Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України

З 1 жовтня 2012р. запрацював веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, за допомогою якого пенсіонери, фізичні особи отримувати в режимі он-лайн доступ до інформації в пенсійній сфері.

Так, кожна застрахована особа, попередньо зареєструвавшись у базі даних веб-порталу, може щомісяця отримувати на свою електронну адресу виписку із системи персоніфікованого обліку. Там буде перелік страхувальників, які подавали щодо неї відомості в систему персоніфікації, вказано суму заробітку, з якої сплачено страхові внески, кількість днів для стажу, будуть відмітки про сплату пенсійного (єдиного) внеску; відомості про спеціальний (пільговий) стаж. Маючи на руках такі дані, працівник може легко контролювати, як його роботодавець сплачує за нього єдиний внесок, і в разі потреби звернутися до нього з претензіями. Пенсіонери ж зможуть регулярно діставати відомості з власної пенсійної справи. Там буде вказано вид та суму призначеної пенсії, з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством; назву закону, згідно з яким призначено пенсію, тощо.

Уся індивідуальна інформація, зокрема і персональні дані, що містяться в Держреєстрі, є конфіденційними і не підлягать розголошенню. Підписуючи заяву про реєстрацію в системі надання електронних послуг, громадянин тим самим дає згоду на отримання такої інформації засобами веб-порталу відповідно до Закону України «Про захист персональних даних». Вся інформація, яку діставатиме заявник, надходитиме знеособлена – без зазначення прізвища, імені, по батькові, реєстраційного номера облікової картки платника податків – фізичної особи або серії та номера паспорта. Цю інформацію не можна роздрукувати чи скопіювати. Тобто стороння людина не зможе скористатися даними, які отримуватиме заявник.

Крім того на порталі багато довідкової інформації : від текстів законодавчих актів до графіку прийому керівництва Пенсійного фонду й адрес управлінь ПФУ в областях. Громадяни й застраховані особи зможуть довідатися, наприклад, про умови, порядок призначення, перерахунку та виплати пенсій, про порядок одержання та використання свідоцтва про загальнообов’язкове державне соціальне страхування тощо. Також наведено зразки бланків, заяв,  документів, які можна буде роздрукувати й уже заповненими принести до управління ПФУ.

Також кожен зареєстрований користувач зможе через портал подати запит до управління ПФУ для підготовки йому довідок, інших документів у паперовому вигляді, записатися на прийом до керівника чи відповідальної особи управління Фонду тощо.

Для реєстрації на веб-порталі необхідно прийти до управління Пенсійного фонду, за місцем свого проживання, та оформити заяву. При собі треба мати  паспорт та ідентифікаційний код. Після чого видається розписка про одержання заяви та реєстраційний код, який потрібний для реєстрації на веб-порталі. Зайшовши на веб-портал ПФУ за адресою www.portal.pfu.gov.ua вибравши пункт меню «Реєстрація на порталі», потрібно заповнити реєстраційну форму, вибравши логін і пароль. Далі на електронну адресу, надійде лист, потрібний для підтвердження реєстрації. Після підтвердження, з веб-порталу, надходить повідомлення про успішне закінчення реєстрації.

Начальник відділу ПОІС та М                                               О.Г. Медяний