Дані про провевдену роботу за перше півріччя 2013 року управлінням у м. Білій Церкві (підсумкова нарада 06.08.2013 р)

За 6 місяців 2013 року надійшло власних коштів 260 273, 1 тис. грн. Виконання плану власних надходжень склало 101,3%, доведений план складав 257 028, 7 тис. грн. Перевиконання плану власних надходжень складає 3,2 млн. грн. Власні надходження – це не якийсь абстрактний показник, це показник того, як нині працююче населення даної території забезпечує пенсією нинішніх пенсіонерів саме даної території, адже пенсійна система в Україні – солідарна.

Рівень забезпеченості виплати пенсії по місту власними коштами з початку року становить 51,1 %, що на на 1,4 % менше в порівнянні з минулим роком.

Потреба на виплату пенсій по місту на 1 місяць становить 84,99 млн. грн., на 6 місяців – 509,34  млн. грн., що на 54  млн. грн більше в порівнянні з минулим роком. Середній розмір пенсії в 2013 року складає 1 486,81грн, що на 151, 44грн. більше , ніж в минулому році. Тобто розміри пенсій, може не так помітно, чи не такими великими темпами, але зростають, чого не можна сказати ні про Фонд оплати праці по місту, ні про збільшення кількості працюючих. Кількість пенсіонерів (по місту 59, 5 тисяч) наздогнала і перегнала кількість працюючих (55 971), а з врахуванням пенсіонерів – колишніх військових та інших категорій  ( їх  7 130 ) – давно перевищила.

Як вже я говорила вище, план власних надходжень на І півріччя -  257 млн. грн, ця сума складалася з внеску від ФОП – 215 млн. грн., з відшкодувань підприємствами  пільгових пенсій, виплачених нашим пенсіонерам – 18 млн. грн, та з єдиного соціального внеску від підприємців – спрощенців – 22 млн. грн.

Виконання і навіть перевиконання планових показників, можна так сказати, відбулося в основному за рахунок надходження єдиного соціального внеску від ФОП, а саме надійшло – на 19 млн грн. більше запланованого , або майже 109%.

Не можна сказати, що так легко «дістався» цей показник, оскільки темп росту ФОП з початку року склав лише 105,8 %.

Про який промисловий потенціал міста може йти мова? Про яке наповнення бюджету Пенсійного фонду і відповідно про яку достойну виплату пенсій може йти мова? В останній час установи обласного бюджету мають ріст ФОП – 110 %, місцевого бюджету – 106 %. Як це не дивно звучить, але працівники – бюджетники утримують пенсіонерів міста.

Але навіть бюджетні установи в звязку з реорганізацією та приєднанням до головних організацій, не сплачують внески до м.Білої Церкви, а перейшли в інші райони , як правило, в м. Київ.

Наступна складова частина плану власних надходжень, яка має немале значення для наповнення бюджету ПФУ, а отже, для забезпечення виплати пенсії – відшкодування підприємствами вже виплачених пільгових пенсій. Виконання такого планового показника склало лише 36,8 % ( заплановано – 4 млн. грн., надійшло – 1,5 млн. грн).  Заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату пільгових пенсій станом на 01.07. 2013 року збільшилася за півроку на 1,3 млн. грн., і становить 54,7 млн. грн., в т. ч. по Списку №1 – 48,6 млн. грн, Список № 2 – 6,1 млн. грн. Тобто, соціально відповідальна держава Україна  передбачила в законодавстві України дострокових вихід громадянина на пенсію на 10 і менше років раніше, в звязку з роботою такого громадянина в шкідливих умовах виробництва, а державному органу  в особі Пенсійного фонду України підприємства, які мають такі шкідливі умови виробництва, повинні відшкодовувати такі достроково виплачені пенсії. Але економічно – активні підприємства ухиляються від відшкодування цих сум, оскільки за несвоєчасну сплату не передбачені штрафні санкції і пеня.

З 54,7 млн. грн. боргу по пільгових пенсіях борг економічно – активних підприємств становить 22,8 млн. грн, або 41,7%.

Найбільшими боржниками є ПРАТ Росава -13,5 млн. грн., Техмашремонт – 1,7 млн. грн., ПАТ ГТВ -  7,4 млн грн.

По підприємствах, які перебувають в процедурі банкрутства борг по пільговвих пенсіях складає 32 млн. грн., або 58,3% від загальної суми боргу.

На розгляді судів першої та апеляційної інстанції перебуває 48, 4 млн грн., в т.ч. подано з початку року 51 позовну заяву на суму 8,9 млн. грн.. На виконанні в органах ДВС знаходиться виконавчих листів саме по пільгових пенсіях – на 18,5 млн. грн, в т. ч. 14,3 млн.грн., або 77,3 % - стягнення по яких майже неможливе, оскільки частка держави складає більше 25 % або перебувають в процедурі банкрутства.

Третьою складовою плану власних надходжень, а отже, рівня забезпечення виплати пенсій пенсіонерам, є єдиний соціальний внесок від фізичних осіб – СПД, які перебувають на спрощеній системі оподаткування.

Заплановано – 4,8 млн. грн, надійшло – 1,9 млн. грн., або 39,6 %. Тобто, в СПД – фізичних осіб  поки що немає розуміння того, що це не просто сплата грошей кудись там, а це – облік персонального стажу саме тієї людини, яка сплатила кошти до Пенсійного фонду. Стаж потрібен не тільки для призначення пенсії колись там, потім, а і зараз для можливості отримання соціальних допомог ,  і наприклад, перебування на обліку в Центрі зайнятості.

Управлінням проводиться розяснювальна робота з метою як покращення сплати ЄСВ фізичними особами – СПД, так і для їх розуміння необхідності такої сплати саме для себе, а не для держави.

Проведено 51 виступ в радіорубці на центральному ринку міста, розміщено на «Крокусі» «бігущу строку», опубліковано за півроку 7 статтей щодо сплати ЄСВ субєктами підприємницької діяльності, які перебувають на спрощеній системі оподаткування.

За 2011 рік сплачено ЄСВ 92,1 % від загальної кількості фізичних осіб – спрощенців, в 2012 році було виставлено вимог щодо сплати боргу по єдиному соціального внеску до 2869 ФО – СПД на суму 8 984,3 тис. грн., застосовано  до 697 ФО – СПД рішень про застосування фінансових санкцій та пені за несвоєчасну сплату єдиного соціального внеску на суму 187,4 тис. грн.

За 2012 рік сплачено ЄСВ  88,3 % фізичними особами – спрощенцями . виставлено 1849 вимог до СПД –спрощенців на суму 6835,7 тис. грн.  Передано до ДВС 767 вимог на суму  3 083, 5тис.грн.

Станом на 01.07.2013 перебувають на виконанні в органі Державної виконавчої служби 835 вимог на суму  2 997, 1 тис. грн. та 45 рішень про застосування штрафних фінансових санкцій та пені  на суму 13,9 тис. грн.

Управлінням в першому півріччі прововодилася також робота надходженню коштів до ПФУ  по додаткових ставках, виконання плану склало 66 %, надійшло 3,9 млн. грн., в т. ч. від продажу ювелірних виробів – 37,6 тис грн, від відчудження автомобілів – 2,2 млн. грн., від придбавання нерухомого майна – 1,6 млн. грн.. Надійшло коштів від збору з операцій відчудження легкових автомобілів менше ніж в 2012 році на 1,7 млн. грн, оскільки змінами до законодавства було скасовано сплату збору під час 2 та наступних реєстрацій автомобілів.

Тим не менше, деяким громадянам України здається, що цим «гаманцем» можна користуватись на свій розсуд, не сплачуючи до Пенсійного фонду, але тим не менше, отримуючи незаконні пенсії, або незаконні надбавки і доплати до пенсії. Яким чином? Не секрет, що починаючи з 1 липня 2000 року в Пенсійному фонді України на центральному рівні ведеться облік як заробітної плати , так і страхового стажу по всім працюючим особам, в тому числі і самозайнятим, і фізичним – особам СПД.

Відповідно до п.38 Порядку подання документів для призначення (перерахунку) пенсій органи ПФУ мають право витребовувати від підприємств, установ, організацій додаткові документи, необхідні для призначення пенсій, а також в необхідних випадках здійснювати їх перевірку.

За півроку управлінням ПФУ у м. Білій Церкві було попереджено 7 незаконних призначень,  в тому числі, за поданням УПФУ вилучено 1  посвідчення потерпілого від аварії на ЧАЕС 4 категорії, яке раніше  використувалося для отримання різних пільг. Скільки не зараховано безпідставних стажів, облік такий проводиться, хоч взагалі такий показник – не тільки не основний,  а навіть не звітний, але така робота дозволяє говорити про соціальну справедливість, про те, що пенсія залежить від реального відпрацьованого стажу і від індивідуального заробітку.

Наприклад, при перевірці пенсійних справ ліквідаторів 2 категорії було виявлено надання недостовірних документів для призначення пенсій гр. Я ( сума переплати – 58,7 тис. грн.), та гр. А. ( сума переплати – 56,5 тис. грн.), гр. П. ( 56,6 тис. грн.) – по всіх цих справах документи знаходяться на розгляді в судах, по гр. А – виконавчий лист в липні ц.р. передано на стягнення до ДВС.  По гр. Н. переплата в сумі 6,5 тис. грн. утримується з пенсії з грудня 2012 року, переплата гр. П. в сумі 3,0 тис. грн. внесена на рахунок управління, переплата гр. К. в сумі 1,7 тис. грн. утримана з пенсії повністю. Така робота проводилась і раніше, буде проводиться і в майбутньому.

Чому випадків побільшало? Думаю, що розвиток компьютерних технологій та зміна загальнолюдських цінностей  в Україні привела до збільшення кількості бажаючих отримати блага, нічого не вклавши і не зробивши.

Доречно нагадати, що з 2016 року і в Україні запроваджується обрахування пенсі\ї за даними заробітної плати лише за відомостями  персоніфікованого обліку, без врахування заробітної плати до запровадження персоніфікованого обліку. В такому випадку на перший план виходить не тільки розяснювальна робота з боку управління ПФУ , а і робота профспілок підприємств, установ, організацій, які мають захищати своїх працівників, дбаючи і про соціальний захист від безробіття, від тимчасової втрати працездатності та про  майбутній пенсійний захист .  Дані  про свою заробітну плату, про свій   страховий  стаж  кожна особа може дізнитися  вже зараз, і не тільки отримавши роздруківку в кімнаті 705 управління, або за наявності пластикового страхового свідоцтва чи пенсійного посвідчення в інформаційному кіоску в 306 кімнаті залу з обслуговування громадян , але, маючи вдома компьютер та доступ до Інтернету, прямо вдома. Для цього необхідно отримати доступ, зареєструвавшись користувачем ВЕБ- порталу електронних послуг Пенсійного фонду України.

За допомогою цього порталу пенсіонери, фізичні особи, підприємства, організації можуть в режимі он - лайн отримати виписку  із системи персоніфікованого обліку, де буде вказана заробітна плата саме зареєстрованої людини, стаж, сплачені чи ні підприємством внески до ПФУ, відомості про  його пільговий стаж. Крім того, на Веб – порталі багато довідкової інформації : від текстів законодавчих актів , до відповідей на типові запитання , а також  графіку прийому керівництва Пенсійного фонду України , головних управлінь в областях та територіальних управлінь.

Коротко зупинюсь на роботі, яка є невидимою, але без якої не існує ні одна установа чи організація.

По загальному відділу надійшло 10,9 тисяч вхідних документів від установ, підприємств, організацій, , шо на 4,1 тисяч менше, ніж на 1.07.12 року, але на 5,2 тисяч більше з нашого управління вийшло вихідних документів, кількість вхідних документів з інших управлінь збільшилась на 315 одиниць, з головного управління – на 42 одиниці.

Кількість письмових звернень до управління за перше півріччя склала 10 107 заяв, що у 9 разів більше, ніж за цей же період минулого року. І це не тому, що управління стало працювати гірше, а тому, що так звані «юристи» знову «почуяли легкі гроші», та завалили Пенсійний фонд заявами, відповіді на які надавалися неодноразово починаючи з кінця 2011 року. Спеціалістам доводиться ненормово відпрацьовувати як то кажуть «по 2- 3 зміни», витримувати весь негатив, що виливається на нас-«стрілочників»,  через неузгодженості в законодавстві, вишукувати можливість вчасно відправити нікому не потрібні відповіді на всім відомі питання, то це ще призводить до плинності кадрів, і як наслідок, до зниження компетентності працівників, що в свою чергу, знову ж таки, призводить до негативного ставлення з боку відвідувачів.

Управлінням не припиняється розяснювальна робота  та зустрічі по ветеранським організаціям, за півріччя проведено 22 зустрічі, на яких були присутніми 660 громадян, надруковано 19 статей в ЗМІ, розміщено інформаційний стенд в виконкомі, працює «гаряча» телефонна лінія, за номером якого 34-69-62 можна не тільки записатись на прийом до вузького спеціаліста, але й отримати консультацію.

 З початку року 882 особи отримали консультацію за телефоном. 

Начальник управління                                                                        В. І. Дебольська