Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради спільно з провідними українськими науковцями розпочало реалізацію проекту з підготовки управлінських кадрів «Школа успішного менеджера освіти»

|  01. 03. 2019

У рамках виконання польсько-українського освітнього проекту «Інноваційний університет і лідерство. Фаза ІV: комунікаційні стратегії та відносини університет – школа» 01 березня 2019 року на базі БНВК «Казка» розпочато реалізацію міського проекту «Школа успішного менеджера освіти». У проекті беруть участь 25 педагогічних працівників закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, які вже є членами адміністрації закладів освіти або включені до кадрового резерву.

25 січня 2019 року з метою організації реалізації цього проекту було підписано тристоронній Договір про співробітництво та організацію взаємовідносин між управлінням освіти і науки Білоцерківської міської ради, Білоцерківським інститутом неперервної професійної освіти ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України та Інститутом психології імені Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України.

Наукові керівники проекту: Карамушка Людмила Миколаївна, заступник директора з науково-організаційної роботи та міжнародних наукових зв’язків Інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, член-кореспондент НАПН України, доктор психологічних наук, професор, заслужений працівник освіти України, Президент Української Асоціації організаційних психологів та психологів праці (УАОППП); національний представник в Україні Міжнародної Асоціації з економічних досліджень (IAREP); та Клочко Алла Олексіївна, заступник директора з науково-навчальної роботи Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, кандидат педагогічних наук, доцент, сертифікований тренер освітніх програм.

Проект «Школа успішного менеджера освіти» покликаний сприяти системним змінам в освітньому просторі міста на засадах модернізації та реформування сучасного закладу освіти через розвиток лідерських компетенцій управлінця, підвищення кваліфікації менеджерів освіти, ініціювання ефективних змін на рівні закладів освіти засобами сучасної педагогіки партнерства серед суб’єктів системи освіти в місті.

Завданнями проекту є підготовка керівників в галузі освітньої інноваційної діяльності, які володіють креативним мисленням, розуміють функції самоменджменту, компетентні в питаннях проектування інноваційних процесів; ознайомлення з інструментами взаємодії в команді, управління командою, основами проектного менеджменту тощо.

Щодо польсько-українського проекту «Інноваційний університет і лідерство. Фаза IV: комунікаційні стратегії та відносини університет-школа», у рамках якого діє міський проект «Школа успішного менеджера освіти», то він реалізується в співпраці Міністерства освіти і науки України, Міністерства науки і вищої освіти Республіки Польща та під почесним патронатом Фундації польських ректорів – Інституту суспільства знань. Його співорганізаторами є Варшавський університет та Ягеллонський університет у Кракові, Фундація  «ArtesLiberales» (Варшава, Польща), Спілка ректорів вищих навчальних закладів України та Міжнародний благодійний фонд «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики». Один із наукових керівників «Школи успішного менеджера освіти» – Клочко Алла Олексіївна – у листопаді 2018 року успішно пройшла стажування за цим проектом на базі Варшавського та Ягеллонського університетів, котре включало в себе курс тренінгів та індивідуальних консультацій з провідними польськими науковцями та експертами в галузі освіти і науки.

Програма «Школи успішного менеджера освіти» містить модулі, що відповідають основним компетентностям, визначеним Новою українською школою: управлінська, комунікативна, інформаційно-цифрова, правова, громадянська і соціальна, економіко-фінансова, загальнокультурна, світоглядна, психологічна, фахова. Тематично проект складається з 5 модулів психолого-педагогічного змісту: «Управління змінами в освітній організації», «Інноваційні стилі управління менеджерів освітніх організацій як освітня парадигма», «Особистість менеджера освітніх організацій в умовах інноваційного освітнього простору», «Управління проектами», «Ефективність діяльності освітніх організацій».

Безперечно, ставлячи перед собою такі важливі завдання, організатори проекту мають на меті якісний кінцевий результат, яким повинно стати створення команди освітян-управлінців, лідерів змін в освітній галузі міста, які володітимуть професійними знаннями та компетенціями в управлінні інноваційною діяльністю та інноваційним розвитком закладу освіти; знаннями щодо управління різними типами інновацій, оцінювання результатів та інноваційних ризиків; умітимуть створювати креативні команди для роботи над інноваційними проектами; розробляти системи мотивації та проводити навчання персоналу; розробляти інноваційні стратегії, концепцію інноваційних проектів та визначати напрями розвитку закладу освіти з метою забезпечення його конкурентоспроможності; планувати, прогнозувати та контролювати всі етапи проектів; будуть умотивовані шукати партнерів, проводити дослідження інновацій, а також упроваджувати нові технології в освітній процес; здійснювати консультаційні послуги в галузі менеджменту інновацій, будувати заклад освіти на засадах педагогіки партнерства.

Фотогалерея