Пенсійний фонд звітує про роботу «єдиного вікна» за 2014 рік

Відповідно до «Положення про організацію прийому та обслуговування громадян за принципом «єдиного вікна», затвердженим Постановою правління Пенсійного фонду України від 21.02.2012 № 4-3 та з метою покращення обслуговування громадян, в управлінні ПФУ у м. Білій Церкві з 08 квітня 2013 року функціонує зал з обслуговування громадян за принципом «єдиного вікна».

Щоденно до залу з обслуговування громадян звертається близько 300-350 відвідувачів. Прийом громадян проводять 12 спеціалістів відділу з обслуговування та розгляду звернень громадян, а в разі великого напливу відвідувачів для прийому додатково залучаються спеціалісти відділів з призначення та виплати пенсій. Навантаження на 1-го спеціаліста на день в середньому складає 30-40 пенсіонерів.

Так, у 2014 році до залу з обслуговування громадян за принципом «єдиного вікна» звернулось 76056 громадян ( у 2013 році - 37990 осіб), з них: 2099 – для подачі документів для призначення пенсії, 7961 – проведення перерахунків (по стажу, заробітній платі, при звільненні з роботи та ін.), 2207 – отримання допомоги на поховання та недоотриманої пенсії померлого пенсіонера, 4198 – подання заяв для перерахування пенсії на банківські рахунки, а 54979 відвідувачів отримали консультації по питаннях призначення (перерахунку) та виплати пенсій та інших питаннях, які входять до компетенції Управління. Всього за період роботи «єдиного вікна» зареєстровано 114046 звернень громадян.

В залі також проводиться прийом громадян адміністрацією управління та начальниками відділів відповідно до графіку (за попереднім записом). Протягом 2014 ріку на особистому прийомі у керівництва побувало 357 пенсіонерів, що на  27 пенсіонерів менше у порівнянні з 2013 роком.

З квітня 2014 року проводиться опитування відвідувачів про своєчасність отримання пенсій через поштові відділення. Спеціалістами було опитано 570 пенсіонерів. Дана робота проводиться і в 2015 році.

З метою залучення пенсіонерів для виплати пенсії через банківські установи в громадській приймальні виділено 3 робочих місця для представників банків, які щоденно проводять прийом відвідувачів.

Також спеціалістами управління здіснюються виїздні прийоми до громадян, які за станом здоров’я не можуть особисто з’явитись на прийом та не мають можливості оформити нотаріальне доручення по різних причинах (відсутність коштів, родичів, тощо). За 2014 рік було проведено 167 виїздних прийомів по питаннях пенсійного забезпечення.

З березня 2012 року на офіційному ВЕБ-сайті Білоцерківської міської ради розміщуються графіки виїздних прийомів з питань пенсійного забезпечення працівників управління з ветеранами громадських організацій міста, які затверджені міським головою та погоджені із управління соціального захисту населення. За 2014 рік було проведено 31 зустріч, на яких було присутньо 647 осіб. У І кварталі 2015 року заплановано 11 зустрічей.

         Зал оснащений інформаційними стендами та стендами зі зразками відповідних заяв та бланків, а також тематичними стендами. Крім того, в залі є інформаційний кіоск, діодна стрічка, підшивка періодичних видань (Пенсійний кур’єр, Вісник Пенсійного фонду, Час Київщини). Для залу виділено три контактних номери телефонів, два з яких відведено для «гарячої лінії» ( 34-69-62, 34-63-61). Протягом 2014 року надано 4346 консультацій по «гарячій лінії» ( у 2013 р. – 1975 консультацій). Збільшення кількості звернень зумовлено змінами у пенсійному законодастві, проведенням індексації пенсій у звітному році тощо.

Всі питання, які найчастіше порушуються відвідувачами на прийомі у «єдиному вікні» та під час виїздних прийомів, а також зміни у законодавстві, які стосуються роботи Пенсійного фонду, постійно висвітлюються і у місцевих виданнях. Протягом 2014 роцу було опубліковано 67 статтей, на сайті Білоцерківської міськради розміщено 81 інформаційний матеріал, а також було 6 виступів на Білоцерківському  радіо.

З метою покращення інформаційно – роз’яснювальної роботи управлінням постійно виготовляються буклети для пенсіонерів, де висвітлюються ті питання, по яких найчастіше вони звертаються. Через «єдине вікно» розповсюджено більше 1000 таких примірників.

Все більшої популярності набирає отримання необхідної інформації через веб-портал ПФУ. У «єдиному вікні» надається інформація щодо переліку послуг, які можна отримати через веб-портал, та здійснюється реєстрація користувачів. Так, за 2014 рік до реєстрації було залучено 2425 осіб, з них  461 користувач залучений через «єдине вікно,». У звітному році через веб-портал до Управління надійшло 17 звернень, відповіді на які були надані у встановлені законодаством терміни.

Особлива увага приділяється вимушеним переселенцям. Вони обслуговуються позачергово. Прийняті документи відразу передаються у інші відділи для невідкладного опрацювання. У 2014 році до Управління звернулось 923 переселенця (станом на 10.02.2015 р. - 976 переселенців) з питань їх пенсійного забезпечення.

За минулий рік до Управління надійшло 1864 письмових звернення від пенсіонерів та жителів міста, що на 9137 звернень менше у порівнянні з 2013 роком. З них 127 запитів на отримання інформації згідно Закону України «Про доступ до публічної інформації», що на 35 запитів менше у порівнянні з 2013 роком.

Спеціалістами відділу періодично, протягом звітного року, проводилось анкетування відвідувачів, з метою покращення умов обслуговування громадян. За звітний рік було опитано 450 пенсіонерів.  Відгуки та пропозиції були різноманітні. Проте, проаналізувавши результати опитування, можна зробити висновок, що 85% громадян задоволені роботою «єдиного вікна», оскільки прийом проводиться щоденно і всі питання вирішуються в одному місці, без ходіння по кабінетах і в будь який зручний для них час. Про покращення у прийомі громадян свідчать і відгуки відвідувачів, які вони залишають у Книзі відгуків громадян.

 

Начальник віддлу з обслуговування
та розгляду звернень громадян                                                             О.П. Бурімська