Відбулося засідання восьмої сесії Білоцерківської міської ради VІІІ скликання

|  28. 01. 2021

28 січня відбулось засідання восьмої сесії Білоцерківської міської ради VІІІ скликання, яке провів міський голова Геннадій Дикий.

Пільги та субсидії – необхідні соціально незахищеним верствам населення

Під час засідання депутати міської ради підтримали звернення до Президента України, Верховної Ради України, Кабiнету Miністрів України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг щодо необґрунтованого збiльшення вартості енергоносіїв та необхідності збільшення видаткiв бюджету на субсидiї i пiльги.

У зверненні йдеться, що депутати міської ради вкрай стурбованi та занепокоєні ситуацiєю щодо чергового пiдвищення цiн на енергоносії. В умовах тривалого карантину, зростання безробіття та рiвня бiдностi громадян, особливо в сiльськiй місцевості, падiння економiки, продовжується тиск на громадян шляхом постiйного пiдвищення тарифiв на житлово-комунальні послуги.

Оскільки керівництво держави зобов’язане діяти виключно в інтересах громадян країни та приймати рішення для захисту та реалізації прав, свобод і соціальних гарантій, депутати  вважають, що в найближчий час необхідно розробити конкретний план дій та віднайти дієві інструменти й механізми впливу у бік зменшення цін/тарифів на усі комунальні послуги. Крім того, необхідно забезпечити прозорість та публічність порядку встановлення цін/тарифів на природний газ, електроенергію та інші комунальні послуги та розкрити складові їх структури.

У такий важкий для громадян час, держава повинна забезпечити збереження соціальних гарантій та приймати рішення для збільшення розміру надання допомог, пільг та субсидій для людей, котрі знаходяться за межею виживання. Однак, субсидія як соціальна гарантія для самих незахищених верств населення, не зможе в повній мірі покрити різницю в нових тарифах та можливістю простих українців їх оплатити, оскільки при плануванні витрат Державного бюджету України на 2021 рік, Кабінет Міністрів країни скоротив видатки на виплату пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового наливані скрапленого газу у грошовій форм. Порівняно з 2018 роком обсяг субсидій зменшився майже удвічі, з 71-го млрд грн до 36 з половиною млрд грн.

Враховуючи й інші моменти у зверненні, депутати висловили протест проти зростання у 2021 році ціни на природний газ, підвищення тарифів за розподіл природного газу, електроенергію та інших комунальних послуг. У документі висловлені  вимоги до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, Національної комісії, котра здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг:

- підготовити та ухвалити відповідні зміни до Державного бюджету на 2021 рік, якими передбачити виділення достатнього розміру коштів для покриття потреби у пільгах та субсидіях соціально незахищених верств населення;

- здійснити перевірку законності та обґрунтованості збільшення вартості енергоносіїв прийнятих відповідно до постанов Кабінету Міністрів України та Національної комісії, котра здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.


Розвиток малого та середнього підприємництва на контролі

У ході засідання депутати затвердили Програму розвитку малого та середнього підприємництва в Білоцерківській міській територіальній громаді на 2021-2023 рр.

На даний час увага і діяльність місцевої влади спрямовані на створення сприятливих умов для розвитку малого та середнього підприємництва громади, підтримку активізації підприємницької діяльності та поліпшення інвестиційного клімату, забезпечення конкурентоспроможності малого та середнього підприємництва та підвищення його ролі у вирішенні завдань прискореного соціально-економічного розвитку громади.

Станом на 01 січня 2021 року загальна кількість зареєстрованих у Білій Церкві суб’єктів підприємницької діяльності - середніх підприємств, малих підприємств, мікропідприємств, фізичних осіб-підприємців (за даними Головного управління ДПС у Київській області) складає 17 664 одиниць.

За попередні 3 роки прослідковується наявна стійка динаміка збільшення загальної кількості зареєстрованих суб’єктів підприємницької діяльності. Надходження від сплати єдиного податку за 2020 рік від цієї категорії склали 195 458 503 грн.

Також треба брати до уваги, що з метою підтримки малого і середнього підприємництва та стимулювання залучення до підприємницької діяльності громадян та інвесторів, створення стабільного податкового середовища з 2019 року запроваджені знижені ставки єдиного податку: для першої групи - 9%, для другої групи - 17%. Аналогічні ставки єдиного податку діють і в 2021 році.

В місті створена та функціонує розвинута інфраструктура підтримки розвитку підприємництва. Інформаційно-консультативні послуги надають Білоцерківське агентство з розвитку підприємництва, Білоцерківський міськрайонний центр зайнятості, Білоцерківська міська організація роботодавців, КП БМР «Агенція стратегічного розвитку Білої Церкви». На базі Білоцерківського міськрайонного центру зайнятості створений Центр розвитку підприємництва, мета створення якого - впровадження комплексного підходу до підтримки підприємницької ініціативи осіб працездатного віку в інтересах територіальної громади, створення нових робочих місць. Діють інші методи підтримки як початківцям-підприємцям, так і тим, хто вже впроваджує свою діяльність.

Для створення сприятливого підприємницького середовища в громаді, зменшення регуляторного навантаження на бізнес велике значення має впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності. Відповідно, з цією метою, щорічно, робоча група з питань перегляду регуляторних актів, які були видані Білоцерківською міською радою та виконавчим комітетом міської ради, здійснює їх перегляд щодо відповідності принципам державної регуляторної політики, та визначає перелік регуляторних актів, що потребують визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування.

Основною метою ухваленої Програми розвитку малого і середнього підприємництва в Білоцерківській міській територіальній громаді на 2021-2023 роки є: створення найкращих умов для ведення бізнесу в Білоцерківській міській територіальній громаді, забезпечення можливості для створення нових підприємств та стимулювання розвитку наявних, мінімізація наслідків впливу пандемії COVІD -19 та карантинних обмежень на малий та середній бізнес громади.

Основні цілі на 2021-2023 роки такі:

- забезпечення сталого та безпечного функціонування малого та середнього бізнесу громади в умовах адаптивного карантину ;

- підвищення рівня конкурентоспроможності МСП громади;

- диверсифікація доступу представників малого та середнього бізнесу громади до джерел фінансування;

- збільшення кількості підприємств, що здійснюють експорт власної продукції;

- сприяння запровадженню принципів саморегулювання місцевого бізнесу в громаді;

- розвиток соціального підприємництва;

- формування сприятливого іміджу підприємництва;

- впровадження принципів державної політики у сфері розвитку споживчих кооперативів;

- підвищення ефективності реалізації державної регуляторної політики.


Регуляторна політика

У ході засідання депутати взяли до відома звіт міського голови "Про здійснення державної регуляторної політики Білоцерківською міською радою та виконавчим комітетом в 2020 році".

Доповідаючи питання Геннадій Дикий відмітив, що дана діяльність здійснювалася відповідно до норм чинного законодавства України. Протягом 2020 року розробниками регуляторних актів: готувалися проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу проектів регуляторних актів (далі АРВ), проводилися оприлюднення проектів регуляторних актів та АРВ з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, громадських організацій та об’єднань, проводилися відстеження результативності регуляторних актів.

В аналізі регуляторного впливу розробники обов’язково визначали проблему, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання; цілі державного регулювання; усі прийнятні альтернативні способи досягнення зазначених цілей, наводили аргументи щодо переваги обраного способу; описували механізм, який пропонується застосувати для розв'язання проблеми, і відповідні заходи; обґрунтовували можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта; визначали очікувані результати прийняття акта; обґрунтовували запропонований строк дії акта (у разі обмеження цього строку); визначали показники результативності акта; визначали заходи, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.

З метою залучення мешканців міста до обговорення проектів, положень ініціатив, які пропонувала міська рада та її виконавчі органи, проводились консультації з громадськістю у формі публічних громадських обговорень. У 2020 році розробниками регуляторних актів проведено 3 заходи з публічного обговорення у форматі «круглого столу» проектів регуляторних актів.

З метою забезпечення додержання принципів державної регуляторної політики щодо відповідності форм та рівня державного регулювання господарських відносин реальним потребам та вимогам ринку, досягнення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави здійснювалися базові, повторні та періодичні відстеження результативності регуляторних актів Білоцерківської міської ради та виконавчого комітету міської ради. Протягом 2020 року розробниками регуляторних актів було проведено 15 відстежень результативності проектів та прийнятих рішень, з них 11 рішень міської ради (1- базове, 4 - повторних та 6 періодичних відстежень), 4 рішення виконавчого комітету (2 - базових, 1 повторне та 1 періодичне відстеження). Звіти про відстеження результативності регуляторних актів розміщалися на офіційному сайті міської ради та її виконавчих органів, а також на сайті управління економіки.

З початку минулого року було прийнято 12 регуляторних актів: 1 рішення міської ради та 11 рішень виконавчого комітету.

Рішенням міської ради від 20 грудня 2019 року №4770-86-VII затверджений план діяльності Білоцерківської міської ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2020 рік, в який включено для підготовки і розгляду 11 проектів регуляторних актів.

 

На розгляд сесії міської ради у 2020 році був винесений та затверджений 1 регуляторний акт - рішення міської ради: від 15.07.2020 року №5570-99-VII «Про встановлення місцевих податків і зборів в м. Біла Церква на 2021 рік».

Рішенням виконавчого комітету Білоцерківської міської ради від 26 листопада 2019 року № 829 «Про план діяльності виконавчого комітету Білоцерківської міської ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2020 рік» затверджений план діяльності виконавчого комітету Білоцерківської міської ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2020 рік, в який включено 3 проекти регуляторних актів.

Внесені зміни до плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів у сфері господарської діяльності виконавчого комітету Білоцерківської міської ради на 2020 рік:

- рішенням виконавчого комітету від 8 вересня 2020 року №535 «Про внесення змін в додаток до рішення виконавчого комітету Білоцерківської міської ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2020 рік, затвердженого рішенням виконавчого комітету Білоцерківської міської ради від 26 листопада 2019 року №829», включено в план 1 проект регуляторного акта.

На розгляд виконавчого комітету у 2020 році було винесено та затверджено 11 регуляторних актів - рішень виконавчого комітету про встановлення тарифів на платні послуги комунальними підприємствами Білоцерківської міської ради.

На виконання вимог чинного законодавства щоквартально оновлюється реєстр регуляторних актів Білоцерківської міської ради і виконавчого комітету, який розміщено на офіційному сайті міської ради та її виконавчих органів. Окрім цього було оновлено перелік діючих регуляторних актів та планів діяльності на порталі відкритих даних міста Білої Церкви (opendata.gov.ua) та на сайті управління економіки Білоцерківської міської ради (economy.bc-rada.gov.ua).

Станом на 01.01.2021 року в реєстр регуляторних актів Білоцерківської міської ради і виконавчого комітету внесено 48 діючих регуляторних актів, з них 26 рішення міської ради та 22 рішень виконавчого комітету.

Рішенням виконавчого комітету Білоцерківської міської ради від 22 грудня 2020 року №754 затверджений План діяльності виконавчого комітету Білоцерківської міської ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2021 рік, в який внесено 3 проекти регуляторних актів. Рішення оприлюднене на офіційному сайті міської ради і її виконавчих органів в мережі Інтернет та газеті «Громадська думка».

Рішенням Білоцерківської міської ради від 15 грудня 2020 року №20-03-УІІ1 затверджений План діяльності Білоцерківської міської ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2021 рік, в який внесено 9 проектів регуляторних актів. Рішення оприлюднене на офіційному сайті міської ради і її виконавчих органів в мережі Інтернет та у друкованих ЗМІ - газеті «Громадська думка» №99-100 від 25 грудня 2020 року.


Питання, пов’язані з депутатською діяльністю

1. Затверджено Положення про помічника-консультанта депутата Білоцерківської міської ради.

Помічником-консультантом депутата міської ради може бути громадянин України, який має загальну середню освіту, вільно володіє державною мовою та дав добровільну згоду бути помічником-консультантом.

Персональний підбір кандидатур на посаду помічника-консультанта депутата міської ради, організацію їх роботи та розподіл обов’язків між ними здійснюватиме особисто депутат міської ради, який несе відповідальність щодо правомірності своїх рішень.

Депутат міської ради може мати до п'яти помічників-консультантів, які виконують свої обов’язки на громадських засадах.

Положенням затверджено права, обов’язки та інші норми діяльності помічника-консультанта депутата Білоцерківської міської ради, а також опис посвідчення, яке видаватиметься.

2. Затверджено Програму використання коштів, передбачених в бюджеті Білоцерківської міської територіальної громади на забезпечення діяльності депутатів міської ради на 2021-2023 роки.

Програма розроблена у відповідності до норм чинного законодавства, визначає порядок формування і використання коштів, передбачених у місцевому бюджеті на здійснення депутатської діяльності, які спрямовуються на надання матеріальної допомоги жителям Білоцерківської міської територіальної громади.

Термін дії Програми три роки. Обсяги фінансування мають уточнюватися щороку під час підготовки проекту рішення про затвердження бюджету Білоцерківської міської територіальної громади.

Координацію за виконанням Програми здійснює секретар міської ради. Контроль за виконанням даної Програми покладається на постійну комісію міської ради з питань дотримання прав людини, законності, оборонної роботи, запобігання корупції, з питань децентралізації, сприяння депутатській діяльності, етики та регламенту.


Транспортні питання

Депутатами було внесено зміни до Програми розвитку електротранспорту міста Білої Церкви на 2021-2025 роки, затвердженої рішенням Білоцерківської міської ради від 15 травня 2020 року № 5239-96-VII.

З метою забезпечення сталого функціонування та розвитку міського електротранспорту, міська рада вирішила внести зміни у вищезазначений документ,  а саме:

- джерелами фінансування буде визначено: кошти бюджету Білоцерківської міської  територіальної громади;  інші джерела фінансування, не заборонені чинним законодавством України.

-також в новій редакції буде підпункт щодо відновлення технічного ресурсу існуючого парку рухомого складу за рахунок бюджету Білоцерківської міської територіальної громади. Зокрема, відтепер визначено, що фінансове забезпечення виконання Програми може здійснюватися за рахунок бюджету Білоцерківської міської територіальної громади, обласного та державного бюджетів. Рішення містить й інші технічні уточнення.

Також  внесено зміни до рішення Білоцерківської міської ради від 15 травня 2020 року №5238-96-VII «Про затвердження Програми розвитку автомобільного транспорту міста Білої Церкви на 2021-2025 роки». Зміни стосуються заміни як у назві рішення, так і у тексті документу слів «міста Білої Церкви, місті, міста» на слова «Білоцерківської міської територіальної громади», оскільки ми маємо новий адміністративно-територіальний устрій.


Щодо Програми реалізації громадського бюджету

У ході засідання затверджено Програму реалізації громадського бюджету (бюджету участі) у Білоцерківській міській територіальній громаді на 2021-2023 роки.

Чотири роки в місті досить успішно реалізовувався проект взаємодії влади та громадськості в бюджетному процесі – Громадський бюджет.  Білоцерківці, мали можливість скористатися інструментом та взяти участь у розподілі бюджетних коштів, власноруч зробивши місто кращим.

Аби продовжити цю практику, було затверджено відповідну Програму на  наступні три роки. Програмою визначено завдання, план заходів з її реалізації, обсяги та джерела фінансування.

Варто відзначити, що на реалізацію проєктів-переможців щороку виділятиметься 1 % обсягу доходів загального фонду місцевого бюджету за звітний рік, що передує року,  у якому подаються проєкти.


У ході засідання також було:

- затверджено план роботи Білоцерківської міської ради VIII скликання на 2021 рік;

- затверджено передавальні акти щодо передачі майна, акти та зобов’язання сільських рад (зокрема, десяти, які увійшли у Білоцерківську міську територіальну громаду), які припиняються в результаті реорганізації шляхом приєднання до Білоцерківської міської ради;

-прийнято рішення про уповноваження старост за їх встановленим робочим місцем на отримання заяв та документів, видачу результатів надання адміністративної послуги з реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб;

-затверджено Програму фінансової підтримки комунальних підприємств Білоцерківської міської ради «Комунальник» та «Світанок» на 2021рік;

- підтримано рішення надати безповоротну фінансову підтримку комунальному підприємству Білоцерківської міської ради «Білоцерківтепломережа» в розмірі 15 млн грн. Допомога буде надана виробнику теплової енергії виключно для погашення боргів, що виникли в процесі надання послуг з централізованого опалення та виробництва теплової енергії. Борги виникли через суттєву різницю в тарифах;

- прийнято рішення про встановлення пільгової плати за оренду нежитлового приміщення на 2021 рік. Зокрема, пільгу надано Клубу ветеранів і любителів велоспорту;

- прийнято рішення про визначення замовника з будівництва (реконструкції, капітального ремонту) об'єктів комунальної власності. Ним стало управляння капітального будівництва Білоцерківської міської ради;

- визначено перелік видів робіт та об’єктів, на яких порушники повинні виконувати оплачувані суспільно корисні роботи на території Білоцерківської міської територіальної громади в 2021-2023 році;

- визначено перелік видів робіт та об’єктів для відбування засудженими кримінального покарання у виді  громадських  робіт та порушниками, на яких накладено адміністративне стягнення у вигляді громадських робіт в Білоцерківській міській територіальній громаді на 2021-2023 роки;

- затверджені положення про структурні підрозділи міської ради та її виконавчого комітету в новій редакції;

- затверджено комплексну програму Білоцерківської міської ради з організації та фінансового забезпечення мобілізації, призову на військову службу за контрактом, призову на строкову військову службу та приписки до призовної дільниці громадян у Білоцерківській міській територіальній громаді на 2021 рік.

Під час засідання також було розглянуто низку майнових та  земельних питань, з яких ухвалено відповідні рішення.

З усіма прийнятими рішеннями можна буде ознайомитися після їх оприлюднення на офіційному вебсайті міської ради.

Засідання відбувалося у режимі онлайн трансляції.

Відеозапис засідання з обговоренням питання можна переглянути на ютуб каналі Білоцерківської міської ради.