Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання

|  21. 08. 2017

Під час прес-конференції міський голова Геннадій Дикий  поінформував присутніх щодо комерційного обліку теплової енергії в місті. Так, він відмітив, що на сьогодні  в Білій Церкві з 703-х багатоповерхових житлових будинків 455-ть обладнано будинковими приладами обліку теплової енергії. Це становить 65% від загальної кількості багатоквартирних житлових будівель, тобто більше 85% опалювальної площі вже забезпечено тепловими  лічильниками.

Геннадій Дикий зазначив, що міською владою і надалі проводяться роботи із обладнання будинків міста  приладами обліку теплової енергії.

Так, рішенням виконавчого комітету Білоцерківської міської ради від 20.06.2017 року було затверджено перелік об’єктів і заходів, що фінансуються у 2017 році за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій, серед яких – кошти на обладнання 30-х багатоповерхових житлових будинків приладами обліку теплової енергії. Також, відповідно до рішення Білоцерківської міської ради від 29.06.2017 року, було виділено кошти міського бюджету на обладнання будинковими лічильниками тепла 28-ми багатоповерхових житлових будинків міста.

«Хотілося б окремо подякувати народному депутату України Хвичі Мепарішвілі, за підтримки якого наше місто отримало з державного бюджету близько 5-ти мільйонів гривень на встановлення лічильників теплової енергії на будинки, які їх ще не мають. За умови перевиконання міського бюджету планується ще додаткове виділення коштів для обладнання будинків, що не мають вищевказаних приладів обліку», - відмітив Геннадій Дикий.

Міською владою заплановані подальші роботи з обладнання будинків загальнобудинковими приладами обліку теплової енергії, які будуть проводитись протягом наступного опалювального сезону та в міжопалювальний період 2018 року. Міський голова наголосив, що всі законодавчі норми обліку теплової енергії будуть дотримані. Станом на 01.10.2018 року планується обладнати близько 95-100% житлового фонду лічильниками теплової енергії (крім будинків, у яких відсутня технічна можливість такого обладнання будинковими приладами обліку).

«Ряд житлових будинків, які є старими та потребують розроблення проектно-кошторисної документації на облаштування лічильниками обліку тепла, будуть обладнані даними вузлами обліку після розроблення зазначеної дозвільної документації», - сказав Геннадій Дикий.

 Під час прес-конференції міський голова поінформував присутніх щодо комерційного обліку водопостачання в Білій Церкві.

«Станом на сьогодні у Білій Церкві налагоджено комерційний облік послуг водопостачання у 30% багатоквартирних будинків та  у 75% абонентів приватного сектору. Розподільчий облік послуг водопостачання наявний у 95% споживачів. Міською владою і надалі проводиться ряд необхідних заходів для обладнання всіх об’єктів засобами обліку води, відповідно до законодавчих норм та строків», - сказав Геннадій Дикий.

Для довідки:

 02 серпня 2017 року набрав чинності Закон України № 2119-VIII від 22.06.2017 р. «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» (далі – Закон № 2119), основна мета якого – це перехід на 100-відсотковий облік споживання теплової енергії, гарячої та питної води за допомогою лічильників.

Для виконання умов Закону № 2119 законодавцем відведено 2 роки.

З прийняттям даного Закону №2119 розрахунки за надані комунальні послуги (водопостачання та тепло) будуть здійснюватися виключно на основі показань вузла комерційного обліку, яким є загальнобудинковий лічильник.

Квартирні лічильники (які законом визначені як вузол розподільчого обліку) для виробника послуг будуть носити лише інформаційний характер та використовуватимуться виконавцем відповідної послуги або особою, що здійснює розподіл обсягів комунальної послуги, для розподілу показань вузла комерційного обліку.

Законом № 2119 встановлено, що розподіл обсягу спожитої у будівлі гарячої, питної води, визначені за допомогою вузлів комерційного обліку, буде здійснюватись між споживачами наступним чином:

1) у разі, якщо частина води була витрачена на полив клумб і газонів, прибирання місць загального користування тощо та/або гарячої води - на прибирання місць загального користування тощо, обсяг відповідно води (холодної, гарячої), що розподіляється між споживачами, зменшується на обсяг, витрачений на такі загальнобудинкові потреби, визначений на підставі показань відповідних вузлів обліку;

2) у разі, якщо приміщення всіх споживачів у будівлі оснащені вузлами розподільного обліку гарячої, питної води, загальний обсяг спожитої у будівлі відповідно води (холодної, гарячої), крім обсягу, витраченого на загальнобудинкові потреби, розподіляється між споживачами відповідно до обсягу споживання за показаннями вузлів розподільного обліку (квартирні водолічильники).

3) у разі, якщо жодне приміщення у будівлі не оснащене вузлами розподільного обліку гарячої, питної води, загальний обсяг спожитої у будівлі відповідно води (крім обсягу, витраченого на загальнобудинкові потреби) розподіляється між споживачами пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються такими послугами;

4) у разі, якщо частина приміщень у будівлі оснащена вузлами розподільного обліку води (холодної, гарячої), а частина - не оснащена, обсяг відповідної комунальної послуги, спожитий споживачами у приміщеннях, оснащених вузлами розподільного обліку, встановлюється у розмірі, визначеному за допомогою таких вузлів, а загальний обсяг спожитої води (крім обсягу, витраченого на загальнобудинкові потреби та споживачами у приміщеннях, оснащених вузлами розподільного обліку) розподіляється між споживачами, приміщення яких не оснащені вузлами розподільного обліку, пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються такими послугами.

Варто відмітити, що розподіл між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг буде здійснюватися відповідно до методики, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, яка на даний час розробляється Мінрегіоном та буде незабаром прийнята. А перехідними положеннями Закону № 2119 передбачене право співвласників багатоквартирного будинку, до затвердження зазначеної методики, визначати свій порядок розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг відповідно до положень статті 10 Закону № 2119.