ПРОТОКОЛ засідання «круглого столу» з обговорення проєкту рішення - проєкту регуляторного акту «Про затвердження Порядку визначення плати за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності...
ПРОТОКОЛ
засідання «круглого столу» з обговорення проєкту рішення - проєкту регуляторного акту «Про затвердження Порядку визначення плати за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності Білоцерківської міської територіальної громади»
м. Біла Церква 20 жовтня 2021р.
Велика зала
Виконавчий комітет
Білоцерківської міської ради
Початок: 10:00 год.
Присутні:
Вікторія Пархоменко | заступник начальника управління містобудування та архітектури Білоцерківської міської ради |
Ірина Гаркуша | начальник відділу зовнішньої реклами та тимчасових споруд управління містобудування та архітектури Білоцерківської міської ради |
Дарина Сахно | головний спеціаліст відділу зовнішньої реклами та тимчасових споруд управління містобудування та архітектури Білоцерківської міської ради |
Юлія Земецька | начальник управління економіки Білоцерківської міської ради |
Олена Шаповал
| головний спеціаліст відділу з питань розвитку підприємництва та інвестицій управління економіки Білоцерківської міської ради |
Ольга Нагорна | депутат Білоцерківської міської ради |
Тетяна Голотюк | голова бюджетної комісії Білоцерківської міської ради |
Олексій Вдовиченко | ТОВ «Октагон-Аутдор» |
Ярослав Яременко | Директор ТОВ «Позитив ВС» |
Богдан Яременко | Директор ТОВ «РА «Бліц» |
Головуючий: Ірина Гаркуша
Секретар: Дарина Сахно
Порядок денний:
Обговорення проєкту рішення- проєкту регуляторного акту "Про затвердження Порядку визначення плати за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності Білоцерківської міської територіальної громади».
СЛУХАЛИ:
Гаркуша І.: ознайомила інформацією про проєкт рішення - проєкт регуляторного акту "Про затвердження Порядку визначення плати за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності Білоцерківської міської територіальної громади» повідомила, що відповідно до статей 9, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою одержання зауважень та пропозицій від юридичних та фізичних осіб, їх об’єднань, проєкт рішення Білоцерківської міської ради «Про затвердження Порядку визначення плати за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності Білоцерківської міської територіальної громади» та аналіз його регуляторного впливу розміщені в мережі Інтернет на офіційному вебсайті Білоцерківської міської ради та її виконавчих органів та в газеті «Громадська думка».
У зв’язку із децентралізацію, у 2020 році було об’єднано одинадцять сільських рад та створено Білоцерківську міську територіальну громаду до складу якої ввійшло місто Біла Церква та шістнадцять сіл, виникла необхідність впорядкування діючих нормативно правових актів міської ради.
Останні зміни до зазначеного положення були внесені 24 січня 2013 року на підставі рішення Білоцерківської міської ради «Про внесення змін в рішення міської ради від 23 грудня 2005 року № 405 «Про затвердження положення «Про порядок визначення розміру плати за право тимчасового користування місцем розташування рекламного засобу в залежності від типу рекламного засобу та району розташування з метою використання залучених коштів для організації благоустрою території міста».
На момент прийняття рішення у 2005 році та з моменту останнього внесення змін у 2013 році значно зріс мінімальний прожитковий мінімум: з 1108 грн. у 2013 році (1176 грн. з 01.12.2013 року) поступово збільшувався і у 2021 році складає 2270 грн. (2379 грн. з 01.07.2020 року). Враховуючи також затвердження у 2015 році нової нормативно грошової оцінки землі, зростання рівня коефіцієнту інфляції, що в свою чергу знаходить своє відображення у зростанні вартості оренди земельних ділянок.
За період оприлюднення рішення до управління містобудування та архітектури Білоцерківської міської ради надійшла лише одна пропозиція від товариства з обмеженою відповідальністю «РА «Бліц». Зазначена пропозиція не може бути врахована, оскільки нею пропонується зменшити розмір плати майже в п’ять разів. На сьогоднішній день до цільового фонду за місця під розміщення біг-бордів сплачується 486 грн, за пропозицією ТОВ «РА «Бліц» вказана сума складає до 200 грн.
Більше ніяких зауважень та пропозицій до управління містобудування та архітектури Білоцерківської міської ради, як до розробників не надходило
Нагорна О.: Запитала чи сума 486 грн сплачується за дозвіл?
Гаркуша І.: Дана сума сплачується за одну площину рекламного засобу типу «біг-борд».
Нагорна О.: На який термін сплачується дана сума?
Гаркуша І.: Це місячна плата до цільового фонду бюджету міста відповідно до договору та регуляторного акту, який є діючим на сьогоднішній день.
Нагорна О.: Скажіть, з яких компонентів складається ціна.
Гаркуша І.: Є визначена формула: площа множаться на базовий тариф, на коефіцієнт за тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу та на коефіцієнт в залежності від району розташування рекламного засобу.
Нагорна О.: Як визначаються коефіцієнти?
Гаркуша І.: Відповідно до діючого регуляторного акту та того, що пропонується є базовий тариф в залежності від типу рекламного засобу, відповідно до таблиці коефіцієнти також залежать від району розташування рекламних засобів.
Якщо рекламна конструкція знаходиться на центральних вулицях – один тариф, якщо конструкція розташована у віддалених від центру районах – значно менший коефіцієнт.
Нагорна О.: На скільки зросла ціна порівняно з попереднім роком?
Гаркуша І.: Відповідно до діючого регуляторного акту ціна становить 486 грн, а запропонованим актом сума складатиме 589 грн.
Яременко Я.: Це найвищий тариф?
Гаркуша І.: Ні, це не найвищий тариф. Якщо рекламна конструкція типу «біг-борд» буде розміщена в історичному ареалі міста - сума складатиме 821 грн.
Нагорна О.: Тобто ціна зросла за рахунок зростання прожиткового мінімуму?
Гаркуша І.: Так, за рахунок зростання прожиткового мінімуму, за рахунок інфляції та збільшення розміру плати за земельні ділянки.
Також враховуючи те, що з 2013 року взагалі не змінювалась плата за тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу, та враховуючи те, що ціна в інших містах з приблизною кількістю населення як у м. Біла Церква вже давно значно більша – запропонована плата не є найбільшою.
Яременко Я.: Запитання стосовно ціни. В Києві ціна за двосторонню рекламну конструкцію типу «біг-борд» складає до 1000 грн за одну площину, проте в Києві бюджет набагато більший ніж у м. Біла Церква. Запропонованим актом Ви хочете збільшити ціну до 800 грн?
Гаркуша І.: 800 грн складатиме плата за місце в історичному ареалі міста, в інших місцях сума збільшується приблизно на 100 грн. Було 486 грн– стане 589 грн.
Яременко Я.: запитав чи сума за тимчасове місце користуванням рекламного засобу буде вираховуватись відповідно до проєкції?
Гаркуша І.: Так, відповідно до Типових правил плата вираховується як сума площі горизонтальної проєкції рекламного засобу на це місце та прилеглої ділянки завширшки 0,5 м за периметр горизонтальної проєкції цього засобу.
Яременко Я.: Ви будете вираховувати проєкцію тільки рекламної площини чи також із фундаментом?
Гаркуша І.: Відповідно до Класифікатора рекламних конструкцій фундамент повинен бути заглиблений під землю, тому вираховуватись буде тільки проєкція рекламної площини в залежності від товщини рекламного засобу.
Яременко Я.: Відповідно до Типових правил до кожної сторони додають по 0,5 м, так і залишається?
Гаркуша І.: Так, рахується відповідно до Типових правил.
Яременко Б.: Скільки коштуватиме конструкція типу «скрол»?
Гаркуша І.: розрахунок буде проводитись відповідно до формули, в залежності від габаритних розмірів конструкції.
Яременко Б.: Мене цікавить коефіцієнт «В».
Гаркуша І.: Коефіцієнт «В» - коефіцієнт за тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу, яке перебуває в комунальній власності. Даний коефіцієнт залишився незмінним з 2005 року, так і залишається 1,5.
Яременко Я.: Питання стосовно історичних ареалів, наскільки відомо Біла Церква повністю є містом історичного значення?
Гаркуша І.: Місто Біла Церква відноситься до історично населених міст, але історичні ареали визначаються історико-культурним опорним планом – це складова частина генерального плану, яка затверджується. Станом на сьогодні чітко визначені 3 (три) історичні ареали.
Яременко Б.: Які саме історичні ареали є в м. Біла Церква?
Гаркуша І.: Розповіла, які в місті Біла Церква є історичні ареали.
Яременко Я.: Хвилює питання стосовно коефіцієнтів по вулицям. Чому є менші та більші?
Гаркуша І.: До коефіцієнту 1,5 включені вулиці, які розташовані в центрі міста, або ж магістральні вулиці, на яких зосереджена значна частина рекламних засобів. Вулиці, які є менш проїзними відповідно мають менший коефіцієнт.
Яременко Я.: З точки зору комерційної привабливості вулиця Сквирське шосе, а саме район «танку» та район залізничного селища не є привабливими., проте вулиця вважається магістральною.
Гаркуша І.: Надала роз’яснення, чому по цій вулиці коефіцієнт 1,5. Також запропонувала надати свої пропозиції, для врахування в проєкті.
Яременко Я.: Оскільки наразі проводиться діджиталізація рекламних засобів виникає дуже важлива проблема – відсутнє електропостачання. Прохання вирішити дане питання органами виконавчої влади.
ВИРІШИЛИ:
Оскільки даний проєкт рішення є регуляторним актом управління містобудування та архітектури Білоцерківської міської ради продовжить процедуру затвердження проєкту регуляторного акту «Про затвердження Порядку визначення плати за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності Білоцерківської міської територіальної громади» відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Головуючий Ірина ГАРКУША
Секретар Дарина САХНО