ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ ПРОЕКТУ ДЕТАЛЬНИЙ ПЛАН ТЕРИТОРІЇ ДЛЯ РОЗМІЩЕННЯ, БУДІВНИЦТВА, ЕКСПЛУАТАЦІЇ ТА ОБСЛУГОВУВАННЯ ВІТРОВОЇ ЕЛЕКТРИЧНОЇ СТАНЦІЇ В ПІВНІЧНІЙ ЧАСТИНІ БІЛОЦЕРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ ...

Дата : 
2024-10-22

ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ
проекту ДЕТАЛЬНИЙ ПЛАН ТЕРИТОРІЇ ДЛЯ РОЗМІЩЕННЯ, БУДІВНИЦТВА, ЕКСПЛУАТАЦІЇ ТА ОБСЛУГОВУВАННЯ ВІТРОВОЇ ЕЛЕКТРИЧНОЇ СТАНЦІЇ В ПІВНІЧНІЙ ЧАСТИНІ БІЛОЦЕРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ В РАЙОНІ СЕЛИЩА ТЕРЕЗИНЕ, СІЛ ГЛУШКИ, ХРАПАЧІ ТА ПІЩАНА (ЗА МЕЖАМИ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ)

Замовник:  Управління містобудування та архітектури Білоцерківської міської ради, Поштова адреса: 09117, Київська обл., м. Біла Церква, бульвар Олександрійський, 75, прим. 134,
Код ЄДРПОУ: 25300275, e-mail: [email protected]

Вид та основні цілі документу державного планування та його зв’язок з іншими документами державного планування

Детальний план території (ДПТ) – містобудівна документація місцевого рівня, що визначає планувальну організацію та розвиток території. Підставою для розробки містобудівної документації «Детальний план території для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування вітрової електричної станції в північній частині Білоцерківської міської територіальної громади в районі селища Терезине, сіл Глушки, Храпачі та Піщана (за межами населених пунктів)» є Рішення Білоцерківської міської ради № 6196-60-VIII від 12.09.2024 року «Про розроблення детального плану території для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування вітрової електричної станції в північній частині Білоцерківської міської територіальної громади в районі селища Терезине, сіл Глушки, Храпачі та Піщана (за межами населених пунктів)».

Мета стратегічної екологічної оцінки детального плану території полягає в необхідності оцінювання наслідків виконання документів державного планування, сприянні сталому розвитку шляхом забезпечення охорони навколишнього середовища, безпеки життєдіяльності та охорони здоров’я населення, а також в інтегруванні екологічних вимог під час розроблення та затвердження документів державного планування.

На сьогодні у Київській області є потреба розвитку інфраструктури, в тому числі впровадження ефективних систем електропостачання з відновлювальних джерел енергії.

Розвиток вітроенергетики відкриває нові економічні й соціальні перспективи для регіону. Будівництво вітроелектростанції нового типу може поліпшити ситуацію з енергопостачанням, створить нові робочі місця.

Детальний план території має зв’язки та узгоджується з іншими  документами державного планування, а саме:

  • Схемою планування території Київської області; 
  • Стратегією регіонального розвитку Київської області на період  2021- 2027 роки.
  • державний геокадастр;
  • техніко-економічна ефективність планувальних рішень;
  • рельєф, природно-кліматичні і геологічні умови місцевості;
  • санітарні та пожежні розриви між будівлями;
  • технологічні і інженерно-технологічні вимоги та розташування існуючих мереж.

Умови для реалізації видів діяльності та об’єктів, які матимуть значний вплив на довкілля, визначаються Схемою планування території відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Згідно з ст. 24 регулюється вибір, надання земельних ділянок та зміна функціонального призначення територій.

У проекті вирішені: функціонально-планувальна організація території, організація руху транспорту та пішоходів; інженерна підготовка і вертикальне планування території; інженерне обладнання території.

Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності  або  об’єктів,  щодо  яких  законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення  місцезнаходження, розміру, потужності  або розміщення ресурсів)

Умови для реалізації видів діяльності та об’єктів, які матимуть значний вплив на довкілля, визначаються детальним планом відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

На подальших стадіях проектування (стадія «Робочий проект») відповідно до вимог статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» необхідно визначити доцільність здійснення оцінки впливу на довкілля у процесі прийняття рішень про впровадження планової діяльності, що визначена частиною другою та третьою статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» обов’язково до прийняття рішення про провадження  діяльності відповідно до переліку категорій планової діяльності, що підлягають проведенню процедури ОВД. 

Ймовірні наслідки

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

Ймовірні види впливу на навколишнє середовище:        будуть незначними, але у сукупності матимуть значний сумарний (кумулятивний) вплив на довкілля, є незначним.

Під час будівництва основним впливом на атмосферу є її запилення та забруднення викидами автотранспорту. Під час будівництва ВЕС сумарні викиди від транспорту, будівельних машин і зварювальних апаратів не перевищують фон, що створюється при проведенні сільськогосподарських робіт або звичайному русі автотранспорту по існуючій дорожній мережі.

Оскільки дорожній рух на під'їзній дорозі буде низькоінтенсивним, фактор ризику ДТП низький.

б)         для територій з природоохоронним статусом: Об’єкти природно-заповідного фонду та їх охоронні зони поблизу території детального плану та в зоні впливу його - відсутні.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення. Будь які ймовірні транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення від ведення господарської діяльності на об’єкті -  відсутні.

Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути,

у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

Розгляд виправданих альтернатив проектних рішень відбувається в процесі розробки документу державного планування.

Альтернатива 1: 

«Нульовий сценарій» – опис, оцінка та прогнозування ситуації у випадку  не затвердження та не реалізації проектних рішень детального плану території.

Альтернатива 2: 

«Максимально сприятливий сценарій» – опис, оцінка та прогнозування  ситуації, а саме впливу проектних рішень на стан компонентів навколишнього  середовища, забезпечення екологічної безпеки та гарантування здоров’я  громадян, у випадку успішної реалізації запропонованих заходів із  використанням інноваційних технологій на засадах сталого розвитку. 

Альтернатива 3: 

Технічні та/або територіальні альтернативні рішення проектування  певних територій/об’єктів, розвиток яких передбачений проектними  рішеннями містобудівної документації.  

Зрештою, кінцевим продуктом аналізу виправданих альтернатив стане  формування найбільш екологічно та економічно вигідного сценарію реалізації  проекту даної містобудівної документації з урахуванням державних,  громадських та приватних інтересів та, головне, - забезпечення екологічної  безпеки території проектування та навколишніх земель. 

Дослідження,  які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Під час виконання СЕО детального плану території будуть проведені: цільовий аналіз (формування блоку цілей охорони довкілля і подальший аналіз всіх елементів ДПТ на відповідність цим цілям); SWOT- аналіз (аналіз сильних і слабких сторін ДПТ з точки зору екологічної ситуації). З метою всебічного дослідження існуючого стану довкілля та стану здоров’я населення будуть використані дані натурних досліджень, моніторингу стану довкілля Департаменту охорони здоров’я Київської ОДА, доповіді про стан довкілля, стан здоров’я населення, статистична інформація тощо. Передбачається: збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля (атмосферне повітря, водний басейн); проведення досліджень стану атмосферного повітря, шумового тиску транспортних потоків в межах території ДДП; використання методики оцінки впливу рівня забруднення атмосферного повітря на здоров’я населення; проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей (процедура громадських обговорень); проведення оцінки впливу ДПТ на складові довкілля та на стан здоров’я населення. Критерії рівнів забруднення: шумового тиску – рівні звуку відносно допустимих еквівалентних та максимальних; атмосферного повітря відносно гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин. Для здійснення СЕО використовуватимуться зазначені методи, буде проведено аналіз статистичних даних стану довкілля та стану здоров’я населення, у тому числі буде  здійснено: а) збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників, у тому числі: вибіркові (за територією) дослідження стану атмосферного повітря в межах ДПТ; використання методики оцінки впливу рівня забруднення атмосферного повітря на здоров’я населення; критерії рівнів забруднення довкілля відносно гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин середньодобових (ГДК с.д.); б) проведення аналізу слабких та сильних сторін ДПТ з точки зору екологічної ситуації; в) проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей г) проведення оцінки впливу ДПТ на складові довкілля та на стан здоров’я й добробут населення; д) моніторинг фактичного впливу на довкілля. 

Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Пом’якшення  та  запобігання  потенційних  негативних  впливів  на довкілля  передбачається  здійснювати  шляхом  виконання  комплексних заходів, що включають:

  • ресурсозберігаючі  заходи  -  збереження  і  раціональне використання  земельних  та  водних  ресурсів,  повторне  їх  використання та ін.;
  • планувальні  заходи  -  функціональне  зонування,  організація санітарно-захисних зон та санітарних розривів, озеленення та ін.;
  • відновлювальні  заходи  -  технічна  і  біологічна  рекультивація, нормалізація  стану  окремих  компонентів  навколишнього  середовища тощо;
  • захисні заходи  передбачають  на всіх етапах  реалізації проекту Детальний план території  здійснювати  проектні  рішення   у  відповідності  з нормами  і  правилами  охорони  навколишнього  середовища  і  вимог екологічної безпеки, в тому числі вимогам Закону України «Про охорону земель»;  Закону  України  «Про  охорону  навколишнього  природного середовища»; Закону України «Про охорону атмосферного повітря» тощо;
  • охоронні заходи - передбачення системи моніторингу.

Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Звіт про стратегічну екологічну оцінку буде виконано в обсягах, визначених ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», ст.2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» з урахуванням наявної публічної інформації (з урахуванням обмеженого доступу на період дії воєнного стану).  

Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції

Зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки надаються до Управління містобудування та архітектури Білоцерківської міської ради за адресою: 09117, Київська обл., м. Біла Церква, бульвар Олександрійський, 75, прим. 134  або e-mail: [email protected] протягом 10 днів з моменту оприлюднення заяви.

Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:

Управління містобудування та архітектури Білоцерківської міської ради за адресою: 09117, Київська обл., м. Біла Церква, бульвар Олександрійський, 75, прим. 134 та на офіційному сайті  Білоцерківської міської ради (https://bc-rada.gov.ua/; https://new.bc-rada.gov.ua/ ) від 22.10.2024 року.