикий, заступник міського голови Катерина Возненко, начальник управління освіти і науки Юрій Петрик та староста с.Шкарівка Юлія Ткаченко поспілкувалися з учнями, дізналися, що вони вже навчилися робити на заняттях з робототехніки та як дітки пов’язують своє майбутнє з ІТ-технологіями. А також подякували педагогічному колективу за впровадження такого сучасного проєкту у навчальному закладі.
>>> Більше світлин <<<