Звіт №1449 «Про затвердження Тимчасового положення про порядок сервітутного (обмеженого) використання земель комунальної власності територіальної громади м. Біла Церква в новій редакції»
Звіт про періодичне відстеження
результативності регуляторного акта - рішення міської ради
«Про затвердження Тимчасового положення про порядок сервітутного (обмеженого) використання земель комунальної власності територіальної громади м. Біла Церква в новій редакції»
1. Вид та назва регуляторного акта:
Рішення Білоцерківської міської ради від 26 травня 2015 року №1449-75-VI «Про затвердження Тимчасового положення про порядок сервітутного (обмеженого) використання земель комунальної власності територіальної громади м. Біла Церква в новій редакції».
2. Назва виконавця заходів з відстеження результативності регуляторного акта:
Управління регулювання земельних відносин Білоцерківської міської ради.
3. Мета прийняття регуляторного акта:
Рішення розроблено з метою впорядкування землекористування в межах земель територіальної громади м. Біла Церква, з метою врегулювання механізму нарахування плати за сервітутне (обмежене) користування земельними ділянками та забезпечення економічного регулювання земельних відносин для яких відсутній загальнодержавний механізм закріплення землекористування.
4. Строк виконання заходів з відстеження результативності регуляторного акта:
з 28 листопада 2022 року по 27 грудня 2022 року.
5. Тип відстеження регуляторного акта:
періодичне.
6. Методи одержання результатів відстеження:
аналітичний, статистичний (кількість отриманих коштів до місцевого бюджету, сплачених суб’єктами господарювання за земельні ділянки, які передані в оренду на умовах сервітутного (обмеженого) користування земельними ділянками).
7. Дані та припущення, на основі яких відстежується результативність регуляторного акта, а також способи одержання даних.
За даними Головного управління Держгеокадастру у Київській області, а саме нормативної грошової оцінки земельних ділянок, які передані в сервітутне (обмежене) користування земельними ділянками для обслуговування вбудованих та прибудованих нежитлових приміщень, земельними ділянками на яких розташовані інженерні інфраструктури: електропостачання, газопостачання, зв’язку та ін., земельними ділянками під малими архітектурними формами (кіоски, контейнери, павільйони збірно-розбірні, рекламні щити, інформаційні знаки, та інше), що розташовані на земельній ділянці комунальної власності територіальної громади м. Біла Церква, для яких відсутній загальнодержавний механізм закріплення землекористування.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності регуляторного акта:
№ п/п | Показники | Період | ||||
2019 рік | 2020 рік | 2021 рік | з 01 січня по 28 листопада 2022 року | 2022 рік (прогноз) | ||
1. | Плата за сервітутне користування за земельні ділянки суб’єктам господарювання, тис. грн./ рік: | 1 019,651 | 1 004,255 | 501,104 | 197,313 | 290,000 |
2. | Сума надходжень до місцевого бюджету від плати за сервітутне користування за земельні ділянки, тис. грн./ рік: | 1 019,651 | 1 004,255 | 501,104 | 197,313 | 290,000 |
3. | Кількість укладених договорів особистих строкових сервітутів на земельні ділянки за вказаний період, кількість: | 153 | 151 | 113 | 44 | 55 |
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта:
За результатами періодичного відстеження результативності регуляторного акта можна зробити висновок, що надходження від плати за сервітутне (строкове) користування земельними ділянками протягом 2019-2022 років не збільшуються, а загальна сума надходжень залежить лише від кількості укладених договорів особистих строкових сервітутів. Крім того, цим Тимчасовим положенням про порядок сервітутного (обмеженого) використання земель комунальної власності територіальної громади м. Біла Церква не передбачено процедури формування земельних ділянок відповідно до вимог ст.79-1 Земельного кодексу України та необхідності виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюється право сервітуту відповідно до вимог ст.55-1 Закону України «Про землеустрій». Також даним Тимчасовим положенням не передбачена класифікація видів права земельного сервітуту згідно статті 99 Земельного кодексу України і додатку 6 до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051 (зі змінами).
Також дія Тимчасового положення про порядок сервітутного (обмеженого) використання земель комунальної власності територіальної громади м. Біла Церква розповсюджується тільки на територію м. Біла Церква. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 року №600-р «Про затвердження перспективного плану формування територій громад Київської області» була сформована Білоцерківська міська територіальна громада, до якої ввійшли такі населені пункти: м. Біла Церква, села Вільна Тарасівка, Володимирівка, Гайок, Глибочка, Глушки, Городище, Дрозди, Мазепинці, Пилипча, Піщана, Сидори, Скребиші, Томилівка, Храпачі, Шкарівка та селище Терезине.
На підставі зазначеного вище регуляторний акт підлягає скасування, а також необхідно затвердити новий регуляторний акт щодо порядку розрахунку розміру плати за користування земельними ділянками комунальної власності (оренда, суперфіцій, емфітевзис, сервітут) на території Білоцерківської міської територіальної громади. У план діяльності Білоцерківської міської ради з підготовки проєктів регуляторних актів на 2023 рік включена розробка проєкту регуляторного акта «Про затвердження Порядку розрахунку розміру плати за користування земельними ділянками комунальної власності (оренда, суперфіцій, емфітевзис, сервітут) на території Білоцерківської міської територіальної громади», а рішення Білоцерківської міської ради від 26 травня 2015 року №1449-75-VI «Про затвердження Тимчасового положення про порядок сервітутного (обмеженого) використання земель комунальної власності територіальної громади м. Біла Церква в новій редакції» буде скасоване.
Міський голова Геннадій ДИКИЙ