Нова система обслуговування громадян та обробки документації в органах Пенсійного фонду

Постійне підвищення якості обслуговування громадян в органах Пенсійного фонду України, забезпечення повноти та оперативності відповідних послуг є одним із основних пріоритетів в роботі Фонду.
Пенсійним фондом України була створена нова система обслуговування громадян та обробки пенсійної документації на базі централізованих інформаційних технологій. З 01 січня 2016 року територіальні органи Фонду  Вінницької, Донецької, Київської та Херсонської областей розпочали роботу в новій системі (в порядку експерименту). З 2017 року планується  запровадження нововведень в усіх органах Пенсійного фонду України.
Дана система створюється з метою:
- створення електронної пенсійної справи;
- відмова від величезного паперового документообігу;
- зменшення часу обслуговування громадян;
- отримання послуги в Пенсійному фонді незалежно від місця реєстрації;
- мінімізація впливу людського фактору при призначенні пенсій;
- надання послуг в електронній формі (реєстрація користувачів електронних послуг на веб-порталі).
Постановою правління Пенсійного фонду України «Про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України» від 30.07.2015 р. № 13-1, встановлено чіткі вимоги до організації прийому,  затверджено схему дій спеціалістів, а також вимоги до їх зовнішнього вигляду та поведінки.
  З січня 2016 року управління Пенсійного фонду України у м. Білій Церкві (далі - управління) залучено до впровадження нової системи обслуговування громадян.
Згідно нового порядку, для призначення пенсії, майбутньому пенсіонеру необхідно надати у фронт-офіс управління ( зал з обслуговування громадян за принципом «єдиного вікна») всі оригінали необхідних документів (паспорт, трудову книжку, документи про стаж тощо).
Спеціаліст управління проводить правову оцінку наданих документів ( їх перевірку, виявлення невідповідностей, визначення права на пенсію), інформує заявника про документи, які необхідно надати додатково, реєструє звернення в операційній підсистемі ІКІС ПФУ «Звернення (Форма-10)», формує заяву про призначення пенсії та пам’ятку (які пенсіонер засвідчує власним підписом), сканує подані документи та видає розписку – повідомлення (в якій, у разі необхідності, зазначено перелік недостающих  документів та термін їх подачі). Таким чином, формується електронна пенсійна справа.
Потім електронна пенсійна справа в автоматичному режимі передається до бек-офісу для подальшого опрацювання в  «Централізованій системі призначення та виплати пенсій» (ППВП) та призначення пенсії.

Електронні пенсійні справи, які містять скановані пенсійні документи, а також усі розрахунки під час призначення та перерахунку пенсії, і становитимуть основний пенсійний архів.
 08 лютого цього року перший заступник начальника головного управління Пенсійного фонду України у Київській області В.М. Верещак та радник міського голови С.І. Бурлака ознайомилися з впровадженням нововведень в управлінні, оцінили рівень забезпечення комп’ютерною технікою та обговорили перспективи запровадження інформаційних систем.


 

Начальник відділу обслуговування громадян                                     О.П. Бурімська