З 1 січня 2016 року пенсії в Україні призначають лише за даними персоніфікованого обліку

Якщо раніше для обчислення пенсії брали всі дані із системи персоніфікованого обліку та, окрім цього, майбутній пенсіонер міг принести довідку про заробітну плату за 60 місяців підряд до 2000 року, то з 1 січня 2016-го актуальною є лише інформація із системи персоніфікованого обліку.

Система персоніфікованого обліку обліковує відомості про всіх застрахованих осіб, інакше кажучи, про всіх працюючих і самозайнятих осіб.

Кожен, хто працює, має персональну облікову картку в системі персоніфікованого обліку, в якій за весь період трудового життя накопичуються відомості, що потім є основою для обчислення пенсії.

Персональна облікова картка містить :

·        перелік страхувальників, які подають відомості про застрахованих осіб в систему персоніфікованого обліку;

·        інформацію, за кожен місяць починаючи з 2000 року, про кожну застраховану особу щодо суми заробітку, з якої сплачено страхові внески, кількості днів для стажу, відмітки про сплату пенсійного/єдиного внеску. А також загальні показники за кожен рік помісячно: загальну суму заробітку, з якого сплачено страхові внески (усього та в межах максимальної величини), страховий стаж;

·        відомості про спеціальний (пільговий стаж) і про стаж, який зараховують без сплати страхових внесків (БСВ) за страхувальниками та за роками.

Найпростішим способом ознайомлення та перевірки своїх сплачених страхових внесків є реєстрація на електронному порталі Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua).

Для цього потрібно звернутись управління Пенсійного фонду України у місті Білій Церкві Київської області (вул. Фастівська, 23, ІІІ поверх, кабінет 306, вікно №2) маючи при собі реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний код) і паспорт та оформити на місці відповідну заяву. Уся процедура займе лише декілька хвилин.

Після заповнення заяви ви отримаєте реєстраційний код (код заяви). Він необхідний для реєстрації на веб-порталі, тож зберігайте його в таємниці до закінчення реєстрації.

Код вводиться лише один раз під час реєстрації на порталі Фонду в пункт «Номер заяви». Після цього потрібно зазначити свій логін, пароль, адресу електронної пошти та натиснути «Зберегти». Через декілька хвилин на адресу електронної пошти надійде лист для підтвердження реєстрації. Після підтвердження реєстрація вважається завершеною.

Реєстрація на веб-порталі здійснюється лише один раз, надалі доступ до електронних послуг відбувається після авторизації на веб-порталі («Вхід»).

Для отримання виписки із системи персоніфікованого обліку (форма ОК-5) потрібно зайти на портал, натиснувши «Вхід до системи» та вказавши логін і пароль, який ви вводили під час реєстрації. Перейти до «Особистого кабінету». Вибрати пункт «Виписка із системи персоніфікованого обліку». У кінці сторінки натиснути кнопку «Вивантажити».

Інформація у виписці із системи персоніфікованого обліку оновлюється щомісяця згідно з графіком надходження звітності до Пенсійного фонду України. Затримка відомостей становить приблизно 0,8-1,5 місяця (наприклад, інформація за вересень буде доступна приблизно з кінця жовтня).

За більш детальною інформацією звертайтесь за телефоном 34-61-63, 43-69-62.

О. Г. Медяний, начальник відділу ведення
електронних реєстрів та підтримки
інформаційно-аналітичних систем
управління Пенсійного фонду України
у місті Білій Церкві Київської області