Обслуговування громадян за принципом «єдиного вікна»

З 08.04.2013 року в управлінні Пенсійного фонду України  у м. Білій Церкві прийом громадян проводиться у залі з обслуговування громадян за принципом «єдиного вікна», який розташований за адресою: м. Біла Церква, вул. Фастівська, 23, на 3 поверсі, каб. 306. Такий порядок обслуговування передбачено «Положенням про організацію прийому та обслуговування громадян за принципом «єдиного вікна», затвердженим Постановою правління Пенсійного фонду України від 21.02.2012 № 4-3.

Громадяни, які звертаються у Пенсійний фонд,  можуть зясувати свої питання в одному місці, без ходіння по кабінетах, і в будь який зручний для них час.

            До переліку послуг, які надаються в залі з обслуговування громадян, входять:

вікно № 1 – видача трудових книжок;

вікно № 2 - надання інформації з бази даних СПОВ;

вікно № 3 - надання інформації про сплачені страхові внески та набутий страховий стаж;

вікно № 4 - видача пенсійних посвідчень;

вікно № 5 - обслуговування громадян з числа військовослужбовців

та деяких інших категорій громадян;

вікна № 6-11 - прийом документів для призначення та перерахунку пенсій,надання консультацій з питань пенсійного законодавства;

вікна № 12-13 - оформлення виплатних документів (допомога на поховання, недоотримана пенсія, виїзд за кордон), видача довідок про розмір пенсії;

вікно № 14 – прийом громадян адміністрацією управління та начальниками відділів, відповідно до графіку (попередній запис на прийом здійснюється у вікні № 4).

            За період роботи до залу з обслуговування громадян звернулось більше 10 тис. громадян. Надано більше 4 тис. консультацій щодо різних аспектів пенсійного забезпечення. Громадяни найбільше цікавляться змінами в пенсійному законодавстві, можливістю переходу на інший вид пенсії, розмірами підвищень і доплат, порядком проведення призначення (перерахунку) пенсії і т.д.

Саме такий спосіб обслуговування спростив отримання громадянами потрібної інформації, а робота стала більш відкритою і прозорою.

Найбільше відвідувачів, як правило, буває у понеділок та четвер, особливо в період з 10:00 до 12:00 год. Це повязано з тим, що пенсіонери памятають попередній графік прийому, коли ще прийом проводився на 6 поверсі. Тому, ще раз наголошуємо, що зал з обслуговування громадян працює щоденно з 8:00 до 15:00 год. (обідня перерва з 13:00 год. до 13:45 год.), вихідні дні – субота, неділя.

            Також за консультаціями можна звертатись за телефоном «гарячої лінії» 34-69-62.

Крім того, мусимо зазначити, що за перерахунком пенсії по ст. 42. Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (перерахунок пенсії для працюючих пенсіонерів з добавленням стажу (заробітку)) можна звертатись лише за таких умов:

-                           набуття особою не менше 24 календарних місяців страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку) пенсії;

-                           сплата підприємством, де працює особа, нарахованого єдиного соціального внеску за останній місяць та здача ним звіту по управління ПФУ.

Тільки в такому випадку настає право на звернення пенсіонера за перерахунком по ст. 42.

Доречно зазначити, що чинним законодавством встановлено загальний термін сплати єдиного соціального внеску – щомісячно до 20 числа за попередній місяць. Тому за даним перерахунком більшість громадян звертається  саме 21-25 числа (після сплати внесків), що може призвести до утворення черги.

Відповідно до ст. 45 Закону України «Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування», пенсіонер нічого не втрачає по термінам перерахунку, навіть, якщо звернеться в період з 20 числа поточного місяця (після сплати внесків) до 15 числа наступного місяця, оскільки перерахунок призначеної пенсії провадиться з першого числа поточного місяця, якщо відповідну заяву з усіма необхідними документами подано до 15 числа включно, і з першого числа  наступного місяця, якщо заяву з усіма необхідними документами подано ним після 15 числа.