Протокол публічного обговорення проєкту регуляторного акта – проєкту рішення виконавчого комітету Білоцерківської міської ради «Про тариф на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування»
Протокол
публічного обговорення проєкту регуляторного акта – проєкту рішення
виконавчого комітету Білоцерківської міської ради
«Про тариф на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування»
м. Біла Церква 10 березня 2021 року
Білоцерківська міська рада, велика зала
14.00 год.
Присутні:
Руденко Руслан Анатолійович |
- заступник міського голови; |
Шевченко Олена Сергіївна |
- начальник відділу транспорту та зв’язку міської ради; |
Земецька Юлія Юріївна |
- начальник управління економіки міської ради; |
Швець Сергій Сергійович |
- начальник юридичного управління міської ради; |
Турій Олег Володимирович |
- начальник відділу інформаційних ресурсів та зв’язків з громадськістю міської ради; |
Гошко Людмила Іванівна |
- головний спеціаліст відділу транспорту та зв’язку міської ради; |
Клочан Віктор Борисович |
- головний спеціаліст відділу транспорту та зв’язку міської ради; |
Вахній Володимир Васильович |
- начальник комунального підприємства Білоцерківської міської ради «Тролейбусне управління»; |
Двірник Сергій Миколайович |
- директор ТОВ «ТРАНССІТІ»; |
Старинко Андрій Стефанович |
- директор ТОВ «Білоцерківський автобусний парк»; |
Поночовний Володимир Петрович |
- заст. директора МПП «Діліжанс»; |
Денисенко В’ячеслав Костянтинович |
- директор ТОВ «ЕПІТРАНС»; |
Ковбаса Олексій Сергійович |
- т.в.о. заступника начальника, білоцерківського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Київській області; |
Копишинський Олексій Миколайович |
- член громадської організації «Білоцерківська організація спорту»; |
Лаврусь Павло Анатолійович |
- член політичної партії «Демократична сокира»; |
Звягін Ілля Олександрович |
- оператор «Фантум»; |
Ніколаєць Анна Віталіївна |
- журналіст ТОВ ТРК «Крокус-1»; |
Мелішенко Станіслав Володимирович |
- оператор ТОВ ТРК «Крокус-1»; |
Мелішенко Ігор Станіславович |
- оператор ТРК «Еспресо БЦ»; |
Завіруха Лада Євгенівна |
- головний редактор «Вісник Білої Церкви» |
Головуючий на засіданні «Круглого столу» - заступник міського голови Руденко Р.А.
Секретар – Гошко Л.І.
Порядок денний:
1. Інформація про проєкт регуляторного акта – проєкт рішення виконавчого комітету міської ради.
2. Про опрацювання та дотримання процедури розгляду проєкту регуляторного акта.
3. Інформація щодо економічного стану підприємств та підстав для перегляду вартості проїзду:
4. Керівник ТОВ «ТРАНССІТІ»- Двірник Сергій Миколайович
5. Керівник ТОВ «Білоцерківський автобусний парк» - Старинко Андрій Стефанович
6. Керівник ТОВ «ЕПІТРАНС» - Денисенко В’ячеслав Костянтинович
Виступи та пропозиції, питання онлайн.
Питання №1. Слухали:
Руденка Р.А. проінформував присутніх, що оголошення про публічне обговорення, проєкт рішення, аналіз регуляторного акта виконавчого комітету «Про тариф на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування» - було опубліковано на офіційному вебсайті міської ради.
Довів до відома, що відповідно до ст.28 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень виконавчих органів міських рад належать повноваження – встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на транспортні послуги та про те, що до виконавчого комітету надійшли листи від підприємств-перевізників:
- від 22.01.2021р. №14 ТОВ «ТРАНССІТІ»,
- від 21.01.2021 р. №2 ТОВ «ЕПІТРАНС»,
- від 25.01.2021 р. №10 ТОВ «Білоцерківський автобусний парк»
- про необхідність перегляду тарифу.
На даний час в місті діє тариф на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування – 5,00 грн., встановлений рішенням виконавчого комітету міської ради від 23 січня 2018 р. № 47.
Також перевізники надали розрахунки, виконані відповідно до та Висновки та аудиторське дослідження економічного обґрунтування тарифу на проїзд в міському транспорті атестованого судового експерта та аудиторської компанії:
- ТОВ «ТРАНССІТІ» - атестований судовий експерт, незалежний аудитор Пилипенко Валентин Володимирович та ген. директор ТОВ «Мій радник» Кононенко В.О. - 8,90 грн.
- ТОВ «Білоцерківський автобусний парк» - Національний транспортний університет, кафедра «фінанси, облік і аудит» та ТОВ «Мій радник» Кононенко В.О. - 8,62 грн.
- ТОВ «ЕПІТРАНС» - ТОВ «Мій радник» Кононенко В. О. - 8,87 грн.
Тарифна політика на автомобільному транспорті має задовольняти підприємницький інтерес, забезпечувати розвиток автомобільного транспорту, стимулювати впровадження новітніх технологій перевезень, застосування сучасних типів транспортних засобів. Але при встановленні тарифу необхідно враховувати обмеження, передбачене ст.10 закону України «Про автомобільний транспорт», яке полягає в забезпеченні балансу між платоспроможним попитом на послуги та обсягом витрат на їх надання, тобто темпи зростання тарифу не повинні перевищувати темпи зростання середніх доходів населення цього міста за відповідний період.
Тому опрацьовано проєкт рішення виконавчого комітету «Про тариф на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування», який передбачає встановлення тарифу на послуги з перевезення - 6,0 грн.
Також озвучив про вивчену ситуацію по вартості проїзду в інших містах України, деякі з них:
- м. Миколаїв – 6-7,00 грн. від протяжності;
- м. Чернігів – 6,00 грн.;
- м. Житомир – 7-8,00 грн.;
- м. Чернівці – 7,00 грн.;
- м. Івано-Франківськ – 6,00 грн.;
- м. Рівне – 6,00 грн.;
- м. Кременчук – 6,00 грн.;
- м. Тернопіль – 7,00 грн.;
- м. Луцьк - 6,00 грн.;
- м. Херсон – 6,00 грн., після 20.00 год. – 8,00 грн.;
- м. Ужгород – 7,00 грн.
Питання №2. Слухали:
Шевченко О.С. повідомила, що було опрацьовано листи та розрахункові матеріали перевізників на предмет дотримання вимог Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту від 17.11.2009 №1175, яка є обов’язковою для застосування під час встановлення регульованого тарифу органами виконавчої влади та місцевого самоврядування.
Згідно п.1.6. Методики, перегляд рівня тарифів повинен здійснюватися у зв’язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації Послуг, що не залежать від господарської діяльності Перевізника, у тому числі в разі зміни вартості палива більше ніж на 10%.
Діючий тариф встановлено рішенням виконавчого комітету міської ради від 23 січня 2018 р. № 47 на рівні 5,00 грн.
За період дії тарифу 2018-2021 р.р. відбулися наступні зміни:
- зросла вартість запчастин та комплектуючих, паливно-мастильних матеріалів;
- зріс рівень мінімальної заробітної плати на 61% (з 3 723,0 грн. - 2018 р. до 6 000,0 грн.-2021р.);
- зросла ціна на електроенергію, теплоенергію, послуги сторонніх організацій;
- рівень інфляції виріс за 2018р.-9,8%, за 2019р.- 4,1%, за 2020р.- 5,0%;
- зменшився обсяг пасажирських перевезень через введення карантинних обмежень.
Наголосила, що відповідно до вимог вищевказаної Методики для перегляду розміру тарифу існують відповідні підстави.
Проєкт рішення виконавчого комітету Білоцерківської міської ради «Про тариф на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування» розроблений відповідно законів України «Про автомобільний транспорт», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Метою прийняття рішення є приведення у відповідність розміру тарифу на послуги з перевезення на автобусних маршрутах загального користування економічно обґрунтованим витратам.
Підготовлений проект рішення пройшов усі процедури розгляду згідно діючого законодавства, а саме:
- включення до плану діяльності виконавчого комітету з підготовки проєктів регуляторних актів на 2021 рік, згідно рішення виконавчого комітету Білоцерківської міської ради від 12 січня 2021 року №23 «Про внесення змін в додаток до рішення виконавчого комітету Білоцерківської міської ради від 22 грудня 2020 року №754 «Про план діяльності виконавчого комітету Білоцерківської міської ради з підготовки проєктів регуляторних актів на 2021 рік».
- дане рішення опубліковано на офіційному веб-сайті міської ради;
- повідомлення про оприлюднення проєкту регуляторного акта - рішення виконавчого комітету «Про тариф на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування» опубліковано в газеті «Громадська думка» від 29 січня 2021 року;
- проєкт рішення та аналіз регуляторного впливу до проєкту регуляторного акта – рішення виконавчого комітету Білоцерківської міської ради «Про тариф на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування» опубліковано на офіційному вебсайті Білоцерківської міської ради www.bc-rada.gov.ua 02 лютого 2021 року в розділі «Актуально».
Повідомила, що на даний час зауваження та пропозиції до проєкту рішення – не надходили. Сьогодні проводиться публічне обговорення проєкту регуляторного акта.
Питання №3. Слухали:
Двірник С.М. доповів, що автопідприємство ТОВ «ТРАНССІТІ» є одним з найбільших, що здійснює перевезення мешканців міста. Наголосив, що питання тарифу на перевезення – є одним з найболючіших питань підприємства. Всі підприємства мають розвиватись та отримувати хоч мінімальний прибуток для того щоб утримувати підприємство, працівників, матеріально їх заохочувати, створювати належні умови праці.
Довів до відома, що на сьогоднішній день склалась наступна ситуація:
- 2019 рік – збитки підприємства - 3 392,0 млн. грн.
- 2020 рік – збитки підприємства – 2 165,0 млн. грн.
Наголосив, що якщо так і надалі складатиметься, то всі працівники будуть змушені звільнятись, послуги з перевезення наших мешканців можуть припинитись.
Крім цього, автобус щоденно потребує миття, технічного обслуговування, заправки, і якщо не буде вирішено питання про тариф – підприємство буде вимушене зупинити свою діяльність з 01 квітня 2021 року.
Коли підприємство ТОВ «ТРАНССІТІ» укладало договори на перевезення, зобов’язалось оновлювати свій рухомий склад, наприклад, в минулому році було закуплено 24 автобуси марки «Атаман», вартість одного автобуса даної марки коштує 2 млн. грн. Але на підприємстві за останні два роки не окуповується навіть собівартість.
На сьогоднішній день сталих економічних умов для роботи немає. Є велика кількість автобусів, які не можна забезпечити належною кількістю водіїв тому, що не можна матеріально мотивувати людину прийти і працювати на підприємстві. Якщо оплата водіям буде належна, тоді від них можна вимагати відповідного виконання свої обов’язків.
Щодо економічних розрахунків, вони були зроблені в грудні 2020 року. За цей час дуже змінилась ситуація в країні, вартість інших товарів (послуг) суттєво здорожчала.
Наголосив, що підприємство працює на перевіреному, якісному пальному, а не сумнівної якості, ціна на автошини, паливно-мастильні матеріали, що представлені в розрахунках – мінімальна.
Основні складові підрахунку тарифу станом на грудень 2020 року:
- витрати пального – 58,4 %;
- заробітна плата – 22,2%;
- податки – 5%;
- технічний огляд - 0,48%;
- страхування транспортного засобу (кожні пів року) – 0,68%;
- оренда та комунальні платежі – 6,53%;
- запчастини та паливно-мастильні матеріали – 13,44%;
- квитки – 0,26%;
- миття автобусів – 0,21%;
- забезпечення карантинних заходів – 0,15%.
Озвучив прохання підприємства ТОВ «ТРАНССІТІ» до виконавчого комітету міської ради – для забезпечення балансу між наданням послуг та обсягом витрат на перевезення.
Руденко Р.А.: наголосив, що озвучені керівником ТОВ «ТРАНССІТІ» збитки, виникли не тільки в автоперевізників, а й в інших галузях підприємницької діяльності, тому прохання це врахувати. Звернув увагу перевізників, що виконавчий комітет врахував карантинні обмеження та прийняв відповідне рішення щодо відтермінування інвестиційних зобов’язань.
Шевченко О.С.: уточнила, що інвестиційні зобов’язання були перерозподілені по рокам, тобто ті інвестиційні зобов’язання, які мали виконати у 2020 році – переносяться на 2021 рік.
Руденко Р.А.: озвучив деякі аспекти зростання цін на пальне, товари харчового та побутового вжитку згідно з офіційними статистичними даними. Звернув увагу на те, що прибутки населення також не збільшились, а зменшились.
Лаврусь П.А.: запитав керівника ТОВ «ТРАНССІТІ» чи ціна, яка вказана у проєкті рішення виконавчого комітету «Про тариф на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування» - 6,00 грн., для підприємства є комфортною? Які гарантії отримають жителі щодо якості надання послуг та в оновленні, покращенні матеріально-технічного стану транспортних засобів?
Озвучив прохання встановлення систем валідації або іншу систему, яка дозволить обліковувати кількість пасажирів, в т.ч. пільгові категорії.
Двірник С.М. відповів, що така ціна була прийнятна ще у минулому році, на сьогоднішній день все дорожчає, витрати на пальне щоденно збільшуються. Зауважив, що існує проблема невідшкодування пільгового проїзду, яке також впливає на формування тарифу. Питання надання якості послуг є невід’ємною частиною тарифу, не виключений і людський фактор, а саме - добросовісне відношення водіїв до транспортних засобів, на яких вони працюють, зацікавленість водіїв належно виконувати свої обов’язки за відповідну оплату.
Наголосив, що встановлення систем валідації – також суттєво відобразиться на формуванні тарифу. Один валідатор (система обліку) коштує понад 1000 у.о. (повний комплект).
Лаврусь П.А.: озвучив прохання про опрацювання пропозиції міській владі та перевізникам, розробити програму, спільні дії по впровадженні цієї системи обліку (валідації) на вигідних умовах обом сторонам, та придбати її за бюджетні кошти.
Руденко Р.А.: зауважив, що згідно чинного законодавства, перевізник, який не буде виконувати свої обов’язки – розриватимуться договори.
Запросив всіх бажаючих, потенційних перевізників, в майбутньому брати участь у конкурсах на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах.
Наголосив, що при виникненні будь-яких питань або пропозицій, усі можуть звернутись до відділу транспорту міської ради для подальшого їх вирішення.
Зауважив, що міська влада – не проти валідації, але потрібно знайти правильний механізм впровадження.
Старинко А.С.: розповів, що підприємство ТОВ «Білоцерківський автобусний парк» обслуговує 5 міських автобусних маршрутів. У зв’язку з цим на сьогоднішній день виникло питання перегляду існуючого тарифу на перевезення пасажирів.
Підприємство звернулось до Національного транспортного університету, кафедра фінансів, обліку і аудиту, був наданий аудиторський звіт розрахунку тарифу. Були залучені представники даного університету, опрацьовані всі економічні показники підприємства, в результаті нарахований тариф – 8,62 грн.
Інвестиційні зобов’язання підприємство намагається виконувати вчасно та в повному обсязі. Для подальшого комфортного надання послуг перевезення – прохання переглянути тариф, щоб підприємство могло працювати з мінімальним прибутком – 10%.
Підприємство ТОВ «Білоцерківський автобусний парк» має автобуси, але немає водіїв, які працювали б на міських маршрутах. В першу чергу впливає – тариф.
Денисенко В.К.: розповів, що економічний стан підприємства ТОВ «ЕПІТРАНС» викликає занепокоєння у зв’язку з тим, що за минулий рік, фінансування було значно менше через ситуацію із захворюваністю. Підприємство має власних 24 транспортних засоби, тому частково можуть замінити інші, які вийшли з ладу. За минулий рік з ладу вийшли 6 транспортних засобів, несправність моторів, приблизна вартість ремонту одного – близько 80 000 грн. Профінансувати на даний час їх неможливо.
Наголосив, що значні витрати підприємство отримало через обслуговування в минулому році автобусного маршруту №25.
Зауважив, що єдиним виходом з даної ситуації – є підняття тарифу згідно з наданими підприємством ТОВ «ЕПІТРАНС» обґрунтованими методичними розрахунками.
Лаврусь П.А.: також повторив питання керівнику ТОВ «ЕПІТРАНС» про ціну, вказану в проєкті рішення виконавчого комітету «Про тариф на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування» - 6,00 грн., для підприємства комфортне таке підняття ціни? Чому на автобусному маршруті №8 були замінені автобуси марки «Богдан» на мікроавтобуси?
Денисенко В.К.: відповів, що така ціна змусить підприємство робити подальші розрахунки.
Наголосив, що обслуговування автобусного маршруту №8 автобусами марки «Богдан» - є економічно невигідними, відповідно підприємство працює у збиток.
Лаврусь П.А.: озвучив пропозицію диференціації вартості оплати проїзду в подальшому для забезпечення рівної прибутковості маршрутів.
Питання №4. Онлайн питання.
Питання 1. Перевізники мають надати в першу чергу якісні послуги у чистому і справному транспорті? Чи є гарантії, що вони забезпечать якість? Чи можуть перевізники вказати конкретні дати, коли вони забезпечать транспортом належної якості замість своїх зламаних «Богданів»?
Руденко Р.А.: відповів, що на сьогоднішній день транспортні засоби марки «Богдан» відповідають інвестиційним зобов’язанням, щодо якості послуг – міська влада реагує на всі зауваження, звернення громадян, відділ транспорту та зв’язку міської ради опрацьовує кожну скаргу (звернення) належним чином. Зауважив, що в першу чергу повинна бути належна якість обслуговування та відповідний транспорт.
Питання 2. Якщо ціни підвищать на проїзд, чи гарантуєте ви змінити транспорт, щоб там було комфортно їздити, звільнити водіїв, які постійно хамлять, порушують правила, не зупиняються на зупинках, а саме роблять перегони – маршрути №22 та №4.
Двірник С.М.: Відповів, щодо питання комфорту автобусів, є багато випадків, коли самі пасажири псують транспортні засоби – розбивають вікна, пошкоджують сидіння, забруднюють автобуси сміттям різного роду. Висловив прохання, щоб пасажири ставились до цього майна як до свого, тоді всі будуть отримувати належні якісні послуги.
Питання 3. Зауваження, що ціни підвищуються не тільки на проїзд, а й на всі інші послуги для пересічних громадян, але їм заробітні плати в умовах пандемії ніхто не підвищує. Додатково зауваження, що страхування – не раз у пів року, а один раз у рік.
Двірник С.М.: Відповів, що транспортні засоби такі як автобуси, що працюють на маршрутах – страхуються раз у пів року, технічний контроль транспортних засобів – також раз у пів року.
Руденко Р.А.: прокоментував, що заробітна плата на сьогоднішній день підвищилась, а одним з аргументів підняття тарифу і є підвищення мінімальної заробітної плати.
Питання 4. Прохання зробити вечірні інтервали руху зробити не 30 хв., а 15 хв.
Руденко Р.А.: зауважив, що завдання міської влади – контролювати перевезення на маршрутах, якщо є якісь пропозиції, вони будуть обговорюватись з перевізниками. Відповідно просимо звертатись для подальшого розгляду їх вирішення.
Звернувся до перевізників щодо подальшого перегляду та затвердження нових графіків.
Руденко Р.А.: запропонував за результатами проведення публічного обговорення пропозицію:
- рекомендувати винести на розгляд виконавчого комітету Білоцерківської міської ради проєкт рішення виконавчого комітету Білоцерківської міської ради «Про тариф на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування».
Вирішили:
1. Схвалити проєкт рішення виконавчого комітету Білоцерківської міської ради «Про тарифи на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування» та винести на погодження постійної комісії з питань інвестицій, регуляторної політики, транспорту і зв’язку, торгівлі, туризму, послуг і розвитку підприємництва, власності, комунального майна та приватизації, розвитку агропромислового комплексу і на розгляд виконавчого комітету Білоцерківської міської ради.
Головуючий
Заступник міського голови Руслан РУДЕНКО
Секретар
Головний спеціаліст відділу
транспорту та зв’язку
Людмила ГОШКО