Пленарне засідання п’ятдесят першої сесії Білоцерківської міської ради

|  15. 05. 2018

15 травня  відбулося пленарне засідання позачергової п’ятдесят першої сесії Білоцерківської міської ради VII скликання, яке провів міський голова Геннадій Дикий.

Перед початком пленарного засідання було проведено спільне засідання депутатських комісій, на яких було розглянуто винесені на порядок денний питання.

Боротьба міської ради проти розкрадання  майна громади

 Під час засідання депутати міської ради прийняло рішення звернутися до Президента України щодо захисту майнових прав територіальної громади міста Біла Церква на водовід річкової води – В3.

 Озвучив звернення міський голова Геннадій Дикий. 

У зверненні йдеться про те, що територіальна громада Білої Церкви звертається до Президента як до гаранта додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина відповідно до Конституції України за підтримкою у питанні захисту свого майна, а саме водоводу річкової води - В3.

Вказаний водовід на підставі рішення Київської обласної ради від 10.12.2009 р. № 651-28-V «Про передачу Комунального підприємства Київської обласної ради «Білоцерківводоканал» із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Київської області» був переданий  до комунальної власності територіальної громади міста Біла Церква в 2010 році у складі цілісного майнового комплексу комунального підприємства Київської обласної ради «Білоцерківводоканал» до комунальної власності міста Біла Церква. 

У 2013 році вищезазначений водовід був переданий в концесію ТОВ «БІЛОЦЕРКІВВОДА» та пізніше переобладнаний у футляр для трубопроводу подачі розчину гіпохлориту натрію і використовується в технологічному процесі очистки питної води в системі централізованого водопостачання та водовідведення м. Біла Церква, Білоцерківського району та м. Умань Черкаської області.

Проте, в 2014 році до  Господарського суду Київської області з відповідним позовом до ТОВ «БІЛОЦЕРКІВВОДА» та Білоцерківської міської ради звернулося ТОВ «Новація-1» з позовом про витребування майна та зобов'язання вчинити певні дії, тобто витребування з володіння ТОВ «БІЛОЦЕРКІВВОДА» частини магістрального водоводу «Дніпро – Рось», розташованого на ділянці між очисними спорудами Білоцерківського водоканалу за адресою вул. Ставищанська, 130, м. Біла Церква і водозабором на р. Рось, шламонакопичувача площею 14.5 га та вузла розвантаження і переробки вапна.

Вказаний магістральний водовід «Дніпро – Рось», що є предметом позову, невірно ототожнюється позивачем із футляром технологічної мережі для транспортування гіпохлориту натрію, але, на жаль, всупереч фактичним даним відсутністю права власності у ТОВ «Новація-1» на вищезазначене майно та заборону законодавчими актами приватизації такого майна, 20 квітня 2017 р. Господарським судом Київської області по цій справі прийнято рішення, яким позовні вимоги ТОВ «Новація-1» задоволені в повному обсязі.

Судовим рішенням ухвалено «БІЛОЦЕРКІВВОДУ» передати «Новації-1» зазначене майно.

Подальші судові оскарження зазначеного рішення не принесли бажаних результатів, і судами вищих інстанцій рішення Господарського суду Київської області від 20.04.17 р. залишено в силі.

До менту наголошено, що суди повністю проігнорували докази того, що ТОВ «Новація-1» не є власником цього майна, про що були надані відповідні докази з Державного реєстру прав власності на нерухоме майно.

Згідно з даними Державного реєстру, законним власником цього майна є територіальна громада м. Біла Церква в особі Білоцерківської міської ради, адже спірний трубопровід побудовано та введено в експлуатацію у 1999 р. ВКГ «Київоблводоканал» за кошти бюджету м. Біла Церква, а ТОВ «БІЛОЦЕРКІВВОДА» користується зазначеним майном на законних підставах, згідно з умовами концесійного договору. При чому право комунальної власності територіальної громади м. Біла Церква на вказане майно не було скасовано жодним державним органом чи то судом.

Крім того , відповідно до приписів чинного законодавства, об'єкти інженерної інфраструктури та благоустрою міст, інших населених пунктів, включаючи мережі, споруди, устаткування, які пов'язані з постачанням споживачам води, газу, тепла, а також відведенням і очищенням стічних вод, не підлягають приватизації.

Важливо врахувати й положення статті 14 Закону України «Про питну воду та питне водопостачання», яка передбачає, що мережі, споруди, устаткування централізованого питного водопостачання та водовідведення населених пунктів як особливо важливі об'єкти життєзабезпечення приватизації не підлягають. Тобто, об’єкти та мережі, які пов’язані з централізованим постачанням споживачам питної води взагалі не можуть перебувати у приватній власності.

Таким чином, вилучення футляру на користь ТОВ «Новація-1» призведе до привласнення приватним підприємством комунального майна згідно з рішенням суду та всупереч законодавчо визначеним нормам.

Міський голова наголосив, що наслідки такого вилучення будуть катастрофічні для м. Біла Церква, Білоцерківського району та м. Умань, тому що:

- виведення зазначеного майна із технологічного процесу призведе до обмеження, а можливо, і припинення подачі питної води у весняно-літній та осінній період, оскільки не буде можливості здійснювати належне її очищення. У результаті чого мешканці міста, об’єкти соціальної інфраструктури, промислові об’єкти м. Біла Церква, Білоцерківського району та м. Умань, бюджетні заклади (школи, дитячі садки, лікарні тощо) залишаться без питної води на невизначений та досить тривалий термін;

- припинення подачі питної води автоматично потягне за собою припинення приймання стічних вод, що призведе до виникнення екологічної катастрофи широкого масштабу.

Згідно з технічними характеристиками довжина трубопроводу становить 4,7 км. Тому демонтаж цього трубопроводу у ході передачі комунального майна до приватної власності призведе до залишення на невизначений термін міста Біла Церква, Білоцерківського району та м. Умань без важливого фактору життєзабезпечення – питної води, що, як результат, може призвести до екологічної катастрофи.

Вказані вище обставини можуть стати наслідком порушення нормальних умов життєдіяльності населення, що в свою чергу може призвести до виникнення загрози життю або здоров’ю великої кількості населення.

На сьогоднішній день, не попереджуючи ні власника майна Білоцерківську міську раду, ні концесіонера ТОВ «БІЛОЦЕРКІВВОДА» вже здійснено роботи з часткового демонтажу футляру (приблизно 180-190 м) без врахування того, що поблизу цього футляру прокладені високовольтні кабелі електропостачання, які використовуються для живлення ряду насосів першого підйому Водоочисних споруд, що забезпечують підйом та подачу води у вищезазначені населені пункти, окрім того ТОВ «Новація -1», неврахована і та обставина, що у футлярі прокладені труби для постачання гіпохлориту натрію, який використовується в очистці води, які теж були частково демонтовані вказаним підприємством.

По вказаному вище факту 17.02.2018 року відповідно до відомостей з Єдиного реєстру досудових розслідувань було зареєстровано кримінальне провадження по факту вчинення працівниками ТОВ «Новація-1» дій по відношенню до майна Білоцерківської міської ради, яке перебуває в концесії ТОВ «Білоцерківвода».

Однак, і в цьому випадку відкриття кримінального провадження не дало бажаних для територіальної громади м. Біла Церква результатів, оскільки потерпілою стороною визнано саме ТОВ «Новація-1», а не Білоцерківську міську раду як реального власника майна.

Також 24.07.2017 року Білоцерківською місцевою прокуратурою до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України. Про розгляд цього кримінального провадження Білоцерківська міська рада не повідомляється, а тому станом на 07.05.2018 року його  результатів немає.

Додатково звертаємо Вашу увагу, що Білоцерківська міська рада як власник зазначеного майна неодноразово зверталась за допомогою до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, правоохоронних органів, Київської обласної ради, Генеральної прокуратури України, Прокуратури Київської області, Києво-Святошинської місцевої прокуратури, Білоцерківської місцевої прокуратури, Головного управління служби безпеки України у м. Києві та Київській області.

Проте, всі намагання отримати допомогу на захист майна територіальної громади м. Біла Церква не дали бажаних результатів, а в окремих випадках взагалі залишені поза увагою.

Враховуючи вищевикладене, Білоцерківська міська рада як орган місцевого самоврядування, що представляє  відповідну територіальну громаду та здійснює  від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України відповідно до статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», звертається та просить:

1. Вжити вичерпних заходів реагування щодо забезпечення додержання Конституції України, захисту  прав і свобод людини і громадянина, а саме  захисту майнових прав членів територіальної громади міста Біла Церква, Білоцерківського району та міста Умань Черкаської області щодо недопущення  демонтажу та відчуження майна громади - водоводу річкової води – В3.

2. Не допустити порушення джерела життєзабезпечення населення міста Біла Церква, Білоцерківського району та міста Умань Черкаської області питною водою та попередити екологічну катастрофу.

У ході сесійного засідання також було прийнято рішення про виведення (виключення) майна зі складу об’єкта концесії та укладення додаткової угоди до концесійного договору.  Мова йде про вищезазначений футляр технологічної мережі для транспортування розчину гіпохлориду натрію. Аби мати можливість захистити майно, його й було повернуто до власноств територіальної громади міста.

Внесено зміни до міського бюджету

Доповідаючи дане питання начальник фінансового  управління міської ради Світлана Терещук поінформувала, що до загального фонду відповідно до   рішення сесії Київської обласної державної адміністрації буде:

·      введено до складу доходів:

-субвенцію з місцевого бюджету за рахунок залишку коштів освітньої субвенції, що утворився на початок бюджетного періоду  в сумі 1 999 200 грн.;

-убвенція з місцевого бюджету на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету» в сумі  3 736 820 грн.;

·        збільшено:

-  інші субвенції з місцевого бюджету  - на 19 520 314 грн.

Обсяг видатків місцевого бюджету по загальному фонду було збільшено за рахунок залишків коштів станом на 01 січня 2018 р. на суму  604 116 грн. в т.ч.:

-     управління охорони здоров’я  - 27 980 грн. – оплата послуг по приєднанню до електромереж для МЦПМСД № 2;

-     управління освіти і науки – 120 000 грн. – придбання спортивного обладнання ДЮСШ № 1 ( з передачею коштів до бюджету розвитку).

-     міське фінансове управління – 456 136 грн. – об’єкти на умовах співфінансування      ( інша субвенція з місцевого бюджету).

Видатки спеціального фонду (бюджет розвитку) збільшено за рахунок передачі із загального фонду (залишки коштів станом на 01.01.2018 р.) та субвенцій з державного та обласного бюджету в сумі   24 369 860  грн.   ( з переліком об’єктів можна ознайомитися на сайті міської ради).

Також було внесено зміни до міжбюджетних трансфертів: відповідно до рішення сесії Київської обласної ради затверджено обсяг субвенцій з державного бюджету місцевими бюджетам на:

          - забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету» - 3 736 820 грн.;

          - інші субвенції з обласного бюджету на здійснення заходів з капітального будівництва, реконструкції та ремонту об’єктів на території Київської області –          19 520 314 грн. 

 

          - за рахунок залишку коштів освітньої субвенції, що утворився на початок бюджетного періоду  - 1 999 200 грн.